העיצומים שתכננו עובדי חברת קווים - לא התקיימו. צילום: ירון ברנר

העיצומים שתכננו עובדי חברת קווים - לא התקיימו

עיצומים ב"קווים"? ממש לא ברור. הנהגים מבולבלים, ועד העובדים תוקף את ההנהלה וההנהלה תוקפת את הועד, ובינתיים הנוסעים מבולבלים. "הסיבה שהעיצומים לא התרחשו היא מכיוון שיש הנהגים שלא תומכים בוועד, לא מצייתים להם או מאמינים בדרך שלהם" אמר גורם בחברת קווים

רק אתמול דיווחנו לכם על העיצומים של עובדי חברת קווים, במסגרתם החליטו העובדים לאפשר נסיעה בחינם באוטובוסים, כדי למחות על תנאי העסקתם אך לא לפגוע בנוסעים. הבוקר (ב') עלינו על האוטובוס, והכל היה כרגיל - הנהגים דרשו תשלום על הנסיעה. את הדבר בדקנו גם בשלוש ערים שונות ברחבי הארץ: בפתח תקווה קו 62, בעפולה קו 10, ובמודיעין קו 84. בשלושתם הנוסעים התבקשו לשלם מחיר מלא בעבור הנסיעה.

יתרה מכך, נראה כי אפילו הנהגים עצמם לא יודעים על מה העיצומים. כאשר כתבת פרוגי בעפולה עלתה לאוטובוס ושאלה את הנהג מדוע אין עיצומים, הוא ענה לה שהעיצומים הם לא בעפולה, כי עפולה לא נכללת במכרז החדש (העיצומים כלל אינם קשורים למכרז כלשהו). 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ניסינו להבין מדוע העובדים לא קיימו את העיצומים. גורם בועד העובדים אמר כי "ההנהלה יצאה באיומים, ובמכתבים שנרשם בהם שבמידה והנהגים יעשו זאת (לא יקחו תשלום מהנוסעים עבור הנסיעה - מ"ג), ינקטו נגדם תביעות משפטיות על פעולות לא חוקיות. כמו כן, ההנהלה יצאה היום ודאגה ליידע את כל הנהגים שאינם מאשרים פעולות אלו. החברה מוציאה נתוניים שקריים, הם טוענים שאנו מבקשים פי 2 מהשכר הממוצע במשק, כאשר אנחנו נסתפק בשכר ממוצע שאנחנו לא מקבלים כרגע. הסמנכ''לים ומנהלי סניפים נגד העיצומים. בנוסף, ההנהלה מסרבת להראות מאזן שנתי של החברה. לא נוותר עד שנקבל את מה שאנחנו דורשים, כי זה מבחינתם לעשות את המינימום כלפינו".

קבלת התשלום בקו 10 בעפולה
קבלת התשלום בקו 10 בעפולה
קבלת תשלום בפתח תקווה
קבלת תשלום בפתח תקווה

פרובוקציה לשווא?

גורם בחברת קווים אמר לנו: "הסיבה שהעיצומים לא התרחשו היא מכיוון שיש הנהגים שלא תומכים בוועד, לא מצייתים להם או מאמינים בדרך שלהם. השכר שהם מרוויחים הוא מעל הממוצע במשק, והדרישה שלהם הינה לקבל שכר כמעט פי שתיים מהשכר הממוצע במשק, ולא ניתן על פי החברה לאפשר להוציא סכומים כאלו".

עוד אותו גורם אמר כי "מה שהוועד וארגון "כוח לעובדים" מוציאים לתקשורת הם שקרים, הם משתמשים בכל דבר שימצאו כדי למכור את הסיפור שלהם. זה הכל קשקוש, חד משמעית לא נכון. העיצומים שלהם היום בלתי אחראיים, כיוון שהם נעשים בעיצומו של משא ומתן. עובדי החברה מקבלים מענקים שנתיים, חופשה שנתית ומשפחותיהם נהנות מנסיעות חינם". 

בסופו של דבר, המבלבולים במאבק הזה בין העובדים להנהלת החברה הם הנוסעים - שרבים מהם עלו היום לאוטובוסים כשידעו, על פי הפרסומים אתמול, שלא ישלמו עבור הנסיעה. ינון פרץ, תלמיד כיתה י' סיפר: "זה הכעיס אותי, בגלל הבלבול הייתי צריך לחזור הבית להביא כסף ואיחרתי לבית הספר. שאלתי את הנהג והוא אמר לי שסתם אמרו וזה לא תקף כאן".

גם נווה אוחנונה הוסיף: "בעיקרון לא הייתה תחושה יוצאת דופן ומיוחדת אבל זה יצר תחושת אכזבה כי הפרסומים יצרו צפייה מיוחדת, שוואלה אולי משהו במדינה הזאת יכול להיות בחינם, אז מסתבר שלא. דווקא היום צריכות להיות לי יחסית די הרבה נסיעות ביחס לימים רגילים וזה היה מאוד נחמד לא לשלם עליהם".

בהכנת הכתבה השתתפו אליאב בטיטו, הילה קורל סחראי ונבו טרבלסי

תגובות