תלמידה איימה להתאבד בגלל תמונה בפייסבוק. בגלל הפייסבוק. צילום: משה אבוטבול

תלמידה איימה להתאבד בגלל תמונה בפייסבוק

חבריה לכיתה של תלמידה מבית ספר בדרום ת"א, העלו לרשת החברתית תמונה שבה היא מתנשקת עם חבר. אם לתלמידה שהבחינה בסטטוס שכתבה ("מרגישה שבאלי להתאבד!!!") הצילה את חייה

תלמידת כיתה ו' איימה להתאבד אחרי שחבריה לכיתה העלו לפייסבוק תמונה שבה היא מצולמת מתנשקת עם חברה לשעבר.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• השפה העברית? צריך ללמוד לדבר ואז לכתוב
• נהג בשכרות, הרג וזוכה בגלל "תרבות השפע"
• צפו: תלמיד הושעה לאחר שצעק על ראש העירייה

ביום שלישי השבוע גילתה באקראי אם לתלמידה בבית ספר יסודי בדרום העיר את הסטטוס שכתבה התלמידה, שלומדת עם בתה באותה כיתה. "מרגישה שבאלי להתאבד!!!", כתבה התלמידה והוסיפה: "מרגישה עצובה".

האם שוחחה עם בתה וגילתה שלפני כמה ימים העלו תלמידים לרשת החברתית תמונה של התלמידה בת ה־11 כשהיא מתנשקת עם חברה במסיבת כיתה. הנשיקה תועדה, הועלתה לפייסבוק, זכתה לשיתופים רבים וגררה תגובות בגנותה של התלמידה.

האם דיווחה למשטרה, למחנכת ולמנהלת בית הספר על אודות המקרה ואלה כינסו צוות חירום לטיפול דחוף בעניין. "הבנתי שאני חייבת לפעול מיד ואם לא אעשה זאת יכול להתרחש אסון, כל דקה משמעותית", אמרה השבוע האם. "דיווחתי לכל הגורמים האפשריים ומיד לאחר מכן התקשרתי לתלמידה.

"דיברתי איתה, אמרתי לה שראיתי את מה שהיא כתבה בפייסבוק וחשוב לי שהיא תשתף את אימא שלה. שכנעתי אותה שתאפשר לי לדבר עם האימא. הסברתי לאם בעדינות מה קרה ועד כמה המקרה חמור, ושכעת צריך לסייע לבתה במהירות האפשרית. חששתי שיקרה אסון. לשמחתי היא טיפלה בנושא מיד ובמקביל כל הרשויות והגורמים החלו לפעול וככה מנענו אסון".

האם, מתברר, פנתה גם לכל התלמידים שהעלו את התמונה המדוברת וביקשה מהם להסירה. "אמרתי להם שהם עשו מעשה שלא ייעשה והתוצאות של זה עלולות להיות קשות. ביקשתי מהם למחוק גם את כל התגובות הבוטות בגנותה של הילדה".

ביום שלישי בערב התקיים בלשכתה של מנהלת בית הספר דיון, וצוות של מורים ויועצים דן בדרכים שבהן יש לטפל בנושא.

ממשרד החינוך נמסר: "הנושא ידוע ומטופל על ידי הגורמים המקצועיים והטיפוליים בבית הספר ובמשרד החינוך. התלמידה מלווה על ידי פסיכולוגית שבוחנת את התנהגותה".

תגיות
תגובות