הנוער זוכר את רבין - ומה קורה בבתי הספר?. הנוער זוכר את רבין. צילום: אלון אלבכרי

הנוער זוכר את רבין - ומה קורה בבתי הספר?

מאות בני נוער הגיעו לעצרת הממלכתית במרכז רבין בתל אביב, כאשר עוד לפני הטקס החגיגי התקיימו סדנאות וסיורים שונים במתחם. מה הזיכרון של הראל סקעת מהתקופה בה רבין היה עוד חי ולמה בתי הספר לא מחויבים לקיים טקס זיכרון?


הנוער זוכר?
כתב: עמית צדקיה; צילום ועריכה: אלון אלבכרי; הפקה: אלכס נסטר

מרבית הנוכחים בעצרת הנוער הממלכתית לציון 18 שנים לרצח ראש ממשלת ישראל בזמנו יצחק רבין ז"ל שהתקיימה הערב (ג'), לא נולדו כשזה קרה, ובכול זאת התכנסו נציגי תנועות הנוער ומועצות התלמידים לזיכרו של רבין.

העצרת שהתקיימה בשעות הערב, בעצם התחילה עוד הרבה קודם, כבר משעות הצהריים, בהן התקיימו סדנאות וסיורים במוזיאון במרכז רבין בתל אביב.

במהלך הטקס נאמו שר החינוך הרב שי פירון, בתו של רבין דליה רבין שהיא גם מנהלת המרכז ויושבת ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית גל יוסף. כמו גם בטקס שרו הזמר הראל סקעת ולהקת תנועות הנוער.

מומלץ, לא מחויב
מומלץ, לא מחויב
צילום: צילום מסך

במסמך חוזר המנכ"ל שנמצא באתר משרד החינוך מצאנו במהלך התחקיר המכין לכתבה כי המשרד בראשותו של הרב שי פירון איננו מחייב כלל את מוסדות החינוך לקיים טקסי זיכרון, אלא ממליץ לקיים. בנוסף לזאת, כפי שניתן לראות בתמונה המשרד מציין על פעילויות חינוך שיתקיימו אך לא מצוין באיזה אופן וכיצד זה יתבטא.

"אני חושב שזה כן נמצא כחלק מחוזר מנכ"ל, זה חלק מכללי המערכת, יחד עם זאת, אני חושב שמערכת החינוך היא מערכת מגוונת ואנחנו עושים הכל באמצעות המחוזות כדי שכל בית ספר יציין את זה בדרכו" סיפר לנו שר חינוך הרב שי פירון.

כזכור, בשבוע שעבר העלנו 3 ווידיאו/בלוג קצרים, מתוך האולפן שלנו, של בני נוער מרחבי הארץ ששתפו בהרגשותיהם ודעותיהם על רצח יצחק רבין. "נדרוש מהמדינה לחזור להיות מקום שאפשר להתווכח בו, לחלום בו ולהעז לשנות אותו בלי פחד" אמר בגאווה עומר צ'רטוף.

תגובות