בדרך לשוויון? תיקון לחוק זכויות התלמיד . צילום: עדי בטאן

בדרך לשוויון? תיקון לחוק זכויות התלמיד

הצעד הראשון בדרך לשיוויון: עד עכשיו לא ניתן היה להפלות על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית בקבלה לעבודה או בקניית מוצר, אך האיסור לא חל על בתי הספר. כעת, תוקן העוול ובתי הספר יחייבו לתת הזדמנות הוגנת

האם נעשה הצעד הראשון בדרך לשוויון? הצעת תיקון חוק זכויות התלמיד של דב חנין ממפלגת "חד"ש", עברה אמש (ג') בקריאה שלישית בכנסת. התיקון לחוק אמור להגן על בני נוער מפני אפליה של מורים או מנהלים בבית הספר. עד היום חל איסור להפלות תלמיד, כלומר לא לקבל אותו לבית הספר וכדומה, על רקע כלכלי - חברתי, מטעמים עדתיים ומטעמים של השקפה פוליטית. כאמור בעקבות התיקון, כעת האיסור חל גם על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

מדובר בתיקון חשוב ומשמעותי, משום שכיום קיימים חוקים האוסרים אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית בקבלה לעבודה ובקניית מוצר, אך לא חוק שאוסר על אפלייה מסוג זה בבתי הספר. ניצן הורוביץ, חבר הכנסת מטעם מרץ כתב בפייסבוק שלו לאחר ההצבעה: "זו בושה שבכלל היה צריך להיאבק על דבר כזה אבל עובדה. סוף - סוף זה עבר". 

"הצעת החוק מסמנת את הדרך: היום בני נוער להט"ביים הם תלמידים שווים, מחר – הם יהיו אזרחים שווים. אבל החוק הזה בא להגן לא רק על תלמידים מקהילת הלהט"ב – הוא בא להגן על כולנו. אם בבתי הספר לא ניתן למצוא בית חם וסובלנות לחברי הקהילות הגאות, אז כך גם תראה החברה שלנו", כתב והסביר חבר הכנסת דב חנין בעמוד הפייסבוק שלו.

מועצת התלמידים והנוער הארצית, ששותפה בדיוני ועדת החינוך בירכה על תיקון החוק: "אנו מברכים על תיקון החוק ומאמינים כי מגיע שיוויון מלא לכולם. אנו מקווים שתיקון החוק יביא לשיוויון אמיתי שיוביל להזדמנויות שוות יותר". 

תגובות