חשד לחטיפת נערים באזור גוש עציון. צילום: מוטי קמחי

חשד לחטיפת נערים באזור גוש עציון

שלושה נערי ישיבה יצאו אמש (ה') בשעות הלילה מהישיבה בה לומדים לביתיהם, ומאז נעדרו עקבותיהם. החל משעות הבוקר, מופצות הודעות שונות ברשתות החברתיות. דובר צה"ל: "אנחנו מרכזים מאמץ מודיעיני גדול מאוד ומנסים להתחקות אחר הנערים"

חשש לשלומם של שלושה בני נוער בגילאי 17-19 שיצאו אמש מישיבת "מקור חיים" בה הם לומדים לכיוון ביתם, ומאז נעדרו עקבותיהם. כמו כן, משעות הבוקר מופצות הודעות שונות בווטסאפ ובפייסבוק. חלק מההודעות לא בהכרח נכונות, ולכן גרמו לבלבול בקרב הציבור.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

המשטרה וכוחות הצבא עורכים חיפושים מהשעות המוקדמות של הבוקר ועורכים חיפושים באזור חברון. נפרסו מחסומים באזור הדרום על מנת למנוע כוונות למעבר לאזור עזה. בשעה זו מכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, הרמטכ"ל בני גנץ ואנשי שב"כ הערכת מצב ביטחונית. נמסר כי ישראל רואה ברשות הפלסטינית אחראית לשלומם של הנערים. בנוסף נבדק קשר בין מכונית שרופה שנמצאה אתמול בלילה לבין העלמות הנערים. 

דף הפייסבוק של צה"ל פרסם את ההודעה הבאה: "במהלך הלילה אבד הקשר עם שלושה נערים באזור גוש עציון. כוחות הביטחון פועלים על - מנת לאתר את הנעדרים ועורכים כעת סריקות נרחבות באזור." עוד פורסם בדף קטע דבריו של דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז: "נפוצו הרבה שמועות ואני מבקש לנהוג באחריות. לשמועות שנפוצו אין שחר ובסיס. אנחנו מרכזים מאמץ מודיעיני גדול מאוד ומנסים להתחקות אחר הנערים. לא נמסור שום פרט מעבר לזה." בנוסף, ישנו חשש מפעולות תג מחיר בעקבות החטיפות.

מקורב למשפחה סיפר כי התחושות קשות מאוד, וכי הם מתקשים להבין את מה שקורה ביממה האחרונה. מהמשפחה של אחד הנערים החטופים נמסר: "כרגע הצבא לא מאשר לנו פרטים מדויקים על מצבם אלא פרטים כללים, ולכן אנחנו מאוד חוששים למצבו בן המשפחה וחבריו. אנחנו מבקשים את עזרת הציבור בתפילות". 

תגובות