מחאת התלמידים: "גם לנו יש את הזכויות שלנו". אילוסטרציה. צילום: צילום: עדי בטאן

מחאת התלמידים: "גם לנו יש את הזכויות שלנו"

בעקבות ביטול הטיולים השנתיים ופעילויות מחוץ לבית הספר, יש מי שהחליט לא לשתוק והתחיל את המחאה בפייסבוק. בהמשך ישלח גם מכתב לשר החינוך ולרן ארז, יו"ר ארגון המורים. "גם לנו יש את הזכויות שלנו ואנחנו רוצים להפגין אותם" אמרו

אולי לא שמנו לב, אבל מתחילת שנת הלימודים הכריז ארגון המורים על סכסוך עבודה עם משרד החינוך, זאת על רקע יישום שתי רפורמות במקביל: "עוז לתמורה" בתיכונים ו"אופק חדש" בחטיבות הביניים, דבר שיוצר בעייתיות בבתי ספר שש שנתיים.

לאחרונה, החריף ארגון המורים את צעדיו ובשבוע שעבר הוחלט כי החל ממחר יתבטלו טיולים ופעילויות אחרות מחוץ לבתי הספר. הביטול אינו כולל טיולי של"ח וימי שדה.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 
• מיהו אריאל שרון בשבילי?
• להיות "שמן" זה לאו דווקא דבר עצוב. דעה
• צפו: בני נוער פרצו לחנות בטקסס

יש מי שהחליט לא לשתוק על הצעדים האלו של ארגון המורים. שלושה תלמידים מגן יבנה, החליטו להרים את הכפפה ולפתוח עמוד פייסבוק העונה לשם "מחאת התלמידים". תוך יומיים העמוד הגיע לכ-5,000 (נכון למועד פרסום הכתבה) לייקים: "אנחנו מוחים על ביטול הטיולים וכל שאר הפעילויות במסגרת בית ספרית, בגלל שאנחנו חושבים שזה לא פייר שמחאת המורים צריכה לבוא על חשבוננו".

מחאת האוהלים חוזרת?
מחאת האוהלים חוזרת?
צילום: צילום מסך מהפייסבוק

פתחתם את הדף לפני יומיים וכבר תפס תאוצה. איך זה קרה כל כך מהר?
"פשוט פתחנו את הדף והתחלנו להפיץ ולהזמין את כל החברים. שיתפנו את כל השכבות והזמנו את כל החברים ואמרנו לכל החברים להזמין את כל החברים שלהם ואיכשהו זה הגיע למלא אנשים. מה שאנחנו בעיקר מתכוונים לעשות זה לפרסם את זה כמה שיותר, אנחנו מקווים שזה יגיע לתודעה של כולם, ובסופו של דבר, רוב התלמידים בארץ ישתתפו".

עם זאת, הם מבקשים להבהיר כי הם מבינים את המצוקה של המורים ותומכים בה, ואף מוכנים להיאבק יחד על זכויות המורים, ובלבד שהמחאה לא תפגע בתלמידים: "חשוב להדגיש שאנחנו לא יוצאים נגד המורים, אנחנו לגמרי מבינים אותם ואת הסיבה לשביתה, ואנחנו תומכים בהם במאת האחוזים. אנחנו רק מבקשים שזה לא יבוא על חשבוננו, ואנחנו רוצים לעשות מאבק עם המורים נגד משרד החינוך. כרגע המחאה פוגעת בנו ובטיולים שלנו שהם חוויה של פעם בחיים".

יש כאלו שמפחדים לשבות ולא לבוא לבית הספר מחשש להורדה בציון. מה אתם אומרים להם?
"גם לנו יש את הזכויות שלנו ואנחנו רוצים להפגין אותם וזה לא יקרה אם תלמיד אחד יפגין, בשביל זה אנחנו מנסים לגרום לשכבות שלמות להפגין, כי צריך לשבות באופן קולקטיבי. בנוסף אנחנו אומרים לכל הילדים שחושבים שהם יהיו הילדים היחידים בכיתה, שיפיצו את זה לכל הכיתה ולכל השכבה וככה כל הכיתה תשבות וכך נשיג את המטרה". 

מלבד המחאה בפייסבוק, המארגנים חושבים גם על דרכים אחרות להשגת המטרה: "התחלנו קמפיין באינסטגרם, ואנחנו חושבים איך אפשר לקדם את המטרה חוץ מהשביתה, אם זה לעשות הפגנות או לשלוח מכתבים לשר החינוך, לעשות עצומה ועוד רעיונות אחרים".

פוסט מעמוד הפייסבוק.
פוסט מעמוד הפייסבוק.
צילום: צילום מסך

קיבלתם תגובה משר החינוך? ממשרד החינוך?
"מהם עוד לא קיבלנו תגובה ואנחנו מחכים לתגובה כזו. כרגע, התחברנו עם מועצת התלמידים הארצית ומשתפים איתם פעולה, ומקווים שזה יגיע גם לשכבות הבאות: משרד החינוך ושר החינוך. אנחנו מתכננים"

רוצה להיות פרוגר? רוצה להיות פרוגרית? שלחו לנו הודעה בפייסבוק וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות מעורבים ומשפיעים סביב מה שקורה אצלכם!

>> הצטרפו למאבק

>> חתמו על העצומה

תגובות