בבתי הספר: יום "האחר הוא אני". מחר בבתי הספר: יום "האחר הוא אני". אילוסטרציה: אבישג שאר-ישוב

בבתי הספר: יום "האחר הוא אני"

מערכת החינוך תציין מחר יום בסימן סובלנות והכלה על ידי החתמת תלמידים על אמנה בנושא, חלוקת סטיקרים והעברת שיעורים המדגישים את ערכי היום. שר החינוך, הרב שי פירון: "מערכת חינוך נותנת מקום לכל תלמיד"

מערכת החינוך תציין מחר (ג') את יום "האחר הוא אני", ביום לימודים מיוחד שכותרתו - חיים בחברת מופת. בבתי הספר יתקיימו הפסקות פעילות שבמסגרתן התלמידים והנהלות בתי הספר יחתמו על האמנה של 'האחר הוא אני'.  

עוד באתר:
• ראיון מרגש עם נערה מגמגמת: "צחקו עליי" 
הומוסקסואל במילון של אפל = "טיפש"
עובד בית ספר הראה לתלמידים פורנו בכיכובו

האמנה קוראת לפעול לקידומה של חברת מופת המבוססת על אהבת האדם באשר הוא אדם, לקדם ערכים של צדק חברתי וערבות הדדית.

שי פירון:
שי פירון: "הכרה בריבוי כישרונות".
צילום: עידו ארז

שר החינוך, הרב שר פירון סיפר: "'האחר הוא אני' כולל את ההכרה בריבוי כישרונות ובצורך לתת לכל אחד מסגרת, מסלול ותכנים ההולמים את אישיותו. מערכת חינוך המקבלת אחרים היא מערכת הנותנת מקום לכל תלמיד, מייצרת מפגשי עומק בין קהילות שונות ומעמיקה בשיח חינוכי – רעיוני ואנושי המסיר שנאה, זרות וניכור".

בנוסף להחתמת בני הנוער על האמנה, יחולקו בבתי ספר סטיקרים עם סיסמת היום, ויועברו בכיתות מערכי שיעור בנושא, זאת במטרה להטמיע את ערכי הסובלנות, ההכלה והכרת האחר בשיח החברתי.

בחוזר שנשלח לבתי הספר מטעם מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן צוין כי בפעילויות יום "האחר הוא אני" ישתתפו כלל התלמידים באופן התואם את תפיסת העולם והתרבות הבית ספרית הנוהגת. כך למשל, ישנם בתי ספר שיפתחו את יום הלימודים בטקס חגיגי בהשתתפות כל התלמידים. ישנם בתי ספר שיפתחו את שעריהם לשיתופי פעולה עם תנועות הנוער, ארגוני קשישים, עולים חדשים ובתי חולים.

תגובות