סוכן שינוי: הנער ששיקם בית של משפחה חד הורית. צילום פרטי

סוכן שינוי: הנער ששיקם בית של משפחה חד הורית

דביר דרעי בן ה-17 עשה מה שרבים לא העזו והחליט להוביל שינוי וביוזמתו שופץ בית משפחה של אם חד הורית לשמונה ילדים. החל משלב גיוס הכסף והאנשים ועד לשיפוץ עצמו - דרעי הצעיר לקח חלק בכל שלב ושלב: "הרגשתי שאני חייב לקחת את זה על עצמי ובאמת לעזור"

התקופה האחרונה לגמרי יכולה להיחשב כאחת התקופות המשמעותיות בחייו של דביר דרעי  (17) מירושלים. הנער הצעיר, תלמיד כיתה י"א וחבר בתוכנית המנהיגות "קו הזינוק" , תוכנית לפיתוח מנהיגות בקרב בני נוער, עשה מה שרבים לא העזו והחליט להוביל שינוי וביוזמתו שופץ בית משפחה של אם חד הורית לשמונה ילדים.

דרעי, אשר חשב על דרך לעזור למשפחות נזקקות בתקופה קשה זו, פנה לחברים, לרשתות חברתיות ולקבוצות וואצאפ בבקשה למצוא משפחה שיוכל לתמוך בה. מהר מאוד הוא הגיע למשפחה הגרה 15 דקות הליכה מביתו ופנה לאם שסיפרה לו על מצוקתה - ביתה מוזנח מאוד ואין באפשרותה האמצעים לשפצו. אחרי הביקור בבית דביר התחיל לגייס כסף - הוא שוב פנה למשפחה, קבוצות וואצאפ, חברים, רשתות חברתיות ובכסף שהצליח לאסוף רכש כלי עבודה לשיפוץ הבית, ריהוט ועוד. רגע אחרי סיום התהליך, תפסנו את דרעי לשיחה על הרעיון מעור ההשראה ועל הדרך למטרה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"בתקופה האחרונה  עסקתי במשהו שחשוב לי", מספר דרעי, "כל עיניין השיפוצים, זה משהו שאני רוצה לעסוק בו בעתיד וכשזה משתלב עם נתינה לאחר אז זה בכלל מדהים. אני קם כל בוקר עם תחושה טובה - עשיתי משהו עם היום שלי ואני יכול לישון רגוע", ממשיך לשתף.

כאמור, השבועות האחרונים של דרעי היו גדושים ומלאי עבודה. הוא אסף כספים, תרם מזמנו ומכוחותיו על מנת להגשים את המטרה ולהוך את חייה של המשפחה לטובית יותר, אפילו במקצת.

© צילום פרטי

מאיפה הגיע הרעיון?

"אני משתף בתכנית הנקראת 'קו הזינוק'. זו תכית של עשר שנים שמלמדים אותנו איך לקדם את הסביבה ואת הדעות שלנו ואת מה שמפריע לנו. במסגרת פרוייקט 'סוכן השינוי' (פרוייקט שאמור לעודד יזמות ושינוי בקרב המשתתפים בתכנית נ.א). היה לי חשוב לעשות משהו משמעותי ובחרתי את הנושא הזה וזה בעצם פרויקט אישי שהתפתח מאוד".

איך יצרת קשר עם המשפחה הזאת?

"פרסמתי בקבוצה של השכונה שאני נמצא בה, 'פסגת זאב' בירושלים, אם מישהו מכיר משפחה שצריכה עזרה בשיפוצים או בפן הכלכלי ובאמת פנו אליי מספר לא מבוטל של משפחות. אחת מהפניות הגיעה מהמשפחה הזאת והבנתי שהם המטרה שלי בפרוייקט. יחד עם איש מקצוע הגענו אליהם והבנו מה ואיך צריך לעשות ומשם הכל התקדם".

עשרות אנשים נרתמו לפרוייקט. איך ההרגשה?

"זו תחושה מאוד מדהימה. תחושה טובה, יש לך באמת איזשהו כוח ואתה רק צריך לרצות ולהתחיל לעשות. מרגיש שכאשר אתה רוצה לעשות טוב זה מגיע אלייך בחזרה".

© צילום פרטי

איך הקשר שלך עם אותה המשפחה? שמרתם על קשר?

"כמובן. אני מדבר איתה  פעם - פעמיים בשבוע. אני מוודא שמה שעשינו שם ישמר כי בכל זאת עבדנו על זה קשה. אנשים תרמו כספים ולא לחינם. אני לא רוצה שעוד שבועיים המצב יחזור לקדמותו חשוב לי שהמשפחה תחיה בתנאים טובים וראויים".

מה עם החברים, נתרמו לעזרה?

"כן לגמרי. חברים שלי באו ומאוד שמחו להגיע ולעזור שעות על גבי שעות. הם בעצמם אומרים לי 'בואו נקים עוד פרייקט'. הבנו כמה כוח יש לנו וכמה אנחנו יכולים לשנות וזה נותן המון תקווה ורצון לעוד פרוייקט כזה".

תמונות ה"לפני והאחרי" מדברות בעד עצמן! התוצאה לא פחות ממושלמת. מה ההרגשה ביום האחרון לאחר שראית את מה שהרמת מתגשם?

"מהרגע שנכנסתי לבית הרגשתי תחושה פנימית שהרגשתי שאני לא יכול להתעלם ממנה. הרגשתי שאני חייב לקחת את זה על עצמי ובאמת  לעזור. על יום במהלך הפרוייקט הרגשתי שהצלחתי, גם כשנכנסתי למיטה עם כל השרירים שתפוסים אמרתי עצמי שלא נורא - עשיתי את זה למען מרה חשובה וגם מחר אני אקום כמו סופרמן ואמשיך. ביום האחרון האמא לא האמינה שזה הבית שלה וזה ממש ריגש אותי. אבל  אם להיות כנה ביום האחרון התבאסתי, כי זה נגמר. היה לי שבוע מדהים, הכרתי אנשים מדהימים שלא חשבתי שבכלל יצא לי לפגוש ביום - יום. הגעו חברה ממג"ב, מבית הספר מהשכונה -  מלא אנשים באו ולא את כולם הכרתי. זו שמחה מלווה בעצב כי התוצאה מדהימה אבל עצוב שנגמר התהליך כי יש רצון לעוד".

תגובות