אמ;לק: סאגת בית הדין בהאג וצעדים לקראת החזרה לשגרה. adobestock

אמ;לק: סאגת בית הדין בהאג וצעדים לקראת החזרה לשגרה

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 28.2.2021

גרמניה האריכה את הסגר בפעם  השלישית:

באופן רשמי הסגר בגרמניה שנמשך כבר מאז אמצע דצמבר יוארך בפעם השלישית.   הממשלה הפדרלית ופרקליטות המחוז של גרמניה  החליטו על המשך הסגר והודיעה שהסגר לא ייגמר לפני ה28 במרץ אך אם זאת החליטו לאפשר לאזרחים הקלות רבות  זאת משום שבסגר הקודם שלהם נגזרו אליהם מגבלות רבות בכדי להילחם בנגיף הקורונה ולמגר במדינה את התחלואה ובעקבות כך גם לצאת מן המשבר שפקד את העולם והמדינה.

 נתניהו ושר החינוך מודיעים: הלימודים ימשכו עד יולי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט הודיעו כי   על הארכה עד סוף יולי של שנת הלימודים מהגנים עד כיתות י"א, שהשתבשה בשל מגבלות הקורונה. עם זאת, נתניהו הודיע שהתוכנית לא גובשה באופן סופי ועדיין לא תואמה עם הסתדרות המורים וארגון המורים  ראש הממשלה בנימין  נתניהו אמר בהצהרתו : "שר החינוך ואני מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים עד חודש יולי. אנחנו חייבים לתת לילדים את ההזדמנות להשלים את מה שהם החסירו. נדאג לזכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם, זה עליי. אני לוקח על זה אחריות יחד עם שר החינוך ושר האוצר. זה מה שנדרש לילדי ישראל, זה מה שמגיע להם." שר החינוך אמר:" אין בית שלא דואג לילדים ושואל איך סוגרים את הפער של השנה האחרונה. זו המשימה שלי לחודשים הקרובים ואני נחוש לעמוד בה. התוכנית תהיה בת ארבעה שלבים".  גם שר האוצר ישראל כץ אמר שיקציב 2.4 מיליארד שקל בשביל שהתוכנית תצא לפועל.

© adobestock

יום שני, 1.3.2021

מבצע החיסונים מתרחב:

משרד הבריאות הכריז היום (שני)   לפני הנחיותיו החדשות, כי קופות החולים יחלו לחסן מחלימים מקורונה  ולפי ההנחיות, החיסון ייפתח לכל המחלימים   מעל גיל 16 שעברה מאז החלמתם שלושה חודשיים לפחות ובניגוד לשאר האוכלוסייה המתחסנת, המחלימים יקבלו רק מנת חיסון אחת בלבד ולא שתיים כנהוג  קופות החולים  משתפות פעולה והודיעו כי בכוונתם לפעול לחסן גם מחלימים כמה שיותר מהר.

 הממשלה אישרה שכיתות ז-י יחזרו ללימודים:

בתום ישיבת ממשלה עמוסה,  אישרה הממשלה היום (שני)  את קיום הצעד השלישי  בתוכנית היציאה של משרד הבריאות כמתוכנן . החל מיום ראשון הבא, הממשלה  אישרה את קיום הלימודים בבתי הספר גם בכיתות ז'-י' בערים שבהן רמת התחלואה מדורגת כירוקות וצהובות, וכן גם בערים כתומות שבהן 70% מחוסנים ותוכנית מגן חינוך.

יום שלישי, 2.3.2021

האי המחוסן שמחכה לישראלים:

האי היווני קסטלוריזו מעדכן כי תושביו  חוסנו במנה שנייה נגד קורונה השבוע, והאי נחשב כעת ל"אזור בטוח". באי, כמו בכל יוון, מחכים כעת לתיירים הישראלים המחוסנים במסגרת תוכנית-אב של משרד התיירות היווני, שמתכוונת   ליצור "אזורים בטוחים לתיירות" כאשר המודל ייערך קודם כל באיים. "כ-550 מתושבי האי קיבלו השבוע כולם את המנה השנייה של החיסון, מה שאומר שהם יכולים לקבל בברכה ובביטחון את התיירים, במיוחד מישראל, נכתב  בסוכנות הידיעות היוונית.

הופעות לבעלי התו הירוק:

עולם התרבות מנסה לחזור לשגרה ואולי עכשיו זה אפשרי, חלק מהמועדונים כבר נפתחו ואמנים רבים שיבצו מופעים באולמות סגורים  בהמשך גם האמפי פארקים שוני וקיסריה יחזרו לשגרה בתקווה בסוף חודש מרץ כל אזרח אשר ירצה ללכת להופעות מכל סוג שהוא יצטרך  להראות את התו הירוק  בהתאם להנחיותיו בכניסה למקום ההופעה . ההופעות בתל אביב  מתוכננות תחת כיפת השמיים ומוגבלות ל - 500  ויופעו שם מגוון אמנים כגון: עברי לידר, ירדנה ארזי שלום חנוך ועוד אחרים ששמחים לחזור להופיע.

© צילום מסך מיוטיוב

תלמידי החינוך המיוחד יחזרו ללימודים מלאים:

השר יואב גלנט, קבע כי תלמידי החינוך המיוחד יחזרו למסגרות הלימוד למשך יום לימודים מלא הלימודים יתקיימו בישובים הירוקים, הצהובים והכתומים שהוחרגו ללמידה. ביישובים האדומים והכתומים הלימודים יתקיימו עד לשעה 14:00. עד להחלטה זו תלמידי החינוך המיוחד למדו רק חמישה ימים בשבוע במתכונת מקוצרת  לטענת ההורים, תלמידי החינוך המיוחד לא קיבלו בצורה זו את מלוא המעטפת החינוכית והטיפולית שלה הם זקוקים.משרד החינוך אמרו על כך שהדבר נבע ממחסור בכוח אדם שנכנס לבידוד, אם כי לא ברור מדוע המסגרות לא פועלו באופן דיפרנציאלי.

יום רביעי, 3.3.2021 

בית הדין בהאג פותח בחקירה כנגד ישראל:

לאחר פסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג שבהולנד שניתן לחקור את פשעי ישראל, החליטו לפתוח רשמית בחקירה ביום רביעי. החלטת בית הדין גררה ביקורת רבה מכל רחבי המערכת הפוליטית והמדינית בישראל. ראש הממשלה נתניהו תקף את ההחלטה, ואמר שבית הדין הבינלאומי "מוטה". הצטרף אליו בדעה זו שר הביטחון גנץ, בנוסף למועצת הישובים היהודים ביהודה, שומרון, וחבל עזה.

© adobestock

מדענים שחזרו את המראה של אישה קדמונית - שילוב בין אדם לקוף:

ביום רביעי, בוצע שחזור דיגיטלי של הקופה-האנושית בת שלושה מיליון השנים, אשר מכונה לוסי. לטענת החוקרים, אשר פיסלו את השחזור לכדי פסלי סיליקון, שחזורים קודמים של לוסי ובנה מאטונג, סובלים מהשפעת תופעות גזעניות ושוביניסטיות, אשר גרמו להצגתה ולהצגת בנה בעלי צבע עור ומבנה פנים, אשר הציגו לטענת החוקרים נקודת מבט שמשווה את הקוף לאדם שאינו מתורבת.

סרט על רובי וויליאמס, ישתמש בקוף, שעליו יודבק מודל ממוחשב כשחקן ראשי:

הבמאי מייקל גרייסי הודיע שסרט על הזמר רובי וויליאמס, אשר ידוע כתוצאה משירי הפופ ששר כחלק מהלהקה "Take That", נמצא בשלבי פיתוח וכתיבה מוקדמים, אבל ידוע מי ישחק את הדמות הראשית - קוף. לא שחקן, קוף, אשר 'יחופש' במודל דיגיטלי של וויליאמס. הסרט יעלה בערך מאה מיליון דולר לייצר.

יום חמישי, 4.3.2021

הביקור של מנכ"ל פייזר בישראל נדחה:

ביקורו של מנכ"ל פייזר אלברט בורלא בישראל בוטל והועבר לתאריך אחר. בורלא, שהיה אמור להגיע למדינה בכדי לדון עם נציגי הממשלה בחיסון במנה השנייה, לא קיבל את המנה השנייה של החיסון, ולכן לא הגיע לישראל. בורלא בן ה - 58 אמר שלא רצה "לחתוך בקו" אנשים מבוגרים, אשר אמורים לקבל את החיסון לפניו, ולכן לא הספיק לקבל את המנה השנייה לפני ביקורו המתוכנן.

© adobestock

מנהיגי אוסטריה ודנמרק מגיעים לישראל:

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, וראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, ביקרו בישראל בכדי לדון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מבצע החיסונים של ישראל ותוכנית הדרכון הירוק שהביא איתו. מנהיגי שלושת המדינות סיירו במכון כושר, ודנו ביישום התו הירוק, הן בישראל והן בשתי המדינות האירופאיות, אשר, הן בגודל גיאוגרפי ובגודל האוכלוסין, דומות יחסית לישראל. מנהיגי אוסטריה ודנמרק נימקו את הביקור כתוצאה ממערכת היחסים שבין ישראל לאוסטריה ודנמרק, כמשתפות פעולה מתחילת המגפה.

הפגנות במיינמאר כנגד ההפיכה הצבאית:

הפגנה ביימנמאר,  הידועה גם בתור בורמה, הובילו לאלימות משמעותית ביום חמישי. ההפגנות היו נגד ההפיכה הצבאית שהתרחשה כנגד המשטר הדמוקרטי של המדינה בתחילת פברואר, אשר, לטענת צבא מיינמאר, התרחשו כתוצאה ממאמצי המפלגה השולטת להשפיע על תהליך הבחירות בנובמבר של 2020, ואשר אופשרו על ידי ועדת הבחירות של המדינה. ההפגנות גררו תגובה מהמשטר הצבאי, שכללה הפסקת חשמל וחיבור אינטרנטי לחלק משמעותי מאוכלוסיית מיינמאר.

יום שישי, 5.3.2021

עוזריו של מושל ניו יורק ניסו לטייח את מספר המתים מקורונה:

על פי כתבה של הוול סטריט ג'ורנל, עוזריו של מושל ניו יורק, אנדרו קוומו, טייחו את מספר הזקנים שמתו מקורונה במהלך החודשים האחרונים. בנוסף, אנשי הצוות עודדו גורמים מקצועיים לשנות את הדרך שבה מדווחים על מקרי מוות, בכדי למנוע ביקורת על שיעורי ההדבקה הגבוהים בקרב בתי האבות שבניו יורק. הסקנדל הזה מגיע רק מספר ימים לאחר שהתנצל המושל על אמירות שנתפסו כהטרדה מינית.

© צילום: Gettyimages.IL/ Anthony Kwan

ניסיון חטיפה של מטוס איראני נכשל:

משמרות המהפכה של איראן טענו ביום שישי שהדפו ניסיון חטיפה של מטוס של החברה "Iran Air". המטוס, תוצרת חברת תעופה הולנדית. הניסיון לחטוף את טיסת הפנים לא הוזכר על ידי אף אחד אחר, לא ידועות זהויות התוקפים, ואין תמונות או עדויות שעוסקות בניסיון החטיפה. אף שסביר שהוא אמיתי, יש לחכות לפרטים נוספים בכדי לדעת את טבעה של החטיפה.

יום שבת, 6.3.2021

נערכים לקראת ההקלות החדשות:

לקראת ביטול חובת הבידוד במלוניות ורגעים אחרונים לקראת הכרעת הממשלה על ההקלות שאמורות לצאת החל ממחר, קיבלו מבודדים שחזרו מחו"ל ונשלחו למלוניות טופס שבו הם מתבקשים להצהיר כי ימשיכו את הבידוד בתנאים ביתיים וכי יעמדו בתנאים כנדרש. המבודדים במלוניות צפויים להשתחרר לבתיהם בחצות בלילה שבין ראשון לשני, אולם יוכלו להמשיך לשהות במלוניות במידה שיבחרו בכך. 

תגיות
תגובות