גזענות בטיקטוק: נער יהודי קיבל סרטון אנטישמי מהחברים לכיתה.

גזענות בטיקטוק: נער יהודי קיבל סרטון אנטישמי מהחברים לכיתה

אורי זרט הוא בסך הכל נער רגיל בבית הספר תיכון באוויה שבארצות הברית, אך בבריונות שכזאת הוא לא ציפה להיתקל, וכל זה רק בגלל שהוא יהודי וטרנסג'נדר. חברים לכיתה שיתפו אותו בסרטון טיק טוק שבו רואים מספר תלמידים צועדים במסדרון בית הספר ומצדיעים במועל יד. "אני קצת מפחד מפחד ללכת עכשיו לבית הספר"

אנחנו שומעים מדי יום על אירועי שנאה נגד יהודים ברחבי העולם, ובכל פעם מחדש מזדעזעים – הפעם האנטישמיות שוב מגיעה אל הטיקטוק.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אורי זרט, נער יהודי, תושב גרינל שבאוויה, שרק לפני מספר חודשים עבר עם הוריו לאזור, לא ציפה לקבלת פנים הזו: סרטון טיקטוק בו נראים מספר תלמידים מחטיבת הביניים בה הוא לומד, מצדיעים במועל יד. הסרטון פורסם תחת הכותרת "כנופיית היטלר" עם ההאשטגים #הרגויהודים #אנישונאיהודים #הרגוהומואים.

זרט, שהוא גם טרסנג'נדר, דיווח להוריו במהירות על הסרטון בן 10 השניות שקיבל מהתלמידים. זרט סיפר לכלי תקשורת אמריקני מקומי כי הוא מפחד לחזור לבית הספר. "אני לא ממש זוכר שעשיתי להם משהו", אמר זרט. לדבריו, הסרטון התקבל מקבוצת תלמידים שכבר התעללה בו בעבר.

 

"לא נעבור על זה לסדר היום" אמר אביו של זרט, ויחד עם אשתו זואי הם דיווחו על הסרטון הפוגעני לבית הספר. "לפני קצת יותר ממאה שנה סבא וסבתא רבה שלי, נרצחו בפוגורמים ברוסיה", אמר זרט. "הילדים האלה עלולים לגדול לשנאה כזאת".

המפקחת האזורית של גרינל-ניובורג ג'נט סטוץ אמרה כי התלמידים המעורבים נענשו על ידי בית הספר. משטרת גרינל מסרה כי היא חוקרת את המקרה בסיוע לשכת השריף של מחוז פואשיק כדי לקבוע אם חוקי הרשת החברתית הופרו.

ראשת המחלקה למאבק באנטישמיות וחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העולמית רחלי ברץ ריקס מסרה בתגובה: "לא מצחיק! מדובר בסרטון אנטישמי חמור מאוד. אומנם התלמידים המעורבים נענשו על ידי בית הספר, אולם נדרשת מעורבות גבוהה יותר של הרשויות. יש למנוע שיתוף והפצה של תכנים מסיתים ואנטישמיים בכל פלטפורמה דיגיטלית, כולל טיקטוק".

 

תגובות