הכישרון השבועי: מפתח אפליקציות בגיל 15 . צילום: צילום פרטי

הכישרון השבועי: מפתח אפליקציות בגיל 15

יואב מגיד, בן 15 מנתניה, שם לב שכל מי שמסביבו לא יכול להוציא את הראש מהאייפון, בעיקר כשהוא לומד. כדי לפתור את הבעיה, הוא רוצה לפתח אפליקציה וכעת מגייס כסף בשבילה

כולנו מכירים את זה - אנחנו באים ללמוד למבחן, מכינים את הספרים, מוציאים דפים נקיים, מחדדים את העיפרון (אם אתם עדיין עושים את זה), מוציאים את העטים מהקלמר ויושבים ליד השולחן. ואז, אנחנו מקבלים הודעה בוואטסאפ, התרעה מפייסבוק ולייק באינסטגרם וכבר שוכחים מהמבחן ונכנסים לטלפון.  

יואב מגיד, שהוא הכישרון השבועי שלנו, מנסה לפתור את הבעיה הזאת. יואב בכיתה י' מנתניה, לומד כבר שנה שנייה בתוכנית "פרחי הייטק" במכללת נתניה. "התחלתי את התוכנית בכתה ט', ועכשיו אני לומד בשנה ב'". 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

את הרעיון לפרויקט שלו הוא העלה לאתר האדסטארט, ומאז הוא מנסה לגייס תומכים ולהתחיל לפתח את האפליקציה. "החלטתי על הפרויקט על דעת עצמי", הוא מספר. "חשבתי על רעיון כזה ומישהו סיפר לי על האתר הזה והם הסכימו להעלות את הפרויקט הזה". 

מה האפליקציה אמורה לעשות?

"האפליקציה ברעיון המרכזי שלה אמורה לעזור לילדים ובני נוער שמתקשים ללמוד למבחנים בגלל בעיות של קשב וריכוז ולא רק – יש אנשים שסתם מכורים לטלפון שלהם ולא יכולים להתנתק ממנו, יש כאלה שאומרים ש'היום אני מתנתק מהטלפון ולומד למבחן' ובסופו של דבר הם מגיעים ליום של לפני המבחן והם לא יודעים כלום מהחומר. מה שהאפליקציה אמורה לעשות זה שאם התלמיד מחליט שהוא לוקח את עצמו בידיים ורוצה ללמוד למבחן, הוא פשוט נכנס לאפליקציה, מזין את הנתונים: זמן למידה, החומר שהוא לומד ואת הרמה. אחר כך האפליקציה נועלת לו את הטלפון למשך הזמן שהוא הגדיר באפליקציה. אם למשל המשתמש רוצה להפסיק ללמוד לפני הזמן שהוא הגדיר לעצמו, הוא צריך לענות על שאלה בהתאם לחומר שהוא למד. במידה והוא ענה נכון – האפליקציה תשחרר לו את הנעילה. במידה והוא טעה - האפליקציה תוסיף לו עוד עשר דקות לזמן הלמידה".

© צילום: צילום פרטי

איך חשבת על הרעיון הזה?

"חשבתי על הרעיון הזה בשנה שעברה. לימדתי לא מעט ילדים, מקצועות כמו מתמטיקה, היסטוריה ושמתי לב שיש תופעה חוזרת אצל המון ילדים שאנשים לא מצליחים להתנתק מהטלפון. גם בזמן למידה, אפילו בזמן שיעורים שהם משלמים להם, שיעורים פרטיים, הם יושבים עם הטלפון מתחת לשולחן. גם חברים שלי מכל קצוות הארץ מספרים לי שהמצב אצלם דומה, אף אחד לא מצליח להתנתק מהטלפון".

אולי לא צריך אפליקציה בשביל זה? אולי זה משהו שבסופו של דבר אנחנו צריכים להחליט בשביל עצמנו?

"זה נכון. גם אני חשבתי בהתחלה 'למה צריך אפליקציה? אם הבן אדם רוצה לקחת את עצמו בידיים, שיעשה את זה'. אבל יש אנשים שפשוט לא מצליחים לעשות את זה, לא משנה מה הם יעשו. הם תמיד נשאבים לטלפון. הטלפון מציע למשתמש הרבה יותר כיף מהספר או המחברת של הלימוד. האפליקציה באה לעזור להם״. 

זה משהו שאפשר לבנות אותו מבחינה טכנית?

"לפני שהתחלתי את הפרויקט הזה, דיברתי עם מספר מתכנתים ברחבי הארץ, כדי לבדוק אם אכן אפשרי לבנות דבר כזה. בעצם האפליקציה הולכת להיות מחוברת למאגר שאלות גדול, שככה כל פעם האפליקציה תחזיר למשתמש שאלה מהמאגר."

© צילום: צילום פרטי

"אנשים ככה לא רק ינעלו את עצמם את הטלפון, הם גם יוכלו לבדוק כמה הם למדו וכמה הם יודעים טוב את החומר", הוא מוסיף. "במידה והם מגיעים לסיום של הזמן באפליקציה גם אז האפליקציה תשאל אותם שאלה. בסופו של דבר, רק נעלתי למשתמש את הטלפון, אם לא תהיה הוכחה שהוא באמת למד, הוא יכול סתם לבזבז את הזמן וסתם עשינו את זה לחינם".

מתי הפרויקט עתיד לצאת לפועל?

"ברגע שיהיו מספיק תומכים, הפרויקט יכול לצאת לפועל מאוד מהר״.

לתמיכה בפרויקט של יואב - headstart

 
תגובות