מועצת הנוער הארצית: להוריד את גיל הבוחר. מבקשים להוריד את גיל ההצבעה. צילום: סתיו צור

מועצת הנוער הארצית: להוריד את גיל הבוחר

מועצת התלמידים והנוער הארצית החלה במאבק: הורדת גיל ההצבעה. "בני הנוער בגיל 17 במדינת ישראל הנם אזרחים בוגרים ואחראיים" הם סיפרו. לדבריהם הדבר עשוי להשפיע לטובה על החינוך והשוויון בנטל

אישי
 
"גם לנוער מגיע להצביע בבחירות"  רועי ביטון
 
כתב פרוגי בירושלים, לא מבין מדוע בכנסת מונעים ממנו ומחבריו לקחת חלק בהליך הדמוקרטי וקורא להוריד את הגיל המינימלי להצבעה ל-14
לטור המלא
 

"בני הנוער בגיל 17 במדינת ישראל הנם אזרחים בוגרים ואחראיים" פורסם בדף העצומה שקוראת להוריד את גיל ההצבעה לכנסת ל-17, בתחילת שבוע הבחירות לכנסת ה-19.

"הם רשאים ומסוגלים לנהוג, להתחתן, לעבור מיונים ליחידות בצה"ל ועוד. על כן, מעורבותם האזרחית והפוליטית היא בלתי נמנעת, וזוהי זכותם הטבעית להיות שותפים בבחירת נציגי הציבור במדינה. הורדת גיל הבחירה ל-17 תביא לשינוי אמיתי ולמהפך בחברה הישראלית ככלל ובחברת בני הנוער בפרט", נכתב בפירוט העצומה.

מועצת התלמידים והנוער הארצית החלה  בימים האחרונים להוביל מהלך בו היא קוראת לציבור הרחב להירתם לבקשתם להוריד את גיל המינימום להצבעה בבחירות. לדבריהם, הדבר יוביל לשינוי מהותי ולמהפך בחברה הישראלית. "אנו מאמינים כי הורדת גיל הבחירה לכנסת ישראל תגרום לתהליך של מתן דגש על החינוך, הנוער, והשוויון בנטל".

עוד במדור חדשות בארץ:
• לפיד הפתעת הבחירות עם 19 מנדטים
• משרת ראש הממשלה: רק לגברים?
• באיזו מדינה יכולים להצביע בגיל 16?

האם מאבקם יצליח? נצטרך לחכות ולראות. ביפן ובדרום קוריאה עומד הגיל המינימאלי להצבעה בבחירות על עשרים, בסינגפור ובמלזיה גיל ההצבעה עומד על 21 ובברזיל ניתן להצביע כבר מגיל 16.

אמש (ב'), ביום הבחירות, נרשם שיא חדש בכמות האנשים שהלכו להצביע, כאשר לקראת סיומו של היום, ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו ממפלגת "הליכוד ביתנו", נבחר להוביל כהונה נוספת עם 31, וזאת לאחר שאיבד כמעט 12 מנדטים. אחריו מפלגת "יש עתיד" שהפתיעה עם 19 מנדטים ובמקום השלישי מפלגת "העבודה" עם 15 מנדטים.

תגובות