נהג בשכרות, הרג וזוכה בגלל "תרבות השפע". צילום: צילום מסך

נהג בשכרות, הרג וזוכה בגלל "תרבות השפע"

נער מטקסס שנהג בשכרות והרג אם ובתה, יזוכה לאחר שעד ההגנה טען כי הוא חולה במחלה שנקראת "מחלת השפע", או אם תרצו - ילד עשיר ומפונק. עד ההגנה טען כי "המטרה של אמו הייתה שאם זה מרגיש לך טוב לעשות את זה, עשה זאת"

נער מטקסס, אית'ן קואץ', נהג בשכרות ואיבד שליטה על רכבו וכתוצאה מכך הרג אם ובתה, אך נמנע מכניסה לכלא בעקבות מחלה המוכנה "מחלת השפע". בזמן התאונה, רמת האלכוהול בדמו הייתה פי שלושה מהמותר, ובמהלך המשפט, הוא נאלץ להודות שהוא שתה אלכוהול ונהג תחת השפעתו.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בגבול לבנון
• ארד אביטל: "הוא מוציא אותי אנס / וזה לא נכון"
• גילה שחברתו הייתה גבר ורצח אותה

העונש המירבי במקרים כאלו הוא 20 שנות מאסר, אך במקום מאסר בפועל, הוא קיבל 10 שנים של מאסר על תנאי וגמילה על חשבונו כמובן. זאת לאחר שעורכי דינו טענו שההתנהגות הפזיזה שלו היא עקב "מחלת השפע" (Affluenza), התמכרות לתרבות הצריכה. למעשה - ילד עשיר ומפונק.

זהו מושג המשמש בעיקר מבקרי תרבות הצרכנות על רדיפה של בני אדם אחרי השגת ה"יותר", אחרי כל מה שאין להם. פסיכולוגים רבים טוענים כי זוהי התופעה של הגדילה במשפחה בעלת אמצעים ועשירה.  

עד ההגנה, הפסיכולוג גארי מילר טען כי הנער לא צריך לקבל את העונש המירבי: "הוא גדל בבית בו ההורים היו רבים לעיתים קרובות ואף התגרשו בסופו של דבר. המטרה של אמו הייתה שאם זה מרגיש לך טוב לעשות את זה, עשה זאת".

לעומתו, הפסיכולוג ד"ר גארי בופון אמר: "המחלה אף פעם לא הייתה אמורה לשמש ככלי הגנה במקרי בית משפט". לדבריו, המצב היה פופולארי בשנות ה-90' ויוחס לילדים עם תחושת זכאות, שהם חסרי אחריות ולפעמים משתמשים בסמים ואלכוהול. יש לציין כי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית, אינה מכירה את ההבחנה במחלה.

אם שאלתם את עצמכם כמה עולה הגמילה, המחיר הוא 450,000 דולרים שישולמו על ידי הוריו. כמו כן, היות ואין מקום זמין במערכת המשפטית של טקסס, הוא יאלץ לנסוע לקליפורניה למרכז מיוחד שהוצע על ידי ההגנה.

תגובות