אמ;לק: הילדים שביצעו פשעים בהשראת סדרה . צילום: Fotolia. אילוסטרציה

אמ;לק: הילדים שביצעו פשעים בהשראת סדרה

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון ה-23.5

אסון הרכבל באיטליה

טרגדיה אירעה בהרי האלפים של איטליה לאחר שכבל הרכבל נקרע בתאונה שגבתה את חייהם של 14 אנשים מתוך 15 אנשים ששהו בקרון. חמישה מן ההרוגים ישראלים. בין ההרוגים חמישה ישראלים; עמית בירן, בן 30, רעייתו טל פלג-בירן (26), בנם הקטן תום בן השנתיים, סבה של טל יצחק כהן (81) ואשתו השנייה של יצחק, ברברה קונינסקי (71). איתן, הבן הבכור של הזוג שנפטר, הוא הניצול היחיד מהאסון  שר התחבורה באיטליה אנריקו ג'יובניני,הודיע כי הוקמה ועדה אשר תחקור את הסיבות הטכניות לאסון, והתביעה בודקת אם יש מקום להגיש אישומים פליליים. 

אירוויזיון 2021 בהולנד

בלילה בין שבת לראשון התקיים גמר האירוויזיון, נציגתנו מישראל, עדן אלנה, סיימה במקום ה -17, להקת "מונוסקין" האיטלקית זכו בתחרות. מאוחר יותר פורסם כי אלנה, שברה שיא אירוויזיוני כשביצעה את התו הגבוה ביותר בתחרות.

עוד בעינייני האירוויזיון - פרשת הסמים שמסעירה את הרשת

במהלך השידור החי של גמר האירוויזיון, דמיאנו דיוויד, סולן הלהקה האיטלקית "מונסקין" שזכתה באירוויזיון, נתפס בעדשת המצלמה כשלכאורה עושה סמים. הסרטון תפס תאוצה ברחבי הרשתות החברתיות ובמסיבת העיתונאים שנערכה לאחר הזכיה, הכחיש את הנאמר; "נשברה כוס, אני לא עושה סמים, אני לא עושה קוקאין". ארגון השידור האירופאי, מסר כי הוא מודע לפרשה. לאחר מכן נציג הלהקה עבר בדיקת סמים ויצא נקי.  

יום שני ה-24.5

ציפי רפאלי השתחררה מהכלא

כשמונה חודשים לאחר כניסתה לכלא "נווה תרצה" באשמת העלמת מס על הכנסות בסך 34 מיליון שקלים, השתחררה ציפי רפאלי אל ביתה. כזכור, נשות משפחת רפאלי, ציפי ובר הגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות שבמסגרתו נשלחה הראשונה לכלא ועל השנייה הוטלו עבודות שירות. רפאלי תתייצב במהלך תקופת השחרור המוקדם פעם בשבועיים במשטרה, תשתתף בתוכנית שיקום ותתנדב פעמיים בשבוע במרכז סיוע לנערים וילדים אוטיסטים בנוסף, היא לא תוכל לצאת מהארץ ותשהה במעצר בית כל יום מ-22:00 ועד 6:00 בבוקר למחרת.

 

פיגוע דקירה בירושלים

ימים ספורים לאחר סיום מבצע "שומר החומות" התרחש פיגוע טרור בירושלים על ידי מחבל ערבי. בעקבות ההפיגוע נפגעו חייל ואזרח באופן בינוני, המחבל חוסל על ידי שוטר מג"ב. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל דקר את האזרח שנפצע, החייל שהיה במקום התערב - ונדקר בגבו.

"בני אור" - גרסת המציאות

שני ילדים בני 10 ו -12 מדימונה נעצרו בחשד לגניבת והשחתת מחשבים ומוצרי עבודה משני מוסדות חינוך בעיר. השניים סיפרו כי הושפעו מסדרת הטלוויזיה "בני אור", שמבוססת על סיפורם של בני נוער בבאר שבע שהצטרפו לעולם הפשע. בן ה-10 שנעצר, שאינו בר עונשין, הועבר להמשך טיפול רשויות הרווחה. בן ה-12 עוכב לחקירה באזהרה, ומפאת גילו הועבר בסיומו לתנאי מעצר בית מלא. הרכוש יושב בהמשך לבעליו.

יום שלישי ה- 25.5

יאיר לפיד ואביגדור ליברמן הודיעו על הסכמות 

במסגרת המאמצים להקמת ממשלה ובעוד שהזמן למנדט של יאיר לפיד הולך ואוזל, מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד ו"ישראל ביתנו" של אביגדור ליברמן הודיעו על הסכם קואליציוני. לפי ההסכם, במידה ותקום ממשלת שינוי, ליברמן יהיה שר האוצר ובידי המפלגה שלו יהיו  עוד שני תיקים נוספים, בהם גם המשרד לפיתוח הנגב והגליל וראשות ועדת הכספים. למרות ההסכמות בין שתי המפלגות, ממשלה עדיין לא נראית באופק. המנדט של לפיד יסתיים במהלך השבוע הקרוב ובשבוע הזה נדע אם עלה בידו להקים ממשלה. 

"נאום השיעולים" של נסראללה

לציון 21 שנה לנסיגת צה"ל מלבנון, חסן נסראללה, מי שעומד בראש ארגון הטרור "חיזבאללה" בלבנון, תכנן לשאת "נאום ניצחון" נגד ישראל. במהלך הנאום נסראללה נשם בכבדות, לא הפסיק להשתעל ואף התקשה לדבר. בעוד שסגנו אמר שהוא סובל מבעיה בריאותית, בישראל מעריכים שנסראללה נדבק בנגיף הקורונה. בכל מקרה, נאום ניצחון ממש לא היה פה. 

יום רביעי ה-26.5

הזכייה הכי גדולה אי פעם בישראל – 76 מיליון שקלים בלוטו

בבוקר יום רביעי מפעל הפיס הודיעו שיש זוכה בהגרלת הלוטו שזכה בפרס הכי גדול אי פעם בישראל – 76 מיליון שקלים. הזוכה הצליח לנחש את כל ששת המספרים וגם את המספר החזק, וזה מה שהעניק לו את הזכייה הגדולה. הזוכה הגדול הוא אדם נשוי ואף סב לנכדים, תושב הדרום בעיר שספגה לא מעט טילים במבצע "שומר החומות". ברכות!

איילת שקד שוברת שתיקה

אחת מדמויות המפתח המשפיעות בפוליטיקה הישראלית, חברת הכנסת איילת שקד, שברה שתיקה ארוכה בהצהרה לתקשורת ראשונה מאז הבחירות במרץ האחרון. במסגרת המאמצים להקמת ממשלה ומניעת מערכת בחירות חמישית, איילת שקד קראה לחבר הכנסת גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין. כתגובה להאשמות כנגדה מצד בצלאל סמוטריץ', שקד ענתה לו והטיחה בו שהוא משקר לציבור וכינתה אותו "גדול מכשילי ממשלות הימין". נראה שהמאמצים להקמת ממשלה סוערים במיוחד, והימים הקרובים הולכים להיות סוערים עוד יותר. 

יום חמישי ה-27.5

מל"ט איראני תקוע בבריכת דגים בישראל

במהלך מבצע שומר החומות חדר מל"ט איראני, ככל הנראה מסוריה לשטח ישראל, צה"ל הפיל את המל"ט אך לרוע המזל הוא נחת אל תוך בריכת דגים בשטח ישראל. בימים האחרונים צוללנים ניסו לחפשו במים ולדלות אותו החוצה בשביל המידע המודיעיני שעליו אך ללא הצלחה. הברירה היחידה שנותרה היא לרוקן את הבריכה אך דבר זה כרוך בתשלום של 1.5 מיליון שקלים כפיצוי על הנזק לבעלי בריכת הדגים

תוקם ועדת חקירה של האו"ם לגבי שאלת האם ישראל ביצעה פשעי מלחמה

לאחר הצבעה במועצת זכויות האדם של האו"ם הוחלט ברוב קולות להקים וועדת חקירה בינלאומית בכדי לחקור את מעשי האלימות בתקופה האחרונה בישראל ובעזה, בין המדינות שהצביעו בעד ההחלטה : סין רוסיה סומליה ופקיסטן. חלק מהמדינות שהתנגדו להחלטה: אוסטריה, גרמניה בריטניה וצ'כיה

יום שישי ה-28.5

הושלך בקבוק תבערה לבית בלוד

בקבוקי תבערה הושלכו לשני בתים בשעת לילה בלילה שבין חמישי לשישי בשכונת שער העיר בלוד. ישנו נזק קל לאחת הדירות ואין נפגעים. נמצא תיעוד מצולם של המקרה בו רואים צמד רעולי פנים מתקרבים לחומה שמקיפה את החצר, אחד מהם השליך בקבוק תבערה ומיד אחר כך נמלטו שניהם מהמקום

בדואי הותקף בבינימינה

בדואי אשר עבד כשומר באתר בניה בבנימינה הותקף, זאת לאחר שנסעו בעקבות רכב שעורר את חשדיו, הנוהג ברכב החשוד ככל הנראה קרא לכמה מחבריו שעצרו את רכבו של הבדואי והכו אותו. עוד לא ברור אם הרקע לתקיפה לאומני או אם התוקפים יהודים בכלל

יום שבת ה-29.5

בשאר אסד מנצח בבחירות הסוריות

בבחירות לנשיאות סוריה שנערכו בעשרים ושישה במאי, הנשיא המכהן, בשאר אל-אסאד, ניצח עם 95 אחוזים מהקולות. התוצאות, אשר נודעו לנו מספר ימים לאחר הבחירות, הראו אחוזי הצבעה גבוהים אשר נובעים מתמיכה בנשיא. על אף תוצאות אלו, גורמים בינלאומיים והאופוזיציה הסורית העלו ספקות לגבי יושרת הבחירות, כתוצאה מסגירת הקלפיות המוקדמת ומהיות התוצאות מוטות לכדי חוסר התנגדות משמעותית לאסד.

הקונגרס האמריקאי מצביע נגד הקמת ועדת חקירה של אירועי הקפיטול

חברי המפלגה הרפובליקנית בסנאט האמריקאי חסמו את הצעת החוק שהועברה על ידי בית הנבחרים, אשר הייתה יוצרת ועדה לחקירת המתקפה על קפיטול ארה"ב ב -6 בינואר על ידי תומכי טראמפ, דבר שמראה שנית את עוצמת נאמנותה של המפלגה לנשיא לשעבר. ההצבעה לקידום הצעת החוק נכשלה עם 54 סנאטורים בעד ו35 נגד, פחות מ60 הקולות הדרושים.

 

תגובות