ראובן ריבלין הוא הנשיא הבא של מדינת ישראל. צילום: גיל יוחנן

ראובן ריבלין הוא הנשיא הבא של מדינת ישראל

לאחר דרמה שנמשכה שעות ארוכות נבחר נשיא חדש: חבר הכנסת (לשעבר) רובי ריבלין מ"הליכוד" הוא הנשיא העשירי של מדינת ישראל

הכנסת הכריעה: בסיומה של דרמה שנמשכה משעות הבוקר, ראובן (רובי) ריבלין ממפלגת "הליכוד" הוא הנשיא הבא של מדינת ישראל. תוצאות הסיבוב הראשון היו ארבעים וארבע קולות לח"כ ריבלין, שלושים ואחד קולות לח"כ מאיר שטרית, עשרים ושמונה קולות ליו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, שלושה עשר קולות לשופטת בית המשפט לשעבר דליה דורנר, וקול אחד בלבד לפרופסור דן שכטמן.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

היות ואף אחד מהמועמדים לא קיבל שישים ואחת קולות, שהם רוב מוחלט, המשיכו הבחירות לסיבוב השני בו התמודדו שני המועמדים שקיבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר לסיבוב השני: חבר הכנסת רובי ריבלין וחבר הכנסת מאיר שטרית.  

בסופו של הסיבוב השני נבחר חבר כנסת ריבלין לכהן כנשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל, עם שישים ושלושה קולות לעומת חמישים ושלושה קולות שקיבל יריבו, מאיר שטרית. 

טור
ברכות לנשיא החדש: כיצד אנחנו מצפים ממך לנהוג?
ליאור אלונה גולדמן
ראובן (רובי) ריבלין נבחר לפני זמן קצר, לכהן כנשיא העשירי של מדינת ישראל. הוא נכנס לתפקיד לאחר קדנציה מוצלחת של שמעון פרס. מהם שלושת הערכים שכתבתנו מצפה מנשיא המדינה החדש לנהוג על פיהם?

ריבלין נולד בירושלים בשנת 1939, בצעירותו למד בתיכון בית הכרם ובשנת 1957 התגייס לצה"ל. שירת כקצין מודיעין והגיע לדרגת רב סרן. לאחר מכן למד משפטים באוניברסיטה העברית, והוא עורך דין במקצועו. כיהן כחבר מועצת המנהלים של אל על, כיו"ר המוסד לבטיחות ולגיהות, ובנוסף שימש כיועץ משפטי ומנהל הקבוצה של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים

בפעילותו הציבורית ריבלין כיהן כחבר מועצת העיר ירושלים, וכסגן ראש העיר. הוא נבחר לכנסת ה-12 ולאחר מכן נבחר בשנית לכנסת ה-14 והוא ממשיך לכהן כחבר כנסת עד לכנסת זו, הכנסת ה-19. כיהן בעבר כשר התקשורת וכיו"ר הכנסת. לפני שבע שנים הוא אף התמודד לתפקיד מול שמעון פרס, אך הפסיד. 

ריבלין הוא מועמד מפלגת הליכוד, המפלגה הגדולה בכנסת. בתחילה, ככל הנראה בעקבות סכסוך אישי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא לא זכה לתמיכתו. לאורך כל המרוץ ניסה נתניהו לקדם מועמדים אחרים אחרים כמו דוד לוי וסילבן שלום, לדחות את מועד הבחירות, ואף לבטל את מוסד הנשיאות. לאחר שנכשלו כל הנסיונות הללו, נאלץ לתמוך בח"כ רובי ריבלין. 

תגובות