יצחק הרצוג נבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל. יריב כץ

יצחק הרצוג נבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל

הנשיא הרצוג השני: 120 חברי הכנסת הצביעו בחשאי, ורובם בחרו בשר לשעבר, שיחליף את הנשיא המכהן ריבלין. הרצוג הוא חלק משושלת של נבחרי ציבור - אביו היה הנשיא השישי, וסבו היה הרב הראשי

שיא חדש במדינת ישראל: יצחק (בוז'י) הרצוג, ניצח היום (רביעי) את מרים פרץ, ויכהן כנשיא ה-11 של מדינת ישראל, זאת לאחר ש-120 חברי כנסת הצביעו בחשאי. לפני שבועיים בדיוק הכריזו השניים על מועמדותם לתפקיד, כשהמרוץ התקיים הפעם בתוך כאוס פוליטי ובשעה שאין ממשלה קבועה בישראל. בדרך כלל, מוכרים השבועות שלפני הבחירות לנשיאות כמתוחים במסדרונות הכנסת, קרב יצרי ורועש בהרבה מזה שבו חזינו הפעם.
עוד בערוץ המגזין של פרוגי:
הרצוג בן ה-60, יו"ר הסוכנות היהודית, שר וחבר כנסת לשעבר, ממשיך את השושלת המשפחתית של נשיאה בתפקידי ציבור בכירים, והופך לנשיא הרצוג השני, לאחר שאביו חיים היה הנשיא השישי של המדינה. סבו, הרב יצחק הלוי-הרצוג, היה הרב הראשי האשכנזי הראשון של מדינת ישראל.
המועמדים שהגיעו לקו הסיום השלימו מסע ארוך שכלל עשרות פגישות עם חברי הכנסת, פגישות ארוכות עם יושבי ראש המפלגות וניסיון לגייס תמיכה רחבה. הרצוג ופרץ הגיעו הבוקר למשכן הכנסת ובכניסה למליאה התחבקו וחלקו ברכות האחד לשנייה. שני המועמדים הציגו גישה שונה ואסטרטגיה אחרת בקרב הזה. בשעה שכוחו של הרצוג בולט מאוד במשכן והוא נהנה ממערכות יחסים עמוקות וטובות עם רבים מחברי הכנסת במסגרת תפקידיו בעבר ותפקידו כיו"ר הסוכנות בהווה, אצל פרץ היה הסיפור הפוך לגמרי.
הרצוג נולד בתל אביב לחיים ואורה הרצוג. הכינוי "בוז'י" דבק בו כבר מילדות. "כשהוא היה ילד הוא נראה ממש כמו בובה", סיפרה אמו אורה. "נהגתי לקרוא לו בשם חיבה 'בובהל'ה ז'וז'ו' ועם הזמן זה הפך לכינוי בוז'י".
הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, ולמד גם יחסים בינלאומיים וספרות אנגלית באוניברסיטת קורנל ובאוניברסיטת ניו יורק. במשך מספר שנים הוא עסק בעריכת דין. ב-2006 מונה לראשונה לשר, מטעם מפלגת העבודה. ב-2018 נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית, בו כיהן עד שהודיע על מועמדותו לנשיאות.
 
תגובות