אמ;לק: יוון צפויה להכריז על פתיחת שערים בפני ישראלים. AdobeStock

אמ;לק: יוון צפויה להכריז על פתיחת שערים בפני ישראלים

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים מדי בלמידה לבגרויות ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון - 31.1

אבי ניסנקורן לוקח הפסקה מהחיים הפוליטיים

אבי ניסנקורן, שר המשפטים לשעבר, הודיע ביום ראשון האחרון כי הוא מחליט לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים וכי הוא לא יתמודד בבחירות הקרובות. ניסנקורן אמר: "לאחר שנים ארוכות כאיש ציבור, אני לוקח היום פסק זמן. החלטתי שמוטב לזוז הצדה".

בגלל חולה קורונה אחד - עיר שלמה בסגר

ביום ראשון האחרון, שני מיליון אזרים, שגרים בעיר פרת' שבאוסטרליה הוכנסו לסגר בעקבות גילויו של חולה קורונה בודד. העיר כולה נכנסה לסגר של חמישה ימים. למי שהשיטה הזאת אולי נראית לו מוגזמת, נספר כי לא היו בעיר חולי קורונה במשך 10 חודשים! 

© Adobestoke

יום שני - 1.2

ישראל וקוסובו כוננו יחסים בזום

מדינת ישראל וקוסובו כוננו יחסים דיפלומטיים בזום. הסכם כינון היחסים בין ישראל למדינה המוסלמית שבבלקן באירופה נחתם במעמד שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי ושרת החוץ של קוסובו, הגברת מליסה חרדינאי. 

מירב בן ארי מצטרפת למפלגת "יש עתיד"

חברת הכנסת לשעבר, מירב בן ארי הודיעה כי היא מצטרפת למפלגת "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד. בן ארי אמרה בהצהרתה: "זה הזמן הכי משמעותי מבחינת המדינה לשנות את ההנהגה ולהביא ממשלה אחרת, ממשלה טובה, ממשלה אמיתית, שקופה ושפויה".

יום שלישי - 2.2

מנכ"ל אמזון פורש מתפקידו

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון נכון ליום ב' האחרון, פרש מתפקידו כמנכ"ל החברה. למרות הפרישה מתפקידו, הוא לא עוזב לגמרי את אמזון והוא יכהן כיושב הראש שלה. כזכור, בזוס הוא בין האנשים העשירים ביותר בעולם. למעשה, הוא במקום השני מיד אחרי אילון מאסק ברשימת האנשים העשירים ביותר. מי שמיועד להחליף את בזוס בתפקידו הוא אנדי ג'סי שכיהן עד כה בתפקיד מנכ"ל חטיבת המחשוב ושירותי הענן של החברה.

סר טום מור הלך לעולמו

סר טום מור הבריטי שהצליח לגייס מיליונים למען המאבק בנגיף הקורונה מת ביום שני האחרון מקורונה, כשהוא בן מאה. למי שלא מכיר את סר מור, נספר כי בתקופת הסגר הראשון בבריטניה, הצליח  מור לגייס מיליוני פאונד לטובת שירותי הבריאות בבריטניה בזמן שעשה סיבובי הליכה בחצר שלו. הוא אף קיבל על כך תואר אבירות מהמלכה אליזבת. בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה ספד למור וקרא לו גיבור.

יום רביעי - 3.2

שירה האס מועמדת לפרס גלובוס הזהב

לאחר שורה של מועמדויות רבות על תפקידה במיני סדרה "המורדת" של נטפליקס, האס זוכה למועמדות בבטקס גלובוס הזהב היוקרתי. הטקס יתקיים בסוף פברואר באופן מקוון. הכוכבת מועמדת בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה. בתגובה למועמדות אמרה: "אני רוצה להגיד תודה רבה לכל התומכים והאוהבים, אני בעצמי עוד מעכלת. תודה רבה, אני הכי שמחה שיש ומתרגשת".

איציק שמולי לוקח הפסקה מהפוליטיקה

איציק שמולי שמכהן כשר העבודה והרווחה הודיע שהוא פורש מהפוליטיקה ולא יתמודד בבחירות הבאות במפלגת העבודה או במפלגה אחרת, הוא נימק את פרישתו כך: "מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות".

יום חמישי - 4.2

עובד עיירית נוף הגליל נהרג מפגיעת מונית

אוהד לוי ,בן 35 נהרג לאחר שפגעה בו מונית כאשר עמד על הכביש. הוא השאיר אחריו שני ילדים ואישה בהריון. לוי, שהיה עובד עירייה, עמד מאחורי משאית לפינוי אשפה. המונית שפגעה בו כלאה אותו בינה לבין המשאית. לאחר התאונה הוא עוד היה בהכרה ואף הספיק לדבר עם אימו. לוי פונה לבית החולים האיטלקי בנצרת, שם ניסו הרופאים לייצב את מצבו, כדי שניתן יהיה להטיסו לבית החולים רמב"ם, אולם מותו נקבע לאחר מספר שעות. המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה את נהג המונית – תושב נוף הגליל בן 52. 

גל הפרישות מהפוליטיקה ממשיך 

בעקבות סגירת רשימת המפלגות לכנסת החל גל של שינוים במפלגות: רון חולדאי שרק לפני חודש הודיע על כניסתו לפוליטיקה והקמת מפלגת "הישראלים", הודיע בחמישי על פירשתו מהמירוץ, בשל כישלון בסקרים האחרונים. כזכור, לפני כחודש, הוא זכה לשמונה מנדטים. בנוסף, עופר שלח שלחץ על יאיר לפיד לבצע פריימריז במפלגת "יש עתיד" פרש מהמפלגה שהקים גם הוא מחוסר תמיכה. ואילו בצד הימני של המפה הפוליטית ראש הממשלה בנימין נתניהו  משריין את נאיל זועבי במפלגת "הליכוד" והופך למוסלמי הראשון במפלגה.

יום שישי - 5.2

אישה כבת 35 מנעלה נורתה למוות, בעלה נעצר

דיאנה רז, בת ה-35 נמצאה ללא רוח חיים בדירה ביישוב נעלה שבמטה בנימין. צוות מד"א קבע את מותה בזירה, ושוטרים שהוזעקו למקום עצרו את בעלה שעובד כשוטר וברשותו נשק ברישיון. רז הותירה אחריה ארבעה ילדים, שנלקחו לסבם לאחר האירוע. השכנים טוענים כי ידעו על בעיות, אך לא שיערו כי המקרה יסתיים כך.

יום שבת - 6.2

בלאגן במיאנמר

אלפי מפגינים יצאו היום (שבת) לרחובות מיאנמר, מדינה השוכנת בדרום-מזרח אסיה, במטרה למחות נגד ההפיכה הצבאית שבוצעה במדינה. לפי הדיווחים, האזרחים קוראים ברחובות: "הדיקטטור הצבאי נכשל, הדמוקרטיה ניצחה". רבים מהמוחים לבשו אדום, צבע המזוהה עם מפלגת "הליגה הלאומית לדמוקרטיה", שזכתה בבחירות האחרונות במדינה שהתקיימו ב-8 בנובמבר. הגנרלים סירבו להכיר בתוצאות הבחירות בטענת מרמה. לאט לאט המחאה החלה לצבור תאוצה ונראה שהיא עושה הרבה רעש משום שאפילו נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, איים השבוע כי יטיל סנקציות נגד השלטון הצבאי, ודרש להשיב את הדמוקרטיה על כנה.

בזכות החיסון-יוון פותחת את שעריה

כבר ידוע לכולנו כי אחת מהתחומים שנפגעו עקב הקורונה הוא תחום התיירות. מדינות רבות, כמון יוון מבססות את רוב הכלכלה שלהן על תיירים ונופשים באיי המדינה. לכן. אין זה פלא שהיא מנסה להחיות בחזרה את התיירות בכל דרך אפשרית במסגרת מגבלות הקורונה. לפי דיווחים שונים, צפויה ממשלת יוון למסור הודעה, כי היא תפתח את שעריה בפני תיירים  מחוסנים מישראל. ההכרזה מתוכננת להתבצע במסגרת ביקור של ראש ממשלת יוון ושרי התיירות והחוץ היווניים בישראל. התיירים מישראל יהיו פטורים מבידוד עם הנחיתה ביוון ומבדיקת קורונה. בזכות תעודת המתחסן יוכל התייר הישראלי לטייל ביוון בהתאם להנחיות להנאתו.

תגובות