אלפי מפגינים בעצרת "הדם של שלי - זה הדם שלי!". צילום: בר סבח

אלפי מפגינים בעצרת "הדם של שלי - זה הדם שלי!"

לעצרת שנערכה לזכרה של שלי דדון מעפולה, שנרצחה כשהייתה בדרך לראיון עבודה, הגיעו אלפי אנשים ורבים מהם בני נוער. מה גרם לבני הנוער לצאת מהבית במוצאי שבת ולהפגין ולהפגין?

כפי שסיפרנו לכם לפני מספר ימים, אמש, מיד עם צאת השבת יצאו לרחובות עפולה כשמונת אלפים אנשים וביניהם בני נוער רבים, וצעדו בעצרת לזכרה של שלי דדון. לפני כשבוע, נרצחה שלי דדון בת התשע עשרה תושבת עפולה, במגדל העמק. כרגע לא ברורה סיבת הרצח, אך ככל הנראה הרצח בוצע על רקע לאומני.

רק היום (א'), אישרה ועד השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ איילת שקד מהבית היהודי, על פיה לא ניתן יהיה לשחרר מחבלים שנידונו למאסר עולם. הדבר יקשה על שחרור מחבלים במשא ומתן עתידי עם הפלסטינים. על החוק לעבור שלוש קריאות בכנסת, לפני שיאושר. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ביום שלישי האחרון החלו מספר צעירים בשיתוף עם משפחת דדון לארגן עצרת לזכרה. את האירוע הפיצו המארגנים על ידי הרשתות החברתיות בעיקר ובאירוע שנפתח בעמוד הפייסבוק של העצרת. תוך שלושה ימים בלבד אישרו הגעה מעל לאלפיים בני אדם מכל רחבי הארץ.


צילום: נתנאל בן עמי

מטרות העצרת הייתה להעביר שתי מסרים בעקבות הרצח: האחד, להגביר את האכיפה ולמנוע כמה שניתן מקרי אלימות, ובנוסף להגביר את הענישה כלפי הרוצחים. את הנחיית האירוע שידרו שדרני הרדיו המקומי אשר הובילו את משתתפי האירוע עם ניידת השידור לכל אורך הצעדה החל מבית יד לבנים ועד לכיכר העצמאות בעיר שם המתינו אנשים רבים. בכיכר העצמאות החלו לעלות לבמה שהוקמה במיוחד למען האירוע אחד אחרי השני פוליטיקאים רבים מאיזור הצפון ובניהם ראשי עיריות מגדל העמק ונצרת עלית.

עם זאת, בלט בהעידרו ראש עיריית עפולה. את מקומו ניסה להשלים ממלא מקום ראש העיר, אשר התקבל בקריאות בוז שכללו אמרות כגון: "איפה ראש העיר?!" "איציק תתפטר" ועוד.

שאלנו מספר בני נוער שצעדו בעצרת, מה גרם להם לעזוב את הכל במוצאי שבת, ולצאת להפגין. נתנאל בן עמי, תלמיד כיתה יא' אמר: "המטרה הייתה להגביר את המודעות לדרישות העם. העם חושש לצאת לרחוב ופה נשאלת השאלה האם זה המצב האידאלי עבור הממשלה? זה מה שהם מייחלים לו? הגיע הזמן לשנות את התפיסה ולהגביר את האכיפה. וזה קורה בזכות האלפים שיצאו אתמול לרחוב. זה היה עוצמתי. אלפי אנשים יצאו לרחובות לצעוק, וזו הרגשה אדירה, לראות שלכולנו יש מטרה משותפת ויחד אנחנו כוח אדיר בדרך להשגת המטרה".

אלרואי כהן, תלמיד כיתה י' הוסיף: "לא יכול להיות מצב שאחיות שלי או ידידות שלי או סתם בנות, לא יכולות אפילו לצאת לרחוב ללא השגחה, למרות שזוהי הארץ שלנו ואנחנו צריכים ללכת בה בחופשיות ולא לפחד שמישהו יגיע ויחטוף או יהרוג אותך. אני אולי מדבר בקיצוניות אבל מדבר מתוך פחד שאני חי בו בכל יום". 

שיראל כחלון, גם היא תלמידת י' אמרה: "ראינו איך היהודים אוהבים אחד את השני ומאוחדים. הייתה הרגשת ביטחון שכולם ביחד, אף אחד לא הרגיש לבד". 

"היה נורא חשוב להיות מעורב ולהביע את העמדה שלי בתור בן נוער מעפולה שחי בעיר הזאת והעיר הזאת חשובה לי", סיפר ינון אלגבסי תלמיד כיתה י', "שמחתי מאד כששמעתי שהממשלה התייחסה אלינו והעבירה חוק ואני ימשיך להגן ולשמור על העיר הזאת מפני כל מי שרוצה להזיק ולפגוע בי או בחברים שלי ושבקרוב נוכל להסתובב ברחובות בלי לפחד שמשהו יקרה לי". 

אור דניאל, אחד ממארגני העצרת סיכם: "אתמול חשתי גאווה ואמונה מחודשת ברוח האנושית, אלפי אנשים הגיעו לכאוב כאב של משפחה אחת. העבירו מסר מוסרי וצודק של החמרה בענישה לרוצחים ללא הבדל דת גזע ומין. מסר צודק ונכון בחברה הישראלית".

תגיות
תגובות