אמ;לק: זינוק מדאיג במקרי האלימות במשפחה. adobestock

אמ;לק: זינוק מדאיג במקרי האלימות במשפחה

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 24.1

מרב מיכאלי נבחרה לראשות מפלגת העבודה

לאחר שנסגרו הקלפיות ברחבי הארץ בפריימריז של מפלגת העבודה, היחידים מסוגם בבחירות 2021, נבחרה מרב מיכאלי, חברת הכנסת והאופוזיציה, לראשות מפלגת העבודה. המפלגה, שהקימה את ממשלות ישראל הראשונות, מצאה את עצמה מתחת לאחוז החסימה בסקרים לאחר מספר שנים של התדרדרות. לאחר שמנהיגה, שר הכלכלה ושר הביטחון לשעבר, אמיר פרץ, הודיע שלא יתמודד לראשות מפלגת העבודה, הכריזה מיכאלי על כוונותיה לרוץ לראשות המפלגה, וכאשר החליטה המפלגה לא לקיים את הפריימריז, ולבחור את יו"ר העבודה הבא דרך הצבעה בוועד הפועל, תבעה מיכאלי את המפלגה וזכתה. היא הביסה את איש העסקים אבי שקד, אשר מקורב לפרץ.

 

 

הממשלה מחליטה על סגירת נתב"ג

לאחר דיון נרחב בקבינט, החליטה ממשלת ישראל לסגור את שדה התעופה בן גוריון, אשר היה פתוח לטיסות עד שהתקבלה החלטה זו. היות והחלה התפשטות משמעותית של המוטציה הבריטית בגבולות ישראל, הוחלט למנוע כניסה של מטוסי נוסעים לישראל, בכדי למנוע את הגעתם של ואריאנטים ומוטציות נוספות. טיסות המטען, אשר נחוצות לקיום סחר עם מדינות אחרות, ימשיכו כרגיל, אך טיסות הנוסעים יפסיקו כמעט לחלוטין, ויאושרו רק במקרי חירום.

יום שני 25.1

ח"כ רם שפע מתפטר מתפקידו ומצטרף למפלגת העבודה

לאחר ניצחונה של מרב מיכאלי בבחירות לראשות מפלגת העבודה, הכריז חבר הכנסת רם שפע, יו"ר ועדת החינוך, שיתפטר מתפקידו כחבר כנסת מטעם מפלגת "כחול לבן" ויתפקד  בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה. בהודעה שכתב בחשבון הטוויטר שלו, הכריז שהוא "שמח ונרגש להתמודד לרשימת העבודה ולהצטרף לבית פוליטי שמרגיש כמו בית". על מירב מיכאלי, מנהיגת העבודה החדשה, כתב: "היא מנהיגה אמיצה שמובילה הזדמנות אמיתית לשינוי".

מהומה בבני ברק: אוטובוס נשרף לאחר שהנהג הוצא בכח

במהלך מאבק לאכיפת סגירת המוסדות החינוכיים וחוקי הסגר, התרחשו מספר אירועים אלימים. דוגמה לכך הוא מקרה בו נהג אוטובוס בבני ברק הותקף ונגרר מהאוטובוס שבו נהג על ידי תושבי העיר. האוטובוס לאחר מכן עלה בלהבות כתוצאה מהצתה מכוונת. הנהג הועבר לבית החולים לטיפול בפצעיו. האירוע גונה על ידי מספר חברי הכנסת והקבינט, ביניהם שרת התחבורה מירי רגב וסגן שר הבריאות יואב קיש. לעומתם, סגן שר התחבורה, אורי מקלב מ"יהדות התורה" האשים את המשטרה בחוסר מציאת פתרונות ואנטגוניזם כלפי חברי הקהילה החרדית.

© באדיבות דוברות המשטרה

יום שלישי 26.1

החיילת שנטרלה מחבל

רב"ט ל' נטרלה בבוקר יום שלישי מחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה  במטרה להרוג ולפצוע כמה שיותר חיילים בכביש 5 שבשומרון. ל' היא חיילת בודדה שעלתה לארץ מבריטניה בשביל להתגייס ומשרתת בצבא כבר מעל לשנה. לאחר המקרה היא סיפרה: "הוא הלך למפקד שלי וניסה לדקור אותנו כמה פעמים, לאחר מכן דחפתי אותו והתחלתי להרביץ לו עם הנשק שלי". המחבל, נורה ונהרג במקום ולא היו נפגעים נוספים. זמן קצר לאחר הפיגוע התקשרה ל' למשפחתה כדי לספר להם על המקרה ועדכנה אותם שמצבה טוב. ראש מועצת שומרון, שוחח עמה ועם מפקדה ואמר להם: "אתם גיבורים, בזכותכם נמנע פיגוע הרבה יותר גדול. תושבי שומרון וכל מדינת ישראל מודים לכם.

לא הכול ורוד: זינוק באלימות במשפחה

שנת 2020 ידועה לשמצה בעקבות הקורונה, אך גם בעקבות עליית המקרים של אלימות משפחתית ובעיקר כלפי נשים וילדים. לפי הנתונים שפורסמו, מספר הנשים ששהו במקלטים לנשים מוכות עם ילדיהן זינק בעשרות אחוזים. עוד המשטרה דיווחה שקיבלה מאות אלפי שיחות שהתקבלו למוקדי 100 בגין חשד לאלימות במשפחה. עולה כי הקריטריון המשמעותי ביותר לכך הוא הסגרים ההדוקים, האבטלה והפיטורים שתרמו הרבה למצב הנפיץ. רק בסגר הראשון נרשמה עלייה של 61% מן הנשים ששהו במקלטים. עכשיו ,בסגר השלישי נרשמה עלייה של עוד 11% במספר הנשים ששוהות במקלטים. בכדי לעזור ולשנות דברים נרתמה המשטרה שנותנת את האופציה להתלונן באופן מקוון ולאפשר לקורבנות יותר אומץ לשתף ולהגיש תלונה בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

 

אילוסטרציה
אילוסטרציה © AdobeStock

 

יום רביעי 27.1

מרגש: הנצחת השואה בעזריאלי

לציון יום השואה הבין לאומי שאירע ביום רביעי הוארו המגדלים הגבוהים והמוכרים לכולנו בפנסי לייזר עם נר זיכרון והכיתוב: #weremember. יושבת הראש של קבוצת עזריאלי, דנה עזריאלי, סיפרה שלא זכתה להכיר את סבה וסבתה שנספו בשואה וגדלה עם אביה שנהג לספר את סיפוריו ולהזכיר את קרוביו יום יום. עוד הוסיפה: "אני מקדישה אותו באהבה רבה לאבי זיכרונו לברכה ולזכרם של כל נספי השואה".

 

משרד הבריאות מרחיב את תוכנית החיסונים

אחרי שמשרד הבריאות חיסון את האוכלוסייה הבוגרת והאוכלוסייה בסיכון, החלו להוריד את גיל המתחסנים, ולאחר שהתחילו כבר לחסן את בני הנוער בשבוע שעבר, הודיע משרד הבריאות שהוחלט להוריד את גיל המתחסנים ל-35. משרד הבריאות דיווח כי כבר 30% מהישראלים התחסנו במנה ראשונה ובמנה השנייה חוסנו יותר ממיליון ישראלים שמהווים 14.5% מן האוכלוסייה בארץ. לפי הציפיות והמחקרים, העומס בבתי החולים צפוי לרדת בעקבות ירידה בתחלואה הקשה. התקווה היא שהסגר בשילוב החיסונים יובילו לירידה רציפה בתחלואה בכל המדדים. 

 

© AdobeStock

 

יום חמישי 28.1

נג'ו ביידן משהה את מכירת מטוסי ה-F-35  לאיחוד האמירויות

נשיא ארה"ב הנכנס, ג'ו ביידן, החליט להשהות את עסקת מכירת מטוסי הקרב לאיחוד האמירויות. כזכור, אישור מכירה זו הייתה חלק מהסכם הנורמליזציה שנחתם בין איחוד האמירויות לבין ישראל. מאז כניסתו לתפקיד, עובר ביידן על כל ההסכמים שנחתמו בזמן תפקידו של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ, ובוחן האם להמשיך לקיימם או לשנותם.

חוסל מפקד דאעש בעיראק

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזמי, הודיע ביום חמישי האחרון כי כוחות הביטחון העיראקים חיסלו את אבו יאסר אל-עיסאווי, מפקד דאעש בעיראק וסגנו של מנהיג הארגון. כל זאת לאחר שבשבוע שקדם לאירוע זה, התרחש פיגוע התאבדות כפול בשוק בעיר הבירה גדד עליו דאעש לקחו אחריות. ראש ממשלת עיראק מסר בהצהרתו: "הכוחות החמושים הגיבורים שלנו חיסלו את מפקד דאעש, אבו יאסר אל-עיסאווי, במסגרת מבצע מודיעיני".

יום שישי 29.1

מטען חבלה התפוצץ סמוך לשגרירות ישראל בהודו

ביום שישי האחרון התפוצץ מטען חבלה בניו דלהי – עיר הבירה של הודו בסמוך לשגרירות ישראל. בישראל וגם בהודו מתייחסים לפיצוץ כאל אירוע ביטחוני, ונבדק אם השגרירות הייתה היעד. הפיצוץ היה בעוצמה נמוכה ואין נפגעים. 

ההסכם עם קוסבו ייחתם ביום שני

שרת החוץ של קוסבו, מליזה הרדינאז'-סטובלה, הודיעה ביום שישי האחרון כי ישראל וקוסבו יכוננו יחסים דיפלומטיים וההסכם ייחתם ביום שני הקרוב. הסכם זה קורה מספר חודשים אחר הההודעה של בית הלבן על ההסכם שנעשה בעזרתו של נשיא ארה"ב לשער דונלד טראמפ. שרת החוץ אמרה: "ההכרה בנו על ידי ישראל היא אחד מההישגים הגדולים ביותר עבור קוסובו, ומגיעה ברגע חשוב עבורנו, ובזכות ארצות הברית - בעלת בריתנו הנצחית והמשותפת".

יום שבת 30.1

הניה רבינוב נפטרה בגיל 110

היום (שבת) נפטרה, הניה רבינוב, ותיקת חברי הקיבוצים בישראל. רבינוב עברה אירועים רבים בחייה, מלחמת העולם הראשונה ואת מגפת השפעת הספרדית. כשהייתה בת 20 עלתה לישראל וחיה בקיבוץ שער הגולן. בנה מסר: "היא הייתה אישה קטנה בגובה, אך אמיצה וגדולה ברוחה".

באיחוד האמירויות החליטו להעניק אזרחות לזרים במגוון תחומים

במטרה להגדיל את האוצר האנושי במדינה ובמטרה לעדוד השתקעות זרים משכילים במדינה, הודיעו באיחוד האמירויות בצעד מיוחד, כי הם יאפשרו לאנשים זרים המתמחים בתחומים מסוימים כמו רפואה, הנדסה, אומנות ומדע, להגיש בקש אזרחות. הממשלה מסרה שהענקת האזרחות תעשה לפי קריטריונים מסוימים שיקבעו מראש.

נלקחה האחריות על הפיצוץ בשגרירות ישראל בהודו

ארגון טרור לא מוכר בשם "ג'ייש אל-הינד" לקח אחריות על הפיצוץ שאירע לפני מספר ימים בניו דלהי שבהודו. למרות זאת, בכירים בהודו חושדים שזהו ניסיון הטעיה ושלמעשה הפיגוע בוצע על ידי שלוחה איראנית בהודו. ההנחה הזו מבוססת על העובדה שבסמוך למקום הושאר מכתב שמספר כי הפיצוץ הוא חלק מנקמה על חיסול מפקד כוח "קודס" ומדען הגרעין האיראני לפני מספר חודשים.

 




תגיות
תגובות