יום השואה 2021: בת 13 נעצרה בחשד למעורבות באירוע אנטישמי בניו יורק. adobestock אילוסטרציה

יום השואה 2021: בת 13 נעצרה בחשד למעורבות באירוע אנטישמי בניו יורק

מלחמת העולם השנייה הסתיימה ב-1945 אבל האנטישמיות עדיין קיימת ומרימה ראש דווקא בעיר הכי דמוקרטית וליברלית בעולם: שלוש צעירות ירקו בפניו של גבר יהודי חרדי, ואף השליכו לעברו אשפה. כך דווח בכלי תקשורת אמריקני. "המאבק באנטישמיות לא נמצא מאחורינו"

מדינת ישראל עומדת לחגוג את יום העצמאות ה-73 ואת שחרורו מהגלותיות, אבל בחו"ל המצב שונה לחלוטין ונערים וילדים יהודים עדיין עלולים למצוא עצמם מותקפים באירועים אנטישמיים. אם חשבתם לטוס לניו יורק לטיול עם החברים או ההורים בקיץ הקרוב, שימו לב לסיפור הבא, שמגיע אלינו מה"ניו יורק פוסט", בארצות הברית.

עוד בפרוגי:

שלוש נערות בנות 12-13 תקפו בבוטות ואכזריות גבר יהודי חרדי, בשכונה ווילאמסבורג שבברוקלין, כאשר נתקלו בו בפינת הרחובות ברודווי – גריי בשעות הערב, בתחילת החודש. 

הצעירות השליכו לעברו אשפה וירקו בפניו במהלך ויכוח שהתעורר בינהן לבין אותו יהודי שעבר במקום. שוטרים הוזעקו לזירה והתעמתו עם הנערות, אחת מהן נשכה את אחד השוטרים ואף נלקחה למעצר. השוטר נפצע קל, ושתי הנערות האחרות לא נעצרו.

מדובר במקרה קלאסי של אנטישמיות, בדיוק כמו בעבר, כאשר יהודים נפגעו באקראיות על ידי אנשים זרים ברחוב רק משום היותם יהודיים, ובשל העובדה שיש סממנים חיצוניים המסגירים את יהדותם – כיפה, פאות וזקן.

למרות שבשנת 2020 ירד מספר האירועים האלימים על רקע אנטישמי בעולם מ-456 (2019) ל-371 (2020), במהלך השנה התפתחו תופעות חדשות ברשת, כמו ה-zoom bombing ו"הרשת האפלה" שקשה לכמת את היקפן. כך לפי דו"ח האנטישמיות של מרכז קנטור שפורסם אתמול, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. אותן צעירות, עליהן דווח שפגעו בגבר יהודי חרדי, מדגימות את האנטישמיות הקלאסית והישנה, אך השיח האנטישמי ברשת רק הלך והתגבר.

רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות וחוסן קהילתי בההסתדרות הציונית העולמית, מסרה הבוקר לפרוגי בתגובה: "המאבק באנטישמיות לא נמצא מאחורינו, הוא מאבק יום יומי. אסור לנו לאפשר כי מקרים כאלה יקרו עוד. עלינו להמשיך ולגנות אירועים בזויים אלה, ולזכור לעולם לא עוד".

תגיות
תגובות