מועד ב' למתמטיקה: עבור מי שלא יגיע - יינתן מועד נוסף. צילום: מוטי קמחי

מועד ב' למתמטיקה: עבור מי שלא יגיע - יינתן מועד נוסף

למזלנו לא מדובר בתקופה הכי עמוסה מבחינת לימודים ומבחנים, אולם עבור הניגשים למועדי הב' התקופה לא קלה כלל. בשל המצב משרד החינוך ייתן מענה הולם עבור הנבחנים. משרד החינוך: עבור תלמידים שלא יגיעו לבחינה - יינתן מועד נוסף

למזלנו מדובר בתקופה לא הכי עמוסה בשנה מבחינת לימודים, אבל עדיין לא קלה ופשוטה בעקבות מבחני מועדי הב' במקצועות הבגרות השונים. בשל הבגרות במתמטיקה שתתקיים ביום חמישי ה-10 ביולי, משרד החינוך הודיע היום (ג') כי יהיו מרתונים לתלמידים דרך אתר אינטרנט ייעודי וכן מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הנחתה את צוותי המקצוע של המשרד להרחיב את כל המענים הנדרשים לתלמידים המתגוררים ביישובים המצויים תחת ירי הטילים - בהיבטים החינוכיים, הלימודיים והרגשיים.

צילמתם יירוט? יש לכם סיפור מיוחד? שלחו לנו!

מועד ב' בסימן תחת אש

בעקבות הסלמת המצב בדרום ובמרכז הארץ, הודיע משרד החינוך היום (ד') כי הבגרות במתמטיקה - מועד ב' שתתקיים ביום חמישי ה-10 ביולי, תתבצע בהתאם ובכפוף להנחיות פיקוד העורף העדכניות. בתוך כך, ביישובים המצויים בטווח איום הטילים, במרחבים מנשה, עמק חפר, שרון, דן, שפלה, בית שמש וירושלים, הבחינה תתקיים אך ורק במוסדות חינוך, בהם קיימים מרחבים מוגנים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

אשר ליישובים המצויים בטווח של 0 עד 40 קילומטר, יצויין כי בחינת הבגרות בהם תתקיים רק במוסדות חינוך, בהם יש מרחבים מוגנים. באזורים אלה הבחינה תתקיים בכפוף להנחיות אגף הביטחון של משרד החינוך. במשרד מדגישים, כי הבחינות עצמן תתקיימנה בתוך מרחב מוגן כדי לאפשר, ככל שניתן, שגרת מבחן. עוד משרד החינוך מסר כי תתקיים בחינה במועד נוסף לתלמידים המצויים ביישובים המצויים תחת טילים, שלא יוכלו להגיע לבחינה. כמו גם, בעקבות המתיחות הודיע בית הספר "יואל גבע" כי יאפשר גישה חופשית למיזם "MY GEVA" המסייע בהכנה לבגרות.

במקביל לזאת, החל משרד החינוך בגיוס מתנדבים בהם מורות חיילות, מדצ"ים ובני נוער על מנת לערוך הפעלות הפגנה בקרב הילדים והנוער. ערכות הפעלה חולקו לילדי הגיל הרך והיסודי, המצויים במרחבים המוגנים. הערכות כוללות מגוון משחקי קופסה, חוברות צביעה, כלי כתיבה וציור. הערכות נשלחות ליעדן על פי הצרכים של הרשויות המקומיות והמרכזים הקהילתיים. 

כתבה
יירוט מעל ת"א: אזעקות בגוש דן
איתמר אביב
היה צפוי. רקטה שוגרה לעבר מרכז הארץ - מערכת כיפת ברזל יירטה. "הזמן של האזעקה זה זמן מאוד מלחיץ וצריך לדעת מה לעשות בזמן הנכון. פחדתי מאוד אבל הרגשתי בטוח כי יש לנו צבא חזק" סיפר לנו צחי מראשון לציון

המשרד הנחה את צוותי החינוך לעמוד בקשר עם התלמידים המתגוררים בדרום ובכל רחבי הארץ, ולתת להם את הסיוע הנדרש. החינוך הממלכתי דתי שבמשרד החינוך (חמ"ד) פתח מוקד לאירוח תלמידים ומשפחות המתגוררים ביישובים המצויים תחת ירי טילים. מספר הטלפון של המוקד: 050-8741973.

במקרים של צורך לקבלת מידע אודות קיומם של הפעילויות, יש לפנות למוקדי 106 או מחלקות החינוך הרשותיות או לחדרי המצב המחוזיים של משרד החינוך (חדר מצב דרום – 08-6263333, חדר מצב של המינהל לחינוך התיישבותי  03-6883902 או 03-6883879, חדר מצב מרכז – 03-6896851, 03-6896885, 03-6896849). חדרי המצב של המחוזות יפעלו בין השעות: 08:00-18:00.

כזכור, ביום שני השבוע התקיימה בחינת הבגרות באנגלית (מועד ב') ובמהלכה נשמעו אזעקות. בעקבות כך צוות ההוראה נתן הנחייה לתת תוספת זמן משמעותית והולמת.

תגובות