מטיילים בחג: איפה הטיולים והפעילויות הכי שוות?. צילום: רשות הטבע והגנים

מטיילים בחג: איפה הטיולים והפעילויות הכי שוות?

מזג האויר בחוץ נעים, אנחנו בחופש ואין לנו כח לעשות עבודות או ללמוד למבחנים שאחרי החופש, וזאת הזדמנות מצוינת לצאת עם חברים או המשפחה לטיול מיוחד! איפה הכי שווה לטייל?

אז הסוכה כבר נבנתה, העבודות לחופש נעשו (או שהן סתם זרוקות על השולחן) וכל מה שנשאר הוא למצוא תעסוקה לחופש? בשביל זה אנחנו פה עם מגוון אטרקציות.

פסטיבל אמנים ובעלי מלאכה 

תמיד חלמתם לחזור לתקופת הרומאים? אם כן, מזל שיש את יער ציפורי שידאג שחלומכם יהפוך למציאות. בדרך פלא יער ציפורי הופך לעיר ציפורי, עיר המשנה, "פאר הגליל כולו", אשר פותחת את שעריה ואת שווקיה לעשרות אמנים ובעלי מלאכה ברוח התקופה הרומית. בפסטיבל תוכלו להלך ברחובות העיר ולחוות מפגש עם שחקנים, להאזין למופע מוסיקאלי, סיורים מודרכים, השתתפות פעילה בשני בתי מדרש, סדנאות חפירה ויצירה ודוכני מזון (בתשלום).
איפה? גן הלאומי ציפורי

מתי? ימים שבת וראשון 12.10-11.10 בשעות 10:00-15:00.

כמה עולה? ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר ובחינם למנויים של רשות הטבע והגנים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

מסע לעתיד מתוק

האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל JDRF, מקיימת אירוע ספורטיבי שישלב מסלולי אופניים באורכים שונים, ביניהם מסלול המותאם לילדים, מסלול הליכה ומסלול ריצה. מטרת האירוע הינה קידום המחקר למציאת מרפא למחלה. האירוע מתאים לכלל המשפחה וכולל חלוקת מדליות, הגרלות, כניסה למיני ישראל ועוד. כלל ההכנסות מהמסע יתרמו לאגודה.

איפה? המועצה האזורית מטה יהודה

מתי? האירוע יתקיים ביום שישי, 17.10.14, החל מהשעה 07:00.

כמה עולה? עלות ההרשמה הינה 50-90 ש"ח על פי אורך המסלול וזמן הקנייה. לחברי האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) ולתושבי מועצה אזורית מטה יהודה תינתן הנחה של 50%.

גם לתרום ועל הדרך לעשות קצת ספורט... יש הרגשה יותר טובה מזו?

© דוברות האגודה לסוכרת נעורים

אל מול המצדה

אז גם כאן מצאנו מקום לאלו שאוהבים היסטוריה, אבל בצורה קצת שונה מבבית הספר:
חיזיון אור-קולי מרשים ומרגש המציג את סיפורה המרתק של מצדה, בתיאטרון פתוח תחת כיפת השמיים למרגלות מצדה מערב. הגישה מערד בלבד בכביש 3199. לעייפים מבינכם ולאלה שרוצים להנות מהמקום יותר מיום אחד, ניתן לשלב עם לינה בחניון לילה "מחנה מצדה". טלפון להזמנות: 08-6280404 שלוחה 1.

איפה? תיאטרון מצדה

מתי? פעילות זו תתקיים בימים חמישי 9.10, שבת- שלישי 11.10- 14.10 בשעה 20:30.

כמה עולה? התשלום במקום (קבוצות נדרשות לתאם מראש בטלפון: 08-9959333)

חיים שכאלה למלך הורדוס בארמון המלכותי

גם את חובבי התאטרון לא שכחנו. יודעים מי זה הורדוס? כי אם לא מזל שיש את הפעילות בגן הלאומי ההרודיון שתענה על התשובה. אל מול הנוף הקסום של מדבר יהודה ניצב אחד הארמונות המרשימים של העת העתיקה - ארמונו של המלך הורדוס!מי היה הורדוס? גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד הרומאים? סיפורו המרתק של "המלך הבנאי" ב"חיים שכאלה" למלך הורדוס - תאטרון "מקום" יפגיש אתכם עם המלך ודמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר. 

חגיגות העת העתיקה

בגן הלאומי בקיסריה תצפו במיצגים ומיצבים שונים מהווי החיים, הנמל והמסחר בקיסריה הקדומה. אז לפני שאתם מתחילים לדמיין את זה כשיעור בהיסטוריה, תסמכו עלינו שכאן זה לא המקרה. כל זה יתקיים באמצעות פסטיבל תאטרון - תקופתי של קיסריה העתיקה בו המיצגים משלבים את הקהל בדרך הומוריסטית ומתבססים על אירועים מחיי החברה והבידור בתקופה ההרודיאנית: חיי המסחר והשוק, משחקים אולימפיים, מוזיקה, מחול וסיפורים מבית המלוכה. הפסטיבל מציג אומנויות מופע וסגנונות תאטרון שונים בהשראת הסגנונות שהיו נהוגים בתקופה הרומית: אומנויות במה כמו משחק, שירה ומחול, אומנויות מופע כמו קרקס, לוליינות, מופעי אש וקרבות במה (את זה בשיעורי ההיסטוריה כנראה שלא תמצאו) בנוסף תתאפשר נגינה בכלי מוסיקה שונים מן התקופה - לוטה, קיטרה (כן יש דברים כאלה), נבל, חליל ותופים. במתחם ישולב שוק רומי ויסתובבו שחקנים בדמות סוחרים, בעלי מלאכה ואומנים ברוח התקופה כגון: קדרים, רצענים, אורגים, תכשיטנים, ציירים ופסלים שיציגו את מרכולתם ומלאכת ידם למכירה לקהל שבמתחם.

איפה? גן לאומי קיסריה

מתי? ימים שבת עד שלישי, 11.10-14.10 בשעות 11:00- 16:00.

כמה עולה? ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר ובחינם למנויים של רשות הטבע והגנים.

© רשות הטבע והגנים

השוק הנבטי  - חוויה בת 2000 שנה

כשרחוב שוק מקורי מתעורר לחיים זה ממש לא מובן מאליו. חוזרים אל העבר ברחוב השוק הקדום לאירוע בן 16 שנה, להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה "היסטורית" צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: שלל שטיחים, "ענתיקות", כלים, דברי נחושת, תבלינים, מור ולבונה... לצד דוכני אומנים ובעלי מלאכה. כל זאת בליווי מוזיקה, ריקוד ואווירה ציורית. מפגש עם בעלי מלאכה "מסורתיים": מנפח הזכוכית, הקדר, הנגר, נגנים ורקדנית, שפע סדנאות ייחודיות לילדים, קדרות באבניים, טיפול הוליסטי ופינוק לגדולים. באתר יהיו בחינם משחקי חשיבה עתיקים, פינת בנייה בלבני בוץ, אוהל מספר סיפורים והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 11:00, נגינה אתנית מרגשת של להקת ממשית וריקוד "בלאדי" בבית האורוות הקדום.

איפה? גן לאומי ממשית 

מתי? בימים חמישי – שלישי 9.10 – 14.10  החל משעה 10:00. מספר הטלפון הוא 086556478.

בנוסף באתר יהיה "שוק לילי" - אווירה קסומה ומסתורית בלב העיר הנבטית, מופע מוזיקה וריקוד בשעה 20:00 לאור עששיות, אינספור כוכבים ולהטוטי אש מלהיבים. ביום שני 13.10  השוק הנבטי יימשך ברציפות בשעות 10:00–22:00.

כמה עולה? הכניסה לאתר בתשלום ובחינם למנויים של רשות הטבע והגנים.

"פסטיבל סוף הקיץ ביער בן שמן"

אז לא רק לשעות הבוקר דאגנו לכם. בפסטיבל סוף הקיץ שעורכת קרן קימת לישראל ביער בן שמן יש שלל פעילויות בשעות בין הערביים והלילה, לאור הירח העולה. הפסטיבל כולל מופעים, סרטי קק"ל ואירועים לכל המשפחה.

בין המופעים:
"לשיר עם אמא ואבא": מחפשים מקום לבלות בו עם כל המשפחה או שסתם ההורים לוחצים על זמן איכות משפחתי? בערב שיתקיים ב- 12.10.14 תוכלו להנות מטיול מודרך של קק"ל ובסיומו האחים אסנר - תופעת זמר עברי במופע  "לשיר עם אמא ואבא", מארחים את כוכבת הילדים חני נחמיאס במופע ייחודי בו ישירו סבתא וסבא, אמא ואבא, הילדים והנכדים שירי ילדים ואת שירי הארץ לדורותיהם של מיטב היוצרים בתרבות הישראלית: לאה גולדברג, נעמי שמר, אהוד מנור, עוזי חיטמן ועוד. בתכלס... מה יותר כיף מלשיר לצלילי זיופי המשפחה?

אברהם טל במסע בין שיריו:
אברהם טל, האחד והיחיד, יגיע עם הרכבו המשובח למופע לידידי קק"ל במצפה מודיעין שביער בן שמן. המופע יכלול שירים משלושת אלבומיו - "אברהם טל", "אורות" ו"שושנה". לצד האיכויות המזוהות עימו, בהפקה מהודרת וביחד עם הרכב נגנים מנצח הוא בהחלט יספק חוויה מרגשת ובלתי נשכחת. בין להיטיו יבוצעו במופע השירים "שושנה", "אדם צובר זיכרונות", "מחוזקים לעולם" ועוד.  אחר כך יוקרן הסרט "סינמה קק"ל - אביב בארץ ישראל״, סיפורה של העלייה הרביעית 1924 - 1928, בהנחיית חוקר תולדות הסרט העברי, יעקב גרוס. ולבסוף, אין כמו לסיים את הערב בטיול קצר לאור הירח אל הביתן התאילנדי.

איפה? יער בן שמן

מתי? בין הימים ראשון עד שלישי, ה 12-14.10.

איך נרשמים? ההרשמה לאירועים אלה במוקד "קו ליער" ובאתר קק"ל.


לספורטיבים שביננו או סתם לאלה שמחפשים להוריד את הקלוריות של החג - גם לכם מצאנו מספר אטרקציות:


בשביל ישראל

ההפנינג לכל המשפחה במרכז השדה בנס הרים, במתחם הנעים והמוצל יש לציין, כולל רכיבה על חמורים וסיורים מודרכים ברגל ובאופניים. לאלה שפחות מתחברים לצד הספורטיבי שבהם יהיו פינות חליבת צאן וגיבון, ומתקנים מתנפחים לגיל הרך (גם לאחים הקטנים בסופו של דבר צריך למצוא תעסוקה).

איפה? מרכז השדה בנס הרים

מתי? יום הפעילות יתקיים בתאריכים 12.10.14, 14.10.14 בין השעות 9:00-17:00,

כמה עולה? 10 שקלים למשתתף. ניתן להירשם מראש במוקד קו ליער, או בהרשמה באתר קק"ל.

מעלה שחרות ליוטבתה

אורך: 8 ק"מ.
זמן הליכה:
4-5 שעות-יש שני נקודות במהלך המסלול המתחברות לדרך 4X4.
תיאור:
המסלול מתחיל בכביש הגישה לישוב שחרות בנקודת החיבור עם שביל ישראל כ-400 מ מצפון לישוב, משם עולים לנקודת תצפית מדהימה לעבר שמורת יוטבתה והערבה הדרומית, ממשיכים במגמת ירידה סמוך לתוואי העתיק של מעלה שחרות, קטע זה משלב לרוב הליכה בנוף קניוני  ובמהלכו ניתן לראות תצפיות יפות מחשופים של גבס קיר האמוניטים מרשים ונקודות מוצללות למנוחה, מגיעים לחניון הלילה נחל זוגן (כאן יש חיבור לדרך 4X4 ויש אפשרות לסיים את חלקו הראשון של המסלול ) מחניון הלילה ממשיכים מזרחה ועולים לרמה רחבה המשלבת הליכה רגועה ומהנה עם נוף  לעבר שמורת יוטבתה, חדי העיניים יוכלו לזהות בקטע זה מאובנים יפים, סיום המסלול הוא במצודה הרומית מדרום לקיבוץ יוטבתה.

מסלול רגלי נחל סעיפים

אורך: 1.5 ק"מ.
זמן: 1 שעה.
תיאור: את מסלול נחל סעיפים שארכו כקילומטר וחצי, כדאי להתחיל בחלקו הדרומי של מישר סעיפים, בעץ הבודד, אליו מוביל שביל לרכב. המסלול אינו מעגלי. מהעץ מתחיל מסלול ההליכה, שעובר לאורך הנחל, ובו צמחיה חד ורב שנתית רבה, וכן עצי שיטה גדולים. הנחל חותר דרכו בסלע אבן גיר ואבן חול בתצורות יפות. בימי החורף ניתן לראות בו גבי מים, ובהמשכו דרדרת בולדרים גדולים, ושני מפלים קטנים. המסלול מתחבר למסלול נחל שני הצפוני, אשר בהמשכו מגיע לקניון האדום. ניתן לטייל במסלול גם כחלק ממסלול הקניון האדום. המסלול הוא בדרגת קושי בינונית, ומשך ההליכה כשעתיים.

מסלול רגלי נחל צפחות לנחל שלמה

אורך: 3 ק"מ
זמן: 1-2 שעות
תיאור: המסלול מתחיל במפגש הנחלים שלמה צפחות, משם ממשיכים בנחל צפחות ולאחר 300 מ' מגיעים לצומת דרכים פונים לכיוון צפון, תחילת ההליכה במסלול היא בתוך ערוץ מפותל ומהנה המשלב את נופו הייחודי והצבעוני של הרי אילת, המשכו  בעליה לתצפית מדהימה לעבר נחל שלמה ומחשופי סלעי היסוד של שמורת הרי אילת, משם ההליכה במגמת ירידה על לנחל שלמה.

רק לפני שמצטיידים בתיק ונעלי הליכה, לא לשכוח שכל המסלולים נמצאים בשמורות טבע, אנא אל תפריעו למנוחתם של בע"ח, אל תפגעו בצומח המקומי המשמש מזון לבע"ח, ולא לשכוח לקחת את האשפה איתכם, אחרי הכל צריך לשמור את המקומות לסוכות בשנה הבאה... חג שמח!

 
תגובות