נקשרו לעמודים: "אל תקחו לנו את התיכון". צילום: תמר להב

נקשרו לעמודים: "אל תקחו לנו את התיכון"

תלמידי כוכב יאיר מוחים על ההחלטה להעבירם לתיכון מקצועי במקום לתיכונים שבהם למדו עד כה: הם הקימו מאהל מחאה, הניפו שלטים והפיצו עלונים. ראש המועצה: הגיע הזמן לעצמאות

תלמידי כוכב יאיר הגיעו בשנים האחרונות למקום הראשון בזכאות לבגרות וכעת הם ניגשים למבחן לא פחות חשוב - לשמור על מקומם בבתי הספר העיוניים בכפר סבא ובמועצה האזורית דרום השרון. בשבוע שעבר קיבלו תלמידי חטיבת הביניים "אילן רמון" בכוכב יאיר הודעה על שינוי צפוי. כיום הם לומדים בחטיבת הביניים המקומית עד כיתה ט', ואז עוברים לתיכון עמי אסף שבמועצה האזורית דרום השרון או לתיכונים בכפר סבא. המחסור במקום הוביל את הרשויות לשנות את הסידור.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ראש המועצה, שימי אליאל, אמנם יצר עבורם אלטרנטיבה ביצירת שיתוף פעולה עם תיכון אורט בכפר סבא, אולם הילדים וההורים לא מרוצים מכך ופתחו במחאה שכוללת לינה במתחם בית הספר וקשירת תלמידים לעמודים. ההודעה על השינוי גרמה לכעס אצל ההורים והתלמידים, שהחלו ביום חמישי שעבר בשביתה במחאה על המהלך, הניפו שלטים והפיצו עלונים. החל מיום שלישי האחרון הוקם מול משרדי המועצה אוהל מחאה שפעיל במשך 24 שעות, וגם קשרו עצמם לעמודים וישנו במתחם.

צילום: תמר להב
צילום: תמר להב

חבר מטה המאבק, אבי שוברט, שאחת מבנותיו לומדת בחטיבה, טוען כי הפתרון המוצע לא נכון ואף הוסתר מההורים. "אורט שפירא הוא בית ספר מקצועי, ואצלנו רוב התלמידים לומדים במגמות עיוניות", הוא אומר. "יש שם מגמות נחשבות ואפילו טובות, אבל מדובר בבית ספר טכנולוגי". שוברט טען עוד כי אליאל הקים ועדה לבחינת העניין, שניהלה את דיוניה בסודיות, לא שיתפה את התושבים, והגיעה למסקנותיה בחופזה.

על פי ההורים, במאהל המחאה נמצאים בכל יום בין 30 ל-60 ילדים. 20 מהם ישנו אתמול במתחם. "אנחנו כועסים על העקשנות, חוסר ההידברות איתנו והנחישות של אליאל במחשבה שהוא צודק", אומרת ראש מטה המאבק תמר. "אמרו לנו שיהפכו את אורט שפירא למקיף ולעיוני, אבל אני לא מאמינה שבארבעה חודשים אפשר לחולל את המהפך הזה".

צילום: תמר להב
צילום: תמר להב

צילום: תמר להב
צילום: תמר להב

עומר, בנה בן ה-15, עולה לכיתה י' ואמור לעבור לתיכון החדש. "ההתערבבות בתיכוני דרום השרון וכפר סבא עושה לנו טוב ומבגרת אותנו. להמשיך ללמוד עם תלמידי כוכב יאיר בלבד זה להישאר בבועה שלנו", הוא טוען.

מלבד זאת, נפתחה עצומה ברשת הדורשת לא להעביר את כלל התלמידים לתיכון. "לאחר שחלקנו שמענו ההסברים המושכלים בדבר קבלת ההחלטה המהירה בכנס הבזק שנערך ביום ה-12.3.14, ובכל הכבוד הראוי לאלו שבדקו את החלופות עבורנו, אנו בדעה כי עתיד ילדינו לא יכול להיות שיהא תלוי רק בבית ספר אחד".

ראש המועצה המקומית כוכב יאיר, שימי אליאל, מסר בתגובה: "עיריית כפר סבא מתריעה כבר למעלה מחמש שנים שהעיר מתרחבת ושאין להם רצון לממן את התלמידים שלנו. לפני חודשיים הודיעה לנו מועצת דרום השרון על החלטתה להפסיק מיידית את קבלתם של תלמידים חדשים מהיישוב לתיכון עמי אסף. לאחר מאמצים לא מבוטלים, בחרתי לקבל השנה החלטה אמיצה ולקחת אחריות על חינוך ילדינו ולהתנתק מהתלות ברשויות אחרות. החלטתי לייצר פתרון יציב שייתן מענה לתקופה ארוכה".

באשר לטענה כי לא שיתף את ההורים בהחלטה אמר אליאל: "הובלתי לפני שבוע ברוב קולות וללא התנגדות את המלצת ועדת הבדיקה שהקמתי להפוך את אורט שפירא לתיכון מקיף אזורי. החוק לא מחייב אותי לשתף את נציגי הציבור בהליך ההחלטה. הקמתי תת-ועדה של ועדת החינוך ומרגע שהוועדה גיבשה המלצתה הבאתי אותה להחלטת מועצה, ולפי החוק, בסמכותי לקבל החלטה כזו ללא מליאת המועצה. זו הבחירה הנכונה עבור הילדים ויישוב שלנו".

תגובות