חוזרים אל העבר: תערוכת הטיטאניק. צילום: לין אייזנברג

חוזרים אל העבר: תערוכת הטיטאניק

על לאונרדו דיקפריו, קרחונים ושרידים - תערוכת הטיטאניק הגיעה ארצה כדי שלא נשכח את הסיפור הזה , גם אחרי 102 שנים. חזרנו עם חוויות!

אחרי שלוש שנים של נסיונות להביא אותה לארץ ובהשקעה של שבעה מליון שקלים, מה שהופך אותה לתערוכה היקרה ביותר שהגיעה לארץ עד כה - זכינו לחוות את הטיטאניק על בשרנו, ממש כאן בגני התערוכה.

התחלנו את התערוכה בקבלת פנים של שחקנים הלבושים בבגדי התקופה ואיתם גם רכב אספנות ומזוודות הנותנות את התחושה כי הרגע נשמטו מהמים ישירות אל מתחם גני התערוכה. שם התחילה חווית התערוכה, אשר בפתחה נעמדנו אל מול דגם של הסיפון המפורסם עם רקע ימי רחב שהוקם במטרה לספק לכל הציבור את האופציה להרגיש קצת כמו לאונרדו דקפריו, ולצלם את תמונת הסרט המפורסמת בכיכובנו.

© זיו שדה

 

© PRENEIR EXEBITION

עוד במדור החדשות של פרוגי:

משם התקדמנו לקבל מכשירי שמיעה שילוו אותנו במהלך כל המסע, אמנם נשמע קצת מוזיאוני ומשעמם - אבל כל ההקלטות הוקלטו בידי קולות שחקנים שונים ומגוונים שתרמו כל אחד את צבע הקול שלו לחוויה וגרמו לנו להרגיש כאילו חזרנו 102 שנים אחורה, ישירות אל תוך ההפלגה.

© PRENEIR EXEBITION
© PRENEIR EXEBITION

החלק הכי משמעותי ומרגש בכניסה אל התערוכה היה ללא ספק כרטיס הכניסה אליה, אשר עוצב בזהה לכרטיס הכניסה אותו קיבל כל אדם שנכנס אל האוניה המקורית. על הכרטיס נרשם שמו של נוסע אמיתי שלקח חלק במסע האוניה, בצירוף שמות מקוריביו ועיסוקו, ועוד פרטים שגרמו לנו לחוש תחושת הזדהות והכרה אל אותה דמות שתלווה אותנו במהלך כל המסע.

אני זכיתי להחשף אל דמותו של לי בינג, בן 32 מהונג קונג שלקח חלק בהפלגה במטרה להגיע לעבודה החדשה הצפויה לו בניו יורק. לא הצלחתי להשאר אדישה לדמות שעוברת איתי כרגע את החוויה כולה, והכרטיס נשאר ללוות אותי במהלך כל התצוגה.

בלה בלה
כרטיס העלייה של לי בינג © לין אייזנברג
© PRENEIR EXEBITION

בתערוכה נחשפו פריטים מקוריים שנמשו מן המים, ביניהם משקפיים, עגילים, סיכות שיער, קנקן שוקו ואפילו שולחנות בשלמותם, ומלבד הפריטים המקוריים, התערוכה כולה הורכבה מדגמים מדוייקים של חדרי מדרגות ומסדרונות זהים לאלו המקוריים, שעוצבו כ102 שנים אחורה, ועוררו פליאה בקרב כל באי התערוכה.

כחלק מהתערוכה הוצב אפילו קרחון אמיתי, כן, כן- קפוא! במטרה לתת את האפשרות לגעת ולהרגיש את הקרבה והסכנה שחוו כל הנוסעים.

בשונה משאר המקומות בעולם בה הוצגה התערוכה, בישראל הוקם אגף מיוחד בתוך התערוכה המוקדש לכל היהודים אשר לקחו חלק בהפלגה, בצירוף תמונותיהם והסבר על חייהם. בכל זאת - אם התערוכה כבר כאן, קצת זיקה לארץ לא יכולה לפגוע באף אחד!

את המסלול כולו סיימנו אל מול חדר בו יכולנו לאתר את הדמות שלקחה איתנו חלק בכל אותו המסע, או במקרה שלי - לי בינג, ולזהות מה עלה בגורל הדמות ומקורביה. את הדמות שזוהתה עימי לצערי לא הצלחתי למצוא, אך הכרטיס עדיין נמצא בקרבתי, וכל שנשאר לי להאמין הוא שאולי בכל זאת לי בינג הצליח להמלט מן האסון הנורא והמשיך לשוטט לו בעולם כחלק ממסע חייו, ולנחש שהצליח להגיע אל יעדו ביחד עם כל בני לוויתו, וזכה לראות את העולם ולשמר את זכרונותיו מהאוניה, שללא ספק - הייתה מיוחדת ביופיה.

תערוכת הטיטאניק מוצגת בגני התערוכה עד ה-23 באוגוסט.

תגובות