יירוט נוסף בגוש דן, וטווח חדש: 2 נפילות באזור חוף הכרמל. צילום: דובר צה"ל

יירוט נוסף בגוש דן, וטווח חדש: 2 נפילות באזור חוף הכרמל

יירוט נוסף בגוש דן, אזעקות נשמעו היום באזור צפון השרון. דווח על קול נפץ חזק שנשמע באזור, וזוהו שתי נפילות צפונית לזכרון יעקב. בישוביי הדרום אזעקה כל העת, כיפת ברזל ממשיכה ליירט את הטילים

כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר רקטה מעל חולון ובת ים. הדי הפיצוץ נשמעו מאזור ראשון לציון עד להרצליה. לפני כן, תושבי חולון, בת ים, בית דגן וראשון לציון נקראו להיכנס למקלטים.

אזעקות נשמעו היום (ד') בסביבות השעה 14:20 בגבעת עדה, פרדס חנה חדרה ובנימינה. לאחר מכן דווח על קול נפץ חזק, וזוהו שתי נפילות צפונית לזכרון יעקב. 

לינוי לוי, מזכרון יעקב מספרת לנו: "אנחנו לא רגילים בכלל לנפילות בזכרון יעקב מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, לא ציפינו שהירי יגיע לצפון אבל עכשיו כבר אין לדעת. בנתיים אנחנו מתכננים להשאר בצפון, בזכרון, עד כה המקום היה בטוח, אבל נראה מה יהיה בהמשך על האזעקות והנפילות".

"אני הולכת להמשיך את החיים שלי כרגיל", אמרה שירז מגבעת עדה. "ברור שאני מפחדת וברור שנזהר יותר, אבל אי אפשר לתת לפחד לשתק אותנו. זה מה שהחמאס מנסים לעשות ולא ניתן להם את הסיפוק הזה". יעל, גם היא מגבעת עדה הוסיפה: "אני מאוד מפחדת ועצובה לדעת שזו המציאות שאנחנו חיים בה. במקום לעשות כיף בקיץ ולהיות חופשיים, ברגע שאנחנו שומעים אזעקה אנחנו צריכים להפסיק את מה שאנחנו עושים ולרוץ למקלטים כדי לא להיפגע".

במקביל, הירי לדרום הארץ ממשיך ללא הפסקה. נשמעות אזעקות כל העת בחוף אשקלון, שדרות, קריית גת, וכיפת ברזל ממשיכה ליירט טילים. 

מדינה תחת אש - סיקור מיוחד:

זהו יומו השני של מבצע "צוק איתן". לא חלפו להן 24 שעות מאז תחילת המבצע וכבר נשמעו אזעקות רבות ברחבי הארץ, בניגוע למבצע "עמוד ענן", במהלכו הטילים על תל אביב ואזור המרכז הגיעו לאחר מספר ימים. הלילה (ג') נשמעו אזעקות ושוגרו פצמ"רים ורקטות לעבר שטחה של ישראל, כאשר משעות הבוקר (ד') נשמעו אזעקות באזור הדרום והמרכז ויורטו רקטות מעל אזור גוש דן. משעות הבוקר שוגרו למעלה מ-30 רקטות.

בעקבות הסלמת המצב בארץ ותחת הכותרת "מדינה תחת אש", הוציא משרד החינוך הנחיות חדשות בנוגע להתקיימות בחינת הבגרות במתמטיקה (מועד ב'): הבחינה תתקיים כרגיל, במרחבים המוגנים, אולם מי שלא יגיע לבחינה - תינתן לו הזדמנות נוספת במועד אחר לגשת. כמו גם, בעקבות המתיחות הודיע בית הספר "יואל גבע" כי יאפשר גישה חופשית למיזם "MY GEVA" המסייע בהכנה לבגרות.

צילמתם יירוט? יש לכם סיפור מיוחד? שלחו לנו!

הנחיות פיקוד העורף:

זמן הגעה למרחב המוגן:

בלוג
החיים בין האזעקות
משה אבוטבול
לא פשוט לחיות בצל האזעקות. עורך הטלוויזיה של פרוגי המתגורר באשדוד מדווח בבלוג מיוחד על הנפילות, השיחות בווטסאפ והתחושות בערים המופגזות

הירי לעבר ישראל גרם אמש (ג') למיליוני ישראלים להיכנס למקלטים ולחדרים המוגנים, בין אם מדובר באזעקות שווא או אמת. אזעקות רבות נשמעו ביישובים ובערים שנמצאים צפונית לתל אביב, בהם כפר סבא, הוד השרון, כפר סבא, קיסריה, יישובי הדרום ודרום המרכז בהם אשקלון, אשדוד, חולון, ראשון לציון ואזור ירושלים. 

הסלמת המצב וירי הרקטות לעבר ישראל גרמה לשיבושים רבים בתחבורה הציבורית, בפעילויות ובקייטנות השונות. אחת מהפעילויות היא הפעילות המרכזית של תנועת הצופים - מחנה הקיץ, שבשל המצב בוטל וכל החניכים והמדריכים שהגיעו חזרו לביתם, "במקום לעשות את הפעילויות המתוכננות, ארגנו את החניכים כמה שיותר מהר. האוטובוסים כבר היו פה, השארנו את כל המבנים שהכנו במהלך הימים בנויים, בלי לפרק ובלי לסדר" סיפרה לנו ניצן עוז מהנהגת ירושלים.

עמינדב מאשדוד היה בביתו כששמע את האזעקה, זמן רב אחרי שקט יחסי באשדוד: "האזעקה תפסה אותי עם אחותי וחבר בבית. אחותי התארגנה לצאת לחתונה, ואני וחבר שלי ישבנו עם הטלפונים. האזעקה הייתה מאוד לא צפויה והפתיעה אותנו". בשיחת הטלפון איתנו הוא שחזר: "ירדנו לחדר המדרגות, וחיכינו עם כל השכנים עד שנגמרו האזעקות ושומעים את הבומים. אחר כך עולינו הביתה וניסינו לראות מהחלון איפה נפלו הטילים".

יירוט מעל תל אביב. צילום: איתי טובול
 
דעה
מה שנקרא 'בית' כבר לא בית
ליאור אלונה גולדמן
שוב אזעקות ברחבי הארץ והמצב לא נרגע. ליאור אלונה גולדמן מספרת על התחושות כששמעה את האזעקה ועל התקווה שאבדה

לגבי התחושה בזמן מספר לנו עמינדב שהוא "מרגיש תחושה מוזרה של הרגל כי זה נהיה מעין שגרה, אבל זה עדיין מפתיע ומדאיג כל פעם מחדש. אני מרגיש בעיקר דאגה למשפחה שלי, שלא יקרה להם כלום עם כל טיל שמרחף לנו מעל הבית וגם בכללי מקווה שאף אחד לא יפגע".

צחי מראשון לציון סיפר לפרוגי כי "הזמן של האזעקה זה זמן מאוד מלחיץ וצריך לדעת מה לעשות בזמן הנכון. פחדתי מאוד אבל הרגשתי בטוח כי יש לנו צבא חזק". גם שחר טבוך מרמת גן סיפר לפרוגי ש"הייתה פה אזעקה רצנו כולם למקלטים, שמעתי את הבום ממש חזק. זה עבר ממש מהר אבל זה היה ממש מלחיץ בגלל שאנחו לא רגילים לזה פה בכלל! אבל נרגענו כי הודיעו שהטיל נוטרל".

כמו כן, בעקבות ירי הרקטות חלו שיבושים רבים בתחבורה הציבורית. פיקוד העורף הנחה את רכבת ישראל להפסיק את תנועת הרכבות באשקלון ובשדרות, כך שניתן יהיה להגיע עד תחנת אשקלון בלבד. גם הבוקר חלו שיבושים שונים, אבל לא נרשמו עיכובים משמעותיים.

ממתינים לרכבת
ממתינים לרכבת © אלון אלבכרי

כאמור, במהלך שעות הערב אתמול (ג') נשמעו אזעקות רבות ברחבי הארץ בהם באזור קיסריה והשרון. בנסיעת הרכבת מכיוון תל אביב להוד השרון, נשמעו הנוסעים להנחיות פיקוד העורף והתכופפו מתחת לקו החלונות. ארבע בנות מראש העין שפגשנו ברכבת בדיוק חגגו יום הולדת לאחת החברות בתל אביב. "באנו לחגוג יום הולדת בתל אביב", הן סיפרו, "היינו בשתי האזעקות. זה מפחיד, היינו בנמל והייתה אזעקה". כך זה נראה:

 
© אלון אלבכרי

מלבד זאת, האזעקה תפסה גם אותנו וכך זה נראה:

 
תגובות