רקטות לכיוון דימונה; יירוט בשמי ת"א וירושלים ורסיסים. צילום: חגי דקל

רקטות לכיוון דימונה; יירוט בשמי ת"א וירושלים ורסיסים

היום השלישי למבצע נפתח עם אזעקה באזור גוש דן ורקטה אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. רסיסים נפלו בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב. מתחילת המבצע שוגרו למעלה מ-300 רקטות לעבר ישראל, כ-65 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל

היום השלישי למבצע "צוק איתן" נפתח עם אזעקה בתל אביב ובערים נוספות באזור גוש דן, בהן רמת גן, גבעתיים, בני ברק, חולון ובת ים. רקטה אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ורסיסים פגעו בשכונת פלורנטין שבדרום תל אביב, בין היתר בתחנת דלק, ונזק נגרם לכלי רכב. בהמשך נשמעו אזעקות גם במצפה רמון ובדימונה.

במהלך שעות אחר הצהריים נשמעו אזעקות בירושלים, כאשר נורו לכיוון 4 רקטות. מערכת כיפת ברזל יירטה שניים, הנוספים נוספים נפלו בשטחים פתוחים. טל כהן: "אני מתה מפחד. בחיים לא האמנתי שזה יגיע אלינו. אפילו פה אנחנו לא מוגנים. צריכים כבר להפסיק את זה ולהשמיד אותם". גם אושר כהן סיפר לפרוגי כי "לא האמנתי שהטילים יגיעו לירושלים. זה מפחיד. לא יודע כבר מה אפשר לעשות עם עזה".

בדרום היו הבוקר כמה יירוטי כיפת ברזל בעיקר באזור נתיבות, וירי נוסף לאזורים במועצות אשכול ושדות נגב. במהלך הלילה טווחו בעיקר אשקלון ובאר שבע, שמעליהן היו יירוטים, אך אזעקות נשמעו קודם לכן גם בשורת יישובים נוספים, ורפת נהרסה במועצה האזורית באר טוביה. מתחילת המבצע שוגרו מעזה יותר מ-300 רקטות, כ-65 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. 

© באדיבות חטיבת דובר המשטרה
© מוטי קמחי
רסיסים בפלורנטין
רסיסים בפלורנטין

מלבד זאת, הבוקר החלה בחינת הבגרות במתמטיקה (מועד ב') שנעשתה במקלטים ובחדרים ממוגנים, זאת לפי הוראה של פיקוד העורף ומשרד החינוך, אולם תלמידים רבים לא הגיעו לבחינה בשל החשש הכבד. במהלך הפגישה הראשונה נשמעו מספר אזעקות במוקדים שונים בארץ. מועד ג' ייערך ביום חמישי ה-7 באוגוסט.

"במטח הרקטות האחרון שהתפוצץ סמוך לתיכון שער הנגב, לפני כשעה, התקיימה בדיוק באותה השעה בחינת הבגרות במתמטיקה שבה נבחנו כ-100 מתלמידי שער הנגב" אמרה מיכל, דוברת מועצה אזורית שער הנגב. "חלק מהתלמידים היו בחצר בית הספר בדרכם לבחינה נוספת. הנבחנים נאלצו מספר פעמים לפסיק את הבחינה, להיצמד לקיר המרוחק מהחלונות ולחוות את הדי הפיצוצים".

© אושר מימון
© אושר מימון
© ליאור אלונה גולדמן
© ליאור אלונה גולדמן

ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, פונה למשרד החינוך: "יש לתת התייחסות מיוחדת לבחינה זו. הילדים הגיבורים, לומדים שבועות לבחינה במציאות ביטחונית קשה ובחרו להגיע היום ולהיבחן מבלי לדרוש מועד מיוחד. יש להתייחס לבחינה זו באופן ייחודי".

נכון לעכשיו, לא כולל הבחינה הנוספת שתתקיים בשעה 14:30, ניגשו עד כה כ-40 אלף תלמידים למועד ב', כ-17 אלף מהם מהיישובים שנמצאים בטווח של 40 קילומטר מהרצועה, כך עדכן היום משרד החינוך.

כתבה
שמחה מהולה בעצב: בוטל נשף י"ב
מאי מורד
תלמידי י"ב מתיכון בפתח תקווה התאכזבו לגלות כמה שעות לפני הפעם האחרונה שלהם ביחד, כי הנשף שלהם בוטל, ונאלצו להסתפק במסיבה מאולתרת אצל חבר. מה הם חושבים על זה?

"חיכיתי עם הילדים מחוץ למבנה הקייטנה שאב הבית יגיע לפתוח את המקום" סיפרה לנו נועה, מדריכת קייטנה בפתח תקווה. "שמעתי ברדיו בדרך שיש אזעקה בתל אביב וכשיצאתי מהאוטו ראיתי את היירוט של כיפת ברזל. אנחנו נמצאים קרוב יחסית לרמת גן ותל אביב לכן שמענו את האזעקה".

עוד היא סיפרה לפרוגי כי "חלק מהילדים ראו את היירוט וניסנו לפנות אותם בהקדם האפשרי למרחב מוגן. למזלנו, הילדים הבינו שהיה יירוט של כיפת ברזל ולא נבהלו. לאחר מכן ערכנו בדיקת שמות והתקשרנו להורים של כל אחד מהילדים החסרים לוודא שהכל בסדר. זה מפחיד בגלל הידיעה שאני לא אחראית רק על עצמי, אלא על קבוצה של 40 ילדים. הגענו ולפני שהתחלנו את התוכנית של היום שוב עשינו תרגיל ביטחון ופינוי למקלט. וזהו, עכשיו ממשיכים בשגרה".

צילום: חגי דקל
 

עיריית תל אביב-יפו מסרה: "מערכת כיפת ברזל ביצעה הבוקר יירוט מוצלח מעל תל אביב. אין נפגעים ואין שינויים בהסדרי התנועה. רסיסים נפלו באתר בנייה, ועל כן חשוב להבין שהתמונות שרצות ברשת אינן של נזק מפגיעה - אלא של מקום בבנייה. הרסיסים פונו מהמקום מיד לאחר הפגיעה. חוזרים לשגרה ושומרים על ערנות. מי שאינו שומע את האזעקות של פיקוד העורף מתבקש להפעיל את הגל השקט ברדיו - תדר 89.1".

צילמתם יירוט? יש לכם סיפור מיוחד? שלחו לנו!

תגובות