מה עושים כשחבר מתחיל לעשן?. adobestock

מה עושים כשחבר מתחיל לעשן?

אתם חברים טובים, עברתם המון דברים ביחד, אבל אז פתאום הוא התחיל לעשן סיגריות ואתם יודעים בלב שלם שזה לא בריא ולא כדאי. מה אפשר לעשות? איך אפשר לתמוך בו? כל הטיפים בכתבה הבאה

כולנו מכירים אנשים, אם כאלה שגדלנו איתם או כאלה שהכרנו במהלך הזמן. כאלה שבחבר'ה או כאלה שאיתנו באותה ההקבצה באנגלית, אבל מה שבטוח - מי שבחרנו להגדיר כחבר שלנו הוא אחד כזה, אבל על אמת.

עוד מימי הילדות למדנו מהו ערך החברות. לדוגמא, כשיום אחד שכחתם את הסנדוויץ' בבית והחבר הכי טוב שלכם נתן לכם חצי משלו כי בשביל זה יש חברים! עברתם שנים ביחד, רבתם והשלמתם, צברתם חוויות, אבל פתאום, הוא מחליט להתנסות בדברים חדשים, כי כזה הוא, ונגיד לדוגמא מחליט לעשן? הרי שניכם יודעים שטוב לא יצא מזה. לפעמים זה נראה מגניב ומסקרן וכל מה שאסור הוא מלא אדרנלין, אבל סיגריות? אתם יודעים שזה מיותר וכל מה שבא לכם הוא פשוט להיות אלו שדואגים לו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בדיוק בשביל המקרים האלו, ריכזנו עבורכם מספר טיפים, באדיבות מכון "אלן קאר", שיהפכו אתכם לחברים הכי טובים וגם יעזרו לכם לגרום לחבר להפסיק לעשן:

אמפתיה היא המפתח

עישון סיגריות הוא לא רק הרגל. מדובר בהתמכרות קשה והגמילה ממנה היא אתגר עצום. אם מעולם לא ניסתם להיגמל מעישון, אתם לא תדעו כיצד הדבר מרגיש. לכן, גלו הרבה אמפתיה אבל תשדלו שלא לומר לו "אני יודע מה עובר עליך".

אמפתיה היא שם המפתח© adobestock

אמונה מחזקת

תזכירו תמיד לחברים שלכם, שאתם מאמין בהם! חזקו אותם לאורך הדרך ותדאגו להסביר להם שאתם תמיד כאן בשבילם, כי חיזוק הביטחון העצמי הוא חשוב.

אל תהיו ניג'ס

תימנעו מלנדנד, מלבדוק אותם כל הזמן ומלהטיף. במקום זאת, תיידעו אותם כמה אתם מעריכים ומעריצים אותם על המאמץ.

אל תנדנדו, להפך!
אל תנדנדו, להפך! © Fotolia

פשוט להיות שם בשבילם

בתקופה הקשה הזו, תזכירו להם שאתם נמצאים במרחק טלפון אחד. לא משנה השעה או הזמן, אתם תמיד תהיו זמינים עבורם ובמיוחד כאשר הדחף לעשן עולה. תזכירו להם שהדחף לעשן יעבור בעוד מספר דקות - אם הם יעשנו סיגריה וגם אם לא.

זה בסדר לטעות

אל תהיו קשים עם חברים שלכם במידה והם מועדים ומעשנים סיגריה. תשכחו מהאשמות או ייסורי מצפון, הם בוודאי סובלים מזה מספיק. תזכרו אתם וכמובן תזכירו גם להם שלמעוד זה חלק מהתהליך והדבר לא מעיד על כישלון. במקום להתעצבן על המעידה, תזכירו את הדרך וההתקדמות שעברו. תנסו להבין יחד מה עורר את החשק לעשן ותיבנו יחד תכנית להתמודדות עם מצבים כאלה בעתיד.

בגדול, תהיו חברים! אל תשכחו את הדרך המיוחדת שעברתם יחדיו, תהיה שם חד למען השני ותזכירו שכל זה מגיע מתוך אהבה ודאגה.

 

 

 

תגובות