הזמר אריק איינשטיין הובא למנוחות. שלמה ארצי, זוכרים את איינשטיין. צילום: מוטי קמחי

הזמר אריק איינשטיין הובא למנוחות

כתבנו היה בהלווייתו של איש התרבות, אריק איינשטיין ז"ל. משפחה, חברים, בני נוער ומפורסמים הגיעו לכבד את מותו של הזמר. בנימין נתניהו: "אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל". שלמה ארצי: "הרגשתי שהוא האהוב הגדול שלי"

מדינה באבל. לאחר שאתמול (ג'), אריק איינשטיין נפטר בגיל 74 כתוצאה ממפרצת באבי העורקים, ארונו של גדול זמרי ישראל הוצב בשעה 13:30 בכיכר רבין על מנת שהציבור הרחב יוכל לחלוף על פניו ולחלוק לאיינשטיין המנוח כבוד אחרון. הלווייה התקיימה בשעה 15:30 בבית העלמין טרומפלדור שבתל אביב.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• במילון של אפל: הומוסקסואל = טיפש
• "הראיתי לתלמידים פורנו בכיכובי"
• בת 18 מכרה את בתוליה באתר מכירות

צוות פרוגי היה בלווייה ומהתחושות שספג העצב והאבל הורגש באוויר. בני משפחתו, חבריו הקרובים, קשישים, הורים ואף ילדים קטנים הגיעו לכבד את טקס הלוויה של הזמר.

בכירי המדינה ספדו לאיינשטיין: "פס הקול של מדינת ישראל"

"מהיום הראשון שעלית לבמה, העם חש שנולד כאן כישרון של שירה עם איכויות יוצאות דופן. שיריו הם פס הקול של אומה שלמה, קולו ליטף את העם וחיבק את הארץ", כך ספד לו נשיא המדינה שמעון פרס.

דעה
 
מותו של אריק איינשטיין זו אבדה קשה  רועי שרון
 
הזמר האגדי אריק איינשטיין הלך אמש (ג') לעולמו בגיל 74. איינשטיין הוא סמל לאומי במדינת ישראל. הזמר, הפזמונאי והשחקן שכולנו הכרנו והערצנו. "זו אבדה קשה עבורי, אני בטוח שזו אבדה קשה מאוד עבור כל אחד ואחת מאיתנו"
לטור המלא
 

פרס הוסיף כי איינשטיין היה זמר שריגש גם את הדורות הראשונים וגם את החדשים. "איש לא הטיל ספק בעומק רגשותיו, והעם שתה בצבא את הקול האהוב שבקע ממעמקים. הוא לא התנשא ולא התיימר, והוא לא היה זקוק לזה ואנחנו אהבנו אותו בגלל צניעותו קורעת הלב. הוא כתב בשעות קשות ובימים של התרוממות רוח. אהבתי את שיריו ומגיל צעיר ידעתי את מה שידעו רבים אין כמוהו וטוב שיש אותו. צליליו ימלאו את הארץ. גם בלכתו, שיריו ימשיכו לנגן חיים ותקווה".

בנימין נתניהו, ראש הממשלה ספד לו בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מביע צער עמוק על מותו של הזמר אריק איינשטיין. אריק היה הגדול מכולם. כולנו גדלנו על השירים שלו. אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל".

מרכין ראש, שלום חנוך.
מרכין ראש, שלום חנוך.
צילום: אמיר לוי

שרת התרבות והספורט לימור לבנת ציינה כי איינשטיין היה מגדולי גיבורי התרבות של ישראל. "הוא היה אמן ענק, יוצר, שחקן מוכשר. כולנו זוכרים את 'לול' ו'שבלול', את כישרון החיקוי, את יכולתו להצחיק ולשעשע".

רבים הגיעו לביתו של אריק איינשטיין בתל אביב מאז היוודע דבר מותו לאורך הלילה והבוקר, הדליקו נרות והתייחדו עם זכרו של הזמר האהוב. האנשים שהגיעו למקום הדליקו נרות נשמה, אותם הציבו על המדרכה בסמוך לביתו, וגם השאירו במקום פתקים עם הכיתוב: "לאריק איינשטיין: יש כאן הכל, ואין אותך".

תגובות