ברכות לנשיא החדש: כיצד אנחנו מצפים ממך לנהוג?. צילום: דוברות הכנסת

ברכות לנשיא החדש: כיצד אנחנו מצפים ממך לנהוג?

ראובן (רובי) ריבלין נבחר לפני זמן קצר, לכהן כנשיא העשירי של מדינת ישראל. הוא נכנס לתפקיד לאחר קדנציה מוצלחת של שמעון פרס. מהם שלושת הערכים שכתבתנו מצפה מנשיא המדינה החדש לנהוג על פיהם?

ח"כ ראובן ריבלין מהליכוד נבחר לנשיאות המדינה בפער של עשרה קולות מח"כ מאיר שטרית מהתנועה, כך פורסם לפני זמן קצר. המירוץ לנשיאות כולו היה מלא בשקרים, שחיתויות ורפש עצום וניתן להאשים אנשים רבים, אך בעיקר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כעת, כשנבחר נשיא אשר המילה העיקרית שנאמרת לאחר שמו היא "ראוי",  ניתן רק לקוות שהוא יגשים מילה זו. אז מה אנחנו מצפים ממך, הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן ריבלין? 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ניקיון כפיים: מאסנו בשקרים, דירות יוקרה ברמת-גן או יפו, קשרים עם עבריינים או פרשיות מין נוראיות. רובי, אחד הערכים החשובים ביותר בדמוקרטיה הוא שקיפות ואנו כאזרחי המדינה מצפים מהאזרח מספר אחד לדוגמה אישית בנושא. על כן, שתף פעולה עם מבקר-המדינה בחשיפת שחיתויות, תהיה כנה כלפינו וכמו כן כלפי עצמך.

ייצוגיות: אחת מסגולותיו המשמעותיות של הנשיא היוצא, שמעון פרס, הייתה היכולת שלו לחייך חיוך גדול ולגעת בלבבם של כולם. אנו מצפים ממך, רובי, ללכד אותנו סביבך כאשר אתה שומר על ערכים דמוקרטים והומניים מהותיים, מדבר בנימוס ובכבוד בכל מסגרת בה אתה נמצא או בקיצור – מסב לנו המון גאווה.

טור
מכתב פרידה משמעון פרס
להב מזור
הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו בקרוב ונראה כי המערכת הזאת לוותה בעיקר בתלונות על התנהלות המתמודדים, וכמעט שכחנו ששמעון פרס, שכיהן בתפקיד כשבע שנים, תקופה שנראית לבני נוער רבים כמאז ומעולם, עוזב את התפקיד • מכתב פרידה

תקווה: במדינה כמו שלנו, מדינה רצופת מלחמות ומכאובים, קל מאוד להתמרמר ולכעוס כי אכן, התנאים פה קשים. הדיור יקר, מזג-אוויר לח, התקשורת משקרת והשסעים בחברה רק מתרחבים ובגלל זה, מהנשיא שלנו אנחנו מצפים לרעננות והבטחות לעתיד קצת יותר נעים.

ואיך נחייה את התקווה? רובי, תילחם למענינו התלמידים, תעזור לחלשים בחברה, תן ידך לשלום ובה בעת אל תשכח את האינטרסים הפוליטיים והכלכליים של המדינה.

רובי, ניהלת את בית"ר, לקחת חלק בעיריית ירושלים ואתה חלק בלתי - נפרד מהממשלה. אתה ראוי – נקי כפיים, ייצוגי ומחייה בנו, ציבור האזרחים, קולות של תקווה.

וכעת, כל מה שניתן לאחל הוא המון בהצלחה!

תגובות