די לאיחורים: הטיפים שיעזרו לכם להגיע בזמן. AdobeStock

די לאיחורים: הטיפים שיעזרו לכם להגיע בזמן

אין אחד שלא איחר לשיעור, פגישה או אירוע. יש אנשים שמאחרים למקומות על בסיס קבוע ולא מצליחים להיפטר מההרגל הזה, לכן אם אתם נמנים באותה קבוצת אנשים שנוהגת לאחר, הכתבה הבאה מיועדת בשבילכם!

מכירים את זה שאתם קובעים פגישה עם חברים אבל לא מצליחים להגיע בזמן? נכון, לפעמים יש דברים בלתי צפויים שגורמים לנו לאחר, אבל הרבה פעמים אנחנו יכולים למנוע את האיחור ולהגיע בזמן בעזרת כמה צעדים פשוטים. רוצים לדעת איך? המשיכו לקרוא!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

להזיז את השעון

הצעד הראשון הוא צעד דיי פשוט. כוונו את השעון שלכם – שעון היד או השעון בטלפון כמה דקות קדימה. כלומר כך כשתסתכלו על השעה, תתארגנו ותצאו מהבית כשאתם "מאחרים" לפי השעון שלכם, אך למעשה יצאתם מוקדם בכמה דקות - אז הזמן לפי השעון שלכם יתקזז עם השעון של החברים שלכם. אמנם טיפ זה עובד על הצד הפסיכולוגי ולא באמת פותר את הבעיה מהשורש, אבל הוא פתרון קל ליישום בתור התחלה.

© adobestock

להכין תיק לפני

רוב הפגישות והדברים בלוח הזמנים שלנו אינם ספונטניים ולפיכך ניתן להכין את התיק עם כל החפצים שאנחנו צריכים יום לפני או אפילו כמה שעות לפני. כלומר, לפני שאתם הולכים לישון תכניסו לתיק את כל מה שאתם צריכים ליום הבא בבית הספר, כמה שעות לפני יציאה עם חברים תרכזו את כל מה שאתם צריכים במקום אחד. בצורה כזו, כשתצטרכו לצאת ותהיו בלחץ של זמן לא תשכחו שום דבר ולא תתעכבו על אריזת התיק.

להכין לו"ז מסודר

אחד מהטיפים החשובים יותר שאפשר ליישם הוא הכנת לוח זמנים מסודר וברור. כלומר, להכין לוח זמנים שבו אתם מכניסים את כל מה שאתם צריכים או רוצים לעשות באותו יום – בין אם זה שיעורי בית, מפגש עם חברים או ביקור אצל הרופא. כשהכול כתוב על דף, תוכלו לנהל את הזמן בצורה יעילה, להספיק הכול ולא לאחר.

© adobestock

תכנון נכון מראש

לכל יציאה יש מספר דברים קבועים – הזמן שלוקח לנו להתארגן, זמן להכין את התיק, זמן להגיע למקום וכדומה. לכן, מראש תוכלו לחשב באופן גס את הזמנים – אתם מכירים את עצמכם ויודעים כמה זמן לוקח לכם לעשות את כל אחד מהדברים. לאחר מכן, שימו תזכורת בטלפון בהתאם לזמנים ויהיה לכם מספיק זמן לעשות מה שאתם צריכים וגם להגיע למקום בלי לאחר!

זמן נוסף

תמיד כשאתם צריכים להגיע למקום כלשהו, תיקחו זמן ספייר – הכוונה שמראש תתכננו להגיע כמה דקות מוקדם יותר, תלוי במה מדובר. אם מדובר במפגש עם חברים, תנסו לכוון להגיע מספר דקות לפני, כך שאם תצוץ בעיה עדיין יש לכם זמן לפתור אותה ולהגיע בזמן. אם מדובר דבר רציני יותר, כמו תור לרופא או פגישה במקום רחוק, רצוי לקחת יותר זמן ספייר - בין רבע שעה לחצי שעה כך שאם יהיו פקקים בדרך או בלת"ם (דבר בלתי צפוי), אין צורך להילחץ ואפשר להספיק להגיע.

 

תגובות