גאים יותר מתמיד: מצעד הגאווה בתל אביב. צילום: אלכס נסטר

גאים יותר מתמיד: מצעד הגאווה בתל אביב

מצעד הגאווה ה-16 בתל אביב נערך בסימן משפחות ומשך אליו למעלה ממאה אלף משתתפים, ביניהם 25 אלף תיירים מרחבי העולם. "הגעתי למצעד בשביל המטרה - שוויון. יש תחושת שייכות במצעד ויש אנרגיות מטורפות" אמר לפרוגי עדי ברקו, חניך טרנסג'נדר באיגי

צועדים בגאווה: זו השנה ה-16 בה נערך מצעד הגאווה בתל אביב, בסמוך לאירועי הגאווה שמתרחשים בכל חודש יוני שמגיעים לשיאם במצעד עצמו. במצעד הגאווה שנערך היום (ו') השתתפו למעלה מ-100 אלף משתתפים, מביניהם 25 אלף תיירים מכל רחבי העולם.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

לאחר שבחודשים האחרונים הועלו בכנסת הצעות חוק רבות שנועדו להשיג שוויון זכויות לקהילה הגאה במגוון נושאים, כמו שוויון בנישואים, בפונדקאות ובהעסקה, ההצעות נפלו באותה מהירות בה הן עלו ונראה שהמצב לא ישתנה לפחות בזמן הקרוב.

© אלכס נסטר
© אלכס נסטר

במצעד השתתפו קבוצות רבות, מביניהן גם קבוצות פוליטיות. הפגינו נוכחות: תא "גאווה בליכוד", התא הגאה בעבודה, התא הגאה ביש עתיד ומפלגת מרצ שגם חברי הכנסת שלהם הגיעו בשביל להביע תמיכה. השתתפו גם תנועות נוער כמו "המחנות העולים", "נוער מרצ", "איגי" ונוספים.

התיירים בישראל - פרויקט תגלית © רותי יוסטוס סגל
© רותי יוסטוס סגל

"הגעתי למצעד בשביל המטרה - שוויון. יש תחושת שייכות במצעד ויש אנרגיות מטורפות" אמר לפרוגי עדי ברקו, חניך טרנסג'נדר באיגי. "הגעתי גם בשביל לפגוש את החברים מאיגי ומהבר נוער שמעצבים את החיים שלי בכל יום ובעיקר בשביל פעם אחת בשנה להרים את הראש בגאווה". נער נוסף סיפר לנו: "באתי כדי להיות גאה בכל האנשים שלא מסוגלים להיות גאים בשביל עצמם".

למען השוויון
למען השוויון © רותי יוסטוס סגל

המצעד יועד למשפחות והייתה בו במה המיועדת למופעים לילדים, ובסופו של דבר הוא הסתיים במסיבת חוף בגן צ'ארלס קלור. את המסיבה המרכזית הנחתה מורן אטיאס ולצידה עלתה לבימת המצעד הזמרת דנה אינטרנשיונל. אינטרנשיונל מבצעת השנה את שיר הגאווה הרשמי של המצעד, "ילדים זו שמחה", אותו הוזמנה לשיר גם על הבימה המרכזית. כמו כן הופיעו גם מיי פיינגולד, נינט טייב ולהקות נוספות.

תגובות