נוסטלגיה: שירי ילדים מתעוררים לחיים בתערוכה חדשה. צילום: יחסי ציבור

נוסטלגיה: שירי ילדים מתעוררים לחיים בתערוכה חדשה

תערוכה חדשה בדיזנגוף סנטר מציגה את שירי הילדים שכתבנו עליהם בדרך קצת אחרת: הזברה שמסתבכת סביב עצמה ולא יודעת מה ללבוש, השפן הקטן שכל הזמן חולה והסולם של אבא, בפנים. הציורים שבתערוכה מוצגים למכירה, כאשר הרווחים יועברו לעמותת "חסדי נעמי"

שירי הילדים המוכרים והאהובים מתעוררים לחיים, בכעשרים ושלושה איורים המוצגים כעת בתערוכה חדשה הנקראת "למען הילדים", המוצגת ב"גלרית הסנטר" שבדיזנגוף סנטר, תל אביב. את הפרויקט יזמו המכללה הישראלית לאנימציה, עמותת "חסדי נעמי" ודיזנגוף סנטר. האיורים המוצגים בתערוכה עומדים למכירה, כאשר כל ההכנסות מהמכירה יגיעו אל העמותה.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

השפן הקטן / לאה לופנפלד © רוזליה וטקין

בין האיורים ניתן למצוא איורים של הכבש השישה עשר, השפן הקטן, פרפר נחמד ועוד. אל הפרויקט הוגשו עשרות יצירות, ואל התערוכה נבחרו כ23 ציורים על ידי צוות שופטים מקצועי. מבין היצירות, נבחרה היצירה "ערב מול הגלעד" של צ'ם וינברגר, על פי שירה של לאה גולדברג.

ערב מול גלעד/ לאה גולדברג © צ'ם וינברגר
הצפרדע/ לאה גולדברג © צבי פלדמן

הרעיון לתערוכה נולד בעקבות דוחות העוני שהתפרסמו בחודש האחרון, שהראו כי 35% מילדי ישראל סובלים מעוני ומצוקה קשה, כלומר כל ילד שלישי בישראל. המטרה של הפרויקט הוא לתמוך בילדים נזקקים דרך עמותת חסד נעמי.

למה לובשת הזברה פיז'מה? / ע. הלל © זיו צדיק

 

לאבא שלי יש סולם / עוזי חיטמן © נעמה להב

"התערוכה 'למען הילדים' היא מיזם מבורך בו חברנו לדיזנגוף סנטר ולמכללה לאנימציה במטרה משותפת להעלות את המודעות לילדים נזקקים ולתרום את ההכנסות מהיצירות למענם", אמר משה כהן מנכ"ל עמותת חסדי נעמי. "נשמח לראות הציבור הרחב מגיע לתערוכה המיוחדת הזאת לצפות ביצירות המקסימות ולקחת חלק בתרומה למען הילדים".

תגובות