נער בן 17 גנב מיליון פריטי כרטיסי אשראי. צילום: צילום שהוצא על ידי חברת החקירות

נער בן 17 גנב מיליון פריטי כרטיסי אשראי

נער בן 17 מרוסיה פיתח תוכנה ומכר אותה לכל המרבה במחיר, כשמטרתה היחידה - להדליף פריטי כרטיסי אשראי של אמריקאים. הנער נתפס בדרך יצירתית למידי. איך?

מעל מיליון כרטיסים. נער בן 17 מסנט פטרבורג שברוסיה נמצא אחראי לתכנית זדונית שגרמה לגניבת 110 מיליון מספרי כרטיסי אשראי של אמריקאים, כך לפחות מאמינים במשרד החקירות שחוקר את המקרה. מדובר למעשה בגניבה השנייה הגדולה בהיסטוריה של ארצות הברית.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 
• "יש במדינה שלנו פחד גדול מהתמודדות" \\ דעה
• חוזרים לבית הספר: מחאת התלמידים בוטלה
• "שמן" זה לאו דווקא דבר עצוב. דעה

גניבת הנתונים החלה כ-19 ימים לפני הקריסמס וחג ההודיה בשנה שעברה, כאשר תקופה זו מתאפיינת בקניות רבות שהאמריקאים עושים. אולם זיהוי הפירצה נעשה רק בחודש דצמבר האחרון.

ההאקרים השיגו את הנתונים על ידי התקנת תוכנות מרחוק על ארבעים אלף מכונות סליקת כרטיסי אשראי ב-1,797 חנויות. התוכנה פגעה גם במכונות הסליקה ועל כן היה קשה לחייב כרטיסי אשראי נוספים.

הנער.
הנער.

על מנת לאתר את מקור התקיפה, חברת החקירות התחילה באיתור הסייבר בקנדה, ארצות הברית ואוסטרליה במקביל, זאת בעקבות פניות של לקוחות בנקאיים שנתקלו בקשיים לחייב את כרטיס האשראי שלהם.

למצוא את מוכר ומפתח התוכנה, היה קל למדי, כאשר חברת החקירות התחזתה לאדם המעוניין לקנות את התוכנה. תוך זמן קצר הם קיבלו הצעה לקנות את התוכנה ב-2,000 דולר והנער שכתב את התוכנה נתפס.

כפי שדיווחנו לכם, לאחרונה קורים בעולם מקרים רבים של גניבות, לאו דווקא של נתונים. לפני שבוע דיווחנו לכם על בני נוער שניסו לבזוז חנות בטקסס, ואחד מהנערים אף ניסה לגנוב בקבוק אלכוהול. אתמול דיווחנו לכם גם על זוג נערים שניסה לגנוב בגדים ואביזרים בשווי 11,725 דולרים מחנות של ויקטוריה סיקרט בארצות- הברית.

תגובות