שמחה מהולה בעצב: בוטל נשף י"ב בעקבות "צוק איתן". צילום: אלכס נסטר

שמחה מהולה בעצב: בוטל נשף י"ב בעקבות "צוק איתן"

תלמידי י"ב מתיכון בפתח תקווה התאכזבו לגלות כמה שעות לפני הפעם האחרונה שלהם ביחד, כי הנשף שלהם בוטל, ונאלצו להסתפק במסיבה מאולתרת אצל חבר. מה הם חושבים על זה?

לא קיים ילד, גם בישראל וגם בחו"ל, שאינו חולם להגיע ליום שיסיים בהצלחה 12 שנות לימוד ויחגוג עם כל חברי השכבה שלו בנשף מלכותי. אז בחו"ל זה קצת שונה וגם די אפשרי בהשוואה לכאן, והתוצאות היו מאוד מאכזבות: המצב בימים האחרונים לא איפשר לתלמידי י"ב מתיכון בפתח תקווה לחגוג יחדיו וליהנות בפעם האחרונה שלהם יחד – לפני שכולם עוזבים לטובת טיול בחו"ל או מתגייסים.

מדינה תחת אש - סיקור מיוחד:

שוחחנו עם כמה מתלמידי השכבה שסיפרו לנו על הרגשתם. "מבאס שבמקום ליהנות במסיבה עם כולם בסוף מצאנו את עצמנו יושבים בבית של חבר ולא כל השכבה", סיפר לנו אחד התלמידים של שכבת י"ב. "זה לא בסדר שילדים למדו 12 שנים, חיכו חודשיים לנשף ובסוף נהרס להם בגלל טילים וזה אחרי השקעה של אלפי שקלים", אמר באכזבה. "היינו בוילה של חבר. היה נחמד, אבל עדיין היינו בבאסה כי זאת לא אותה הרגשה", סיפר אודות המסיבה החלופית.

למרות הצער שבדבר, תלמיד אחר סיפר ש"עשינו מסיבה מאולתרת אצל חבר, היה דווקא נחמד. הרגשנו שמחה מהולה בעצב כמובן, כולם באו עם הבגדים היפים והחדשים", סיפר בוגר כתה י"ב, "היו המון טענות ומחלוקות לגבי דחיית הנשף אבל באותם רגעים נהנינו, שתינו והצטלמנו".

"אין לי מושג אם הנשף בוטל או נדחה, אמרו שיהיה בהמשך, אבל גם אם יהיה זה יהיה חצי שכבה בגלל צבא וחו"ל", אמר אחד התלמידים בעוד השני הוסיף: "אומרים שדוחים את זה אבל לא נראה לי שזה יקרה, כולם מתגייסים עוד שבוע-שבועיים וגם אנשים בחו"ל". 

לעומתם, נשף של תיכון אחר בעיר פתח תקווה דווקא כן התקיים – אולי מהסיבה שהוא התקיים בתל אביב ולא בראשון לציון, שם היה אמור להיות הנשף שהתבטל? אי אפשר לדעת. מה שכן, היו כאן שיקולים ביטחוניים. יכול להיות שבסביבת האולם אין מרחב מוגן למשל. באולם בתל אביב דווקא היה שקט ולא נשמעו אזעקות, ובמידה וכן היו, הובטח לתלמידים והוריהם כי בעל המקום יהיה נוכח במהלך כל הערב, וכשתישמע אזעקה תיפסק המוזיקה ובסיוע של אנשים נוספים, כולם יפונו למרחב המוגן שנמצא ליד האולם. למזלנו זה היה לילה שקט עבורם, מה שאיפשר לתלמידים לחגוג את סיום התיכון כפי שצריך.

"חששנו מהמצב, רצינו שיבדקו אם בוטל או לא אבל בכל זאת המשכנו עם ההכנות. גם ההורים לא היו רגועים, בעל האולם הרגיע וגם כאשר נכנסנו לאולם הסבירו לנו מה יקרה במקרה של אזעקה ואיפה יש דרכי יציאה. בסה"כ היה ממש טוב". בנוגע לאלכוהול סיפרה התלמידה כי "היה כיף וגם היה מסודר מאוד בעניין שתייה חריפה. בדקו תעודות זהות בכניסה וחילקו צמידים לגילאי 18+.

הבר היה בקומה למעלה ורק תלמידים עם צמידים הורשו לעלות אליו", אמרה אחת התלמידות שחגגה בתל אביב, "הוא היה פתוח למשך רבע שעה בלבד כל שעה. מה שאומר שהיו הפסקות כדי למנוע מאיתנו לשתות יותר מדי בזמן קצר, ונאסר עלינו לרדת עם אלכוהול לרחבה למטה". 

אנו מקווים כי המצב ישתנה בקרוב ונוכל לחזור לשגרת חיינו!

תגובות