לא תצא מכאן לעולם: העונשים הארוכים ביותר. אילוסטרציה fotolia

לא תצא מכאן לעולם: העונשים הארוכים ביותר

לפעמים, שופטים הם אנשים נקמניים, ובעלי חוש הומור אכזרי ביותר, ולפעמים, החוק חולק עם השופטים בדיחה על חשבונו של הפושע - קבלו את האסירים שנידונו לתקופות מאסר של מאות שנים

לפעמים, שופטים הם אנשים נקמניים, ובעלי חוש הומור אכזרי ביותר, ולפעמים, החוק חולק עם השופטים בדיחה על חשבונו של הפושע. במקרים האלו נראה את הדרך היצירתית שבה הם מראים לפושעים את מחשבותיהם, דרך העונשים הארוכים ביותר שאי פעם ניתנו לבני אדם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דיוויד הול

דיוויד הול הוא פושע אמריקאי וב-2015, הוא הורשע בעשרה עבירות של קידום פורנוגרפיה שכוללת ילדים, ולמעשה ניהל אתר שתרם להפצה של פורנוגרפיה זו. הרשעות אלו, בנוסף ל-45 הרשעות של יצירת פורנוגרפיה שכוללת ילדים, הובילו לעונש של 825 שנים. הוא מרצה עונש זה כעת, וסביר שירצה אותו עד יום מותו. אחת הסיבות שעונשו היה ארוך היא גם שנכנס לכלא בעבר על תקיפה מינית, והיה עבריין מין מורשע.

שולם וייס

שולם וייס הוא איש עסקים ונדבן אמריקאי לשעבר. הוא הואשם בשנת 2000 בהלבנת כספים, רמאות וסחיטה. לאחר שהקים חברת בנייה וחברת ביטוחי חיים,  היהודי-אמריקאי הורשע ביותר מ-78 סעיפים שונים ונשפט ל-845 שנים בכלא. מתוך נדיבות ליבו, הסכים השופט בשנת 2009 להפחית את עונשו בעשור, והוא ישוחרר מהכלא ב-10 ליוני, 2738.

 

רוי צא'רלס וולר

בדצמבר 2020, רוי צא'רלס וולר הורשע באונס של תשע נשים ויותר מ-30 עברות של חטיפה וביצוע מעשי סדום. לאחר שנעצר בספטמבר 2018 בחשד שהשתתף בעשרות מקרי אונס וחטיפה בקליפורניה בשנות ה-90 והאלפיים. לאחר יותר משנה של הצגת ראיות DNA, הוחלט בסוף להרשיעו בעונש של 897 שנים. במקור היה המשפט אמור להתקיים במרץ, אבל עוכב עקב התפרצות מגפת  COVID-19.

עבדאללה ברגותי

עבדאללה ברגותי הוא המפקד לשעבר של יחידות אל-קאסם של חמאס, ואחד ממכיני הפצצות החשובים ביותר של הארגון. לאחר שנתפס על ידי הרשויות הישראליות, הואשם על ידי הממשלה הישראלית ב-66 מקרי רצח, עליהם קיבל 67 מאסרי עולם, בנוסף לחמשת אלפים שנים נוספות. זהו העונש הארוך ביותר שניתן לאדם שאינו אמריקאי והשלישי הכי ארוך בהיסטוריה.

 

צ'מוי טיפיאסו

צ'מוי טיפיאסו היא עובדת לשעבר של רשות נפט ממשלתית בבעלות תאילנד. היא פתחה קרן צ'יט (סוג של קרן השקעה שנפוצה בדרום אסיה), אך הקרן הייתה תרמית, הונאת פירמידה. החיבורים שהיו לטיפיאסו אפשרו לה להאריך את ימיה של קרן זו ולהונות יותר מ-16 אלף קצינים ואזרחים, בנזקים שנאמדו ביותר מ-200 מיליון דולרים. הקרן נסגרה באמצע שנות ה-80, לאחר דיונים עם מלך תאילנד, שאף בני משפחתו נעקצו על ידי ההונאה, הוחלט לעצור את צ'מוי ולסגור את הקרן שהקימה. היא קיבלה עונש של 141,078 שנות מאסר, העונש הארוך בהיסטוריה. בסופו של דבר שירתה רק 8 שנים ממאסר זה. 

טרי ניקולס

טרי ניקולס הוא איש דת אמריקאי, שניסה להתנקם בממשלה בעקבות שורת מקריםבהם נעצרו אנשי דת או כנסייה שנחשדו במעורבות בכתות. מסיבה זו, ניקולס עזר לתכנן ולבצע את הפיגוע באוקלהומה סיטי בשנת 1995, אירוע הטרור האמריקאי שגבה הכי הרבה קורבנות מלבד אירועי ה-11 בספטמבר. ניקולס נתפס ועמד למשפט ב-1977, ובסופו הוא קיבל מאסר עולם על מעשיו. בשנת 2009, הואשם בעוד 161 מקרי רצח. הוא קיבל 161 מאסרי עולם בנוסף ל-9,300 שנים נוספות, אחד העונשים הארוכים בהיסטוריה.

© gettyimges.IL\Larry W. Smith

 

תגובות