מוחים בשביל המורה: "עברנו שיעור לחיים". התלמידים נאבקים. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

מוחים בשביל המורה: "עברנו שיעור לחיים"

שלושה תלמידי תיכון ממרכז הארץ מוחים על אי אפשרותו של המחנך שלהם לחזור לארץ עם בן זוגו ובתם, שנולדה לאם פונדקאית בתאילנד, בעקבות תהליכי הביורוקרטיה בארץ וברשויות המקומיות בתאילנד. "אנחנו מכבדים את הזכות הבסיסית של כל אדם ואדם להקים משפחה" מספרים לנו הנערים

דני, רוני ומיקי (שמות בדויים) הם שלושה תלמידי תיכון במרכז הארץ שכבר מחג חנוכה האחרון הם מחכים למחנך שלהם, שיחזור עם בן זוגו ארנון ובתם הקטנה נעמי מתאילנד. המורה ובן זוגו, הם לא היחידים ואיתם נמצאים גם עוד 130 זוגות חד מיניים ישראלים ו-65 תינוקות שנולדו בהליכי פונדקאות ורק ממתינים לרגע שיוכלו לחזור לארץ. העיכוב אם תהיתם, נגרם בעקבות הליכי הביורוקרטיה בארץ וברשויות המקומיות בתאילנד.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• גנבו פריטי לבוש בשווי של 11,725 דולר ונעצרו
• נער בן 17 גנב מיליון כרטיסי אשראי
• "יש במדינה שלנו פחד גדול מהתמודדות" \\ דעה

"הוא (המורה - ל"ג) המחנך שלנו עוד מכיתה י' וכבר מתחילת השנה היינו מודעים לכך (שהוא הומוסקסואל - ל"ג), אבל זה מעולם לא הפריע לנו או היה נושא שדיברנו עליו יותר מידי עד עכשיו" הם מספרים לנו בראיון מיוחד לפרוגי. "אנחנו אוהבים את המורה ומכבדים אותו ללא קשר לנטייה המינית שלו, אלא בגלל האישיות המיוחדת שלו".

עוד הם אמרו כי "למעשה, כאשר טס לתאילנד בכלל לא ידענו את מטרת ביקורו, ורק במקרה אחת המורות סיפרה למגמה אותה היא מלמדת שמגיע להמורה מזל טוב, מכיוון שנולדה לו בת קטנה. מאז עברו כבר כמעט חודשיים והמורה עדיין לא חזר, ואחרי שנחשפנו לפוסט של חבר הכנסת ניצן הורוביץ, הבנו מה באמת קורה, ואז התחלנו את המאבק שלנו כדי להביא את המורה, בתו ובן זוגו הביתה".

איך הצלחתם להתארגן כקבוצה?
"ביום חמישי האחרון למעשה הבנו שאנחנו חייבים לעשות משהו, ושלושתינו התחלנו לארגן את הכיתה ולחשוב מה אפשר לעשות. מעבר לתמונה שפרסמנו בעמוד הפייסבוק שהוקם בשם "עזרו לנו להביא את הילדים הביתה", בה כל הכיתה מופיעה מחזיקה שלט עליו כתוב: "רוצים את המורה, בן זוגו ובתם בבית!", אנו מתכננים גם לכתוב מכתב לשר הפנים גדעון סער, עליו תהיה חתומה כל הכיתה".

ההורים תומכים במאבק שלכם? הם מיודעים לו?
"ההורים שלי מאוד אוהבים את המורה ונמצאים איתו בקשר מצוין, מעבר לכך שהם מקבלים ומכבדים את הזכות הבסיסית של כל אדם ואדם להקים משפחה, המורה הוא פשוט אישיות כל כך מיוחדת ואהובה, אי אפשר שלא לחבב אותו", אומרת לנו רוני. 

לדברים שלה מוסיף דני כי המורה עזר וסייע לכולם ומיקי מדגישה שגם עם אימה, המורה ניהל קשר מאוד טוב. השלושה הדגישו בפנינו כי הם לא שמעו הורה או תלמיד שאיננו מגבה את המורה ולא מחכה לרגע שיגיע עם בתו ובן זוגו חזרה לארץ.

התמיכה נובעת מתוך אמונה כי לכל בנאדם מגיע להקים משפחה

רוני מספרת שהתמיכה שלה נובעת מהאמונה שלכל בן אדם מגיע להקים משפחה, דבר שהמורה עשה, דבר בסיסי שאסור למנוע מאף אחד. דני מדגיש כי אפילו מחקרים הוכיחו שנטייה מינית הינה דבר מולד ו"פשוט ככה הוא ומגיע לו לחיות טוב. לכן מגיע לו ולכל שאר הזוגות לחזור ארצה עם ילדיהם בשלווה".

מיקי מציינת בפנינו כי לדעתה אף אחד מהזוגות לא עשה דבר פסול, להפך, הם באו עם מטרה להקים משפחה, דבר שהיא מאמינה שלכל אחד יש את הזכות להגשים ללא קשר לשום נטייה מינית: "בבית ספר אנחנו לומדים על כל הזכויות הטבעיות והינה המימוש לזה. למעשה עברנו שיעור שהוא מעבר לכל שיעור אזרחות ולכל שיעור בבית ספר, אלא שיעור לחיים. הדבר הכי חשוב הוא קודם כל להיות בן אדם, וכל עוד זה לא פוגע בנו, זה לא צריך להפריע לאף אחד".

ומה עם המורה?
"בהתחלה פנינו אליו כיחידים, כל אחד בשקט, וחיזקנו אותו אישית, ולאחר מכן כקבוצה גדולה ומגובשת, שאת הפעילויות שלה אפשר לראות בתמונה שצילמנו".

מה אתם לומדים מהמאבק לשובו של המורה?
"בחודשיים האחרונים קיבלנו שיעור שלא קיבלנו במשך אחת עשרה שנים במערכת החינוך, שיעור הרבה יותר חשוב מכל מבחן או מכל חומר לבגרות", מספרת לנו רוני. מבחינת דני, מדובר במאבק ש"גיבש ואיחד אותם ככיתה למען המטרה וכעת הם הרבה יותר מודעים לנושא ותומכים בהמורה וכעת כל הכיתה רק מחכה לרגע בו יחזור המורה ארצה עם בן זוגו ובתם".

בעקבות פניית התלמידים שהתראיינו לכתבה, שמם, שם המורה ובית הספר לא צוינו.

תגיות
תגובות