הפעילים הצעירים: הכירו את איה ארבל שריף ממרצ. צילום: איה ארבל שריף

הפעילים הצעירים: הכירו את איה ארבל שריף ממרצ

בעוד מספר ימים נצביע בקלפי, וזה זמן מצוין להכיר את בני הנוער שפעילים במפלגות ומנסים להשפיע על הבחירה שלנו >> פרויקט מיוחד

מי אני? איה ארבל שריף, בת 15 מפרדס חנה

למה דווקא מרצ? בחרתי במרצ ב-2013 בבחירות הארציות, כשהתנדבתי לייצגה בבחירות המדומות בבית ספר שלי. בחנתי את המצע של המפלגה לעומק והבנתי שאני מסכימה מאוד עם הערכים והדברים שהמפלגה נאבקת עבורם. מרצ דואגת לזכויות של אוכלוסיות מוחלשות ומיעוטים, לשלום, צדק חברתי אמיתי והפרדת דת ומדינה, עם כל אלה אני מסכימה מאוד וחשוב לי להשפיע ולשנות את המדינה שבה אני גדלה.

© איה ארבל שריף

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

כמה זמן את פעילה במפלגה? שנה בדיוק. מהבחירות ב-2013 אני וחברותיי התעניינו במפלגה ורצינו לקחת חלק אבל לא היה שום מקום בפרדס חנה שמתעסק בזה. אחרי כמה זמן שמענו שאפשר לפתוח סניפי נוער מרצ בכל יישוב בארץ אז זה מה שעשינו, יצרנו קשר עם המפלגה והיום אנחנו כמה עשרות של חברים וחברות בסניף פרדס חנה. (וזה כבר שנה לסניף!)

מה את עושה בפועל? פעולות שבועיות בהן אנחנו מדברים ומדברות על אקטואליה, דעות, פוליטיקה ודברים שחשובים לנו לעשות ולשנות. חוץ מזה אנחנו נוסעים להפגנות, סמינרים של נוער מרצ מכל הארץ, ועכשיו גם עוזרים למרצ בבחירות.

© איה ארבל שריף

 

מה המפלגה שלך מציעה לבני הנוער? מקום טוב לגדול ולחיות בו, מקום שאפשר להרגיש אליו שייכות. מרצ מציעה לבני ובנות נוער מקום בטוח שבו לא יקללו אותך אם את/ה מזדהה כשמאלני/ת, מרצ מציעה מקום מקבל, דואג להשמיע את קולך גם אם אין באפשרותך להשמיעו. מרצ דואגת לכולם, כך שבני ובנות הנוער ממש ממש לא נשכחו על הדרך. נוער מרצ קידמו יחד עם ח"כ מיכל רוזין את העלאת שכר מינימום לבני נוער. בנוסף, מרצ חוקקה חוק נגד אפליית בני נוער להט"בים במערכת החינוך. מרצ היא המקום בו אפשר לשנות, בו אפשר לדבר ולהגיד את דעתך.

האם לדעתך חשוב להצביע? ברור שכן! לכולם/ן  דברים שלא מתאימים להם/ן במדינה, ולהצביע זו דרך מעולה לשנות את ההתנהלות. אם לא נצביע ונשפיע שום דבר לא יזוז ונשאר בדיוק במקום בו לא טוב  לנו. אם משהו מפריע, חייבים וחייבות לשנות אותו.

תגובות