אמ;לק: טראמפ מודח מהנשיאות בפעם השנייה. צילום: GettyImages

אמ;לק: טראמפ מודח מהנשיאות בפעם השנייה

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון - 10.1

החל מבצע החיסונים של צוותי ההוראה 

לאחר דיון ארוך במערכת הפוליטית בין מפלגות, רשויות מקומיות ועובדי ההוראה, החל ביום ראשון מבצע חיסון עובדי ההוראה. המבצע, התאפשר בעזרת הגעתם של מאות אלפי חיסונים שנוצרו על ידי החברות "פייזר" ו"מודרנה", והכוונה היא קודם כל להתמקד בחיסונם של עובדי ההוראה שעדיין מלמדים פנים-מול פנים, בעיקר בחינוך המיוחד. מטרת מבצע זה היא לוודא שבסופו של הסגר השלישי, כאשר תיפתח מערכת החינוך והיא תוכל לחזור לפעילות מורחבת ואף מלאה.

 

© AdobeStock

 

נמצאו שרידי המטוס האינדונזי שהתרסק 

לאחר התרסקות מטוס של חברת "סריווג'איה איר" האינדונזית, זוהו מספר שרידים של המטוס, ודגימות DNA נאספו בכדי לזהות את קורבנות האסון האווירי.  על מטוס הבואינג היו כ-62 נוסעים ואנשי צוות, כולם נספו. משלחת החיפוש אופטימית שתמצע עוד שאריות וחומרים בכדי לגלות את סיבת ההתרסקות. הקופסה השחורה כבר נמצאה, דבר שמאפשר חקירה של ההתרחשות בטיסה. מטוסי בואינג כבר התרסקו בעבר, והחברה שילמה מאות מיליונים למשפחות הנפגעים כפיצויים, ניתן להניח שפיצויים אלו ישולמו אם יתגלה שהתקרית נגרמה בגלל רשלנות בבניית המטוס.

 

יום שני - 11.1

בית משפט מונע את הקרנת הסרת "ג'נין ג'נין"

ניסים מגנאג'י, סא"ל במילואים בצה"ל, הגיש תביעת לשון הרע כנגד יוצר הסרט בטענה שהעליל עליו עלילות שווא בסרטו, "ג'נין ג'נין" (2003). בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לקנוס את יוצר הסרט ומפיקו, מוחמד בכרי, ביותר ממאה אלף שקלים ואסר את הקרנת הסרט בישראל. בנוסף, כל עותקי הסרט שנמצאים במדינת ישראל יוחרמו. בית המשפט סבר כי כותבו של הסרט לא ביצע את המחקר הנחוץ בכדי לדייק בעובדות של היצירה, שהציג כדוקומנטרי, ושסיפורי השווא שהעליל על חיילים שמופיעים בסרט (כמו מגנאג'י, שהציג כגונב כסף מחסר ישע, דבר לו אין הוכחות), פוגעים בכבודם ובשמם הטוב ומשם בזכויותיהם.

יום שלישי - 12.1

המיליארדר שלדון אדלסון הלך לעולמו

איש העסקים היהודי, שלדון אדלסון, הלך לעולמו בגיל 87 לאחר שהתמודד עם מחלת הסרטן. אדלסון נחשב לאחד מעשירי תבל עם הון של כ-35 מיליארד דולר. הוא היה בעלים של העיתון "ישראל היום" ובעל השליטה ב"מקור ראשון" ונחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר קרוב של נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ. שלדון היה גם בעל השליטה בחברת "לאס וגאס סנדס" אשר מחזיקה בבתי מלון ובבתי קזינו בארה"ב, סין וסינגפור. הוא נחשב לגדולי התורמים לארץ ישראל אשר השקיע מיליוני דולרים בציונות. אדלסון הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. 

אסף זמיר מודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת באף מפלגה. זמיר התמודד בשלושת מערכות הבחירות האחרונות במפלגת "כחול לבן", ועם השבעת הממשלה במאי האחרון התמנה לשר התיירות. באוקטובר הוא היה השר הראשון ממפלגתו אשר התפטר מהממשלה תוך ביקורות נוקבות וקשות על ראש הממשלה נתניהו. כשאסף נשאל לגבי אפשרות של התמודדות על ראשות עיריית תל אביב במידה ורון חולדאי יפרוש (כידוע חולדאי מתמודד לכנסת עם מפלגת "הישראלים"), הוא אמר שהוא לא פוסל זאת וישקול את זה ברצינות.

יום רביעי - 13.1

לראשונה מזה 70 שנה, אישה הוצאה להורג בארה"ב

מדינת ארצות הברית הוציאה להורג את ליסה מונטגומרי בת ה–52. בדצמבר 2004, מונטגומרי חנקה למוות אישה בחודש השמיני להריונה, חתכה את בטנה והוציאה את העוברית מרחמה, ששרדה את הרצח המזעזע, במטרה לגדל אותה כתינוקת שלה. מונטגומרי הייתה כלואה במשך 16 שנים, ולאחר משפט ארוך הוצאה להורג. היא האישה הראשונה שהוצאה להורג בארה"ב מזה כמעט 70 שנה.  

חיילת נפצעה קשה מירי בבסיס בדרום הארץ

חיילת צה"ל נפצעה באורח קשה מירי בבסיס "סיירים" שנמצא בדרום הארץ. החיילת פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. טרם נחשפו פרטים נוספים על האירוע ונסיבות המקרה החמור בבדיקה. 

בפעם השנייה, בית הנבחרים בארה"ב הצביע בעד הדחת טראמפ

לאחר המהומות בקפיטול בוושינגטון וימים אחדים לפני סיום כהונתו, הצביע בפעם השנייה בית הנבחרים בעד הדחתו של דונלד טראמפ מתפקידו כנשיא – בפעם השנייה. 232 חברי קונגרס הצביעו בעד הדחתו, ביניהם עשרה רפובליקנים (מפלגתו של טראמפ), באישום של הסתה נגד ממשלת ארה"ב וקריאות למרידות, בעקבות ההסתערות חסרת התקדים של תומכיו על הקפיטול. טראמפ הפך לנשיא הראשון בהיסטוריה של אמריקה שהודח פעמיים. לאחר שהדחתו אושרה בקונגרס, התהליך עובר לסנאט. למרות שכהונתו תסתיים ב-20 בינואר, תהליך הדחתו במידה ויושלם ימנע ממנו להתמודד בעתיד לתפקיד הנשיאות וימנע ממנו את ההטבות הכספיות שמקבלים נשיאי ארה"ב הפורשים. 

מודח בפעם השנייה
מודח בפעם השנייה © Mark Wilson/gettyimgaes_IL

יום חמישי - 14.1

צעיר התחשמל למוות בעקבות כבל שנפל בגלל הסופה בקריית מלאכי

חן כהן ,בן ה-26, טייל עם חברו ברחוב ונתקל בכבל חשמל, שנותק מהרוחות העזות ונפל על הרצפה. כהן חשב שמדובר בכבל תקשורת של בזק וביקש להזיזו ולפנות את הדרך, אך התחשמל. צוות של מד"א הוזעק למקום והוא פונה לבית החולים "אסותא" באשדוד, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. ראש העיר, אליהו זהר, ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של כהן. עוד הוסיפו מדוברות העירייה: "כבר לפני כשלושה שבועות התריעה העירייה בפני חברת החשמל על כבל דומה שנקרע באותו המקום וביקשה להסדיר את תשתיות החשמל באזור. ראש העיר שוחח עם בכירי חברת החשמל ודרש להחליף לאלתר את כל הכבלים הרעועים באזור לכבלים בטיחותיים ומוגנים".

נשיא המדינה פנה לשר הבריאות על מנת לקדם חיסונים לאסירים

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה לשר הבריאות, יולי אדלשטין, וכתב: "מניעת טיפול רפואי מציל חיים מבני אדם המצויים בכלא – בין אם בשל עונש שנגזר עליהם על ידי בית המשפט ובין אם בשל הימצאותם במעצר בטרם הכרעת הדין – איננה עומדת בקנה אחד עם ערכינו, ערכי המדינה היהודית והדמוקרטית". מי שעומד מאחורי המהלך הוא שר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שהנחה את השב"ס, שלא לחסן אסירים ביטחוניים ללא תיאום ובהתאם להתקדמות המבצע בציבור הכללי. 

© AdobeStock

יום שישי - 15.1

צעיר בן 22 נהרג כשניסה לחמוק מבדיקת משטרה בקרית מוצקין

צעיר בן 22 נהרג בליל שישי בתאונת דרכים בקרית מוצקין. חובשי מד"א מצאו אותו במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית וביצעו בו פעולות החייאה, בסופן נאלצו לקבוע את מותו. בנוסף, צעיר נוסף נפצע בינוני ופונה לבית החולים רמב"ם עם חבלות בראש ובגפיים. המשטרה פרסמה שהשוטרים סימנו לנהג לעצור, אך הוא נהג בפרעות ולבסוף התנגש במשאית שחנתה

יום שבת 16.1

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, הגיש למלך את התפטרותו בעקבות הביקורת על התנהלותו בפרשת ההטבות הסוציאליות שבה "סומנו" אלפי משפחות מהגרים וקיבלו במרמה הטבה סוצילאית רק בשל מוצאם. אך למרות ההתפטרות נראה שיש לזה  משמעות סימבולית בלבד משום שבעוד כחודשיים, היו מתוכננות בהולנד בחירות מחדש לפרלמנט ההולנדי 

תגובות