עובדים בחופש - אילו זכויות מגיעות לכם?. צילום: shutterstock

עובדים בחופש - אילו זכויות מגיעות לכם?

לכבוד החופש הגדול, בו רובנו נעבוד, ריכזנו עבורכם את כל הזכויות שצריכות להינתן לכם: כמה צריך לשלם? מאיזה גיל מותר לעבוד? ומתי מגיעה לכם הפסקה? המדריך המלא

גיל העסקה

בחופשת הקיץ ניתן להעסיק בני נוער מגיל 14 ומעלה במהלך שנת הלימודים ניתן להעסיק בני נוער מגיל 15 ומעלה, ובתנאי שלא על שעות הלימודים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

שעות עבודה

מותר להעסיק בני נוער עד 8 שעות ביום ועד 40 שעות שבועיות. נערים מעל גיל 16 יכולים לעבוד אף 9 שעות ביום ובתנאי שלא יעבדו יותר מ40 שעות שבועיות. אין להעסיק בני נוער בימי המנוחה (ליהודים יום שבת, בן דת אחרת יכול לבחור בין הימים שישי/ שבת/ ראשון). אין להעסיק בני נוער שעות נוספות.

תשלום עבור העבודה

בטבלה הבאה תוכלו לראות את תשלום המינימום שמגיע לכם לפי הגיל:

עבודה בשעות הלילה

בני נוער עד גיל 16 לא יעבדו מהשעה שמונה בערב עד השעה שמונה בבוקר. בני נוער בגילאי 16-18 לא יעבדו בין השעה עשר בלילה ועד השעה שש בבוקר (במקרים מיוחדים בהם ינתן היתר מיוחד, ניתן לעבוד עד השעה 11 בלילה).

© shutterstock

רישום שעות עבודה

על המעסיק מוטלת חובה לרשום את השעות בהם עבדתם. אם הרישום נעשה ידנית ולא על ידי אמצעים אלקטרונים עליכם לחתום בכל סוף יום על טופס השעות. טיפ מאיתנו: אל תסמכו על המעסיק ותכתבו לעצמכם כל יום באיזה שעות עבדתם.

נסיעות

בנוסף למשכורת צריך המעסיק להחזיר לכם את הוצאות הנסיעה המינימליות מביתכם ועד למקום העבודה. סכום ההוצאות לא יעלה על 24.60 ₪ ליום. בנוסף, צריך המעסיק לדאוג לכך שיש לכם דרך לחזור הביתה בשלום.

© גיל לרנר

תקופת התלמדות וימי הכנה

כל תקופת העסקתכם מחייבת את המעסיק בתשלום בין אם מדובר בתקופת התלמדות או תקופת ניסיון ובין אם בימי הכנה וישיבות עבודה.

הפסקות

לאחר 6 שעות עבודה רצופות, על המעסיק להעניק לכם הפסקה של כ-45 דקות. זמן ההפסקה אינו נכלל בזמן העבודה ולא מקבלים עליו תשלום.

© giphy

מיסים וקנסות

חובת המעסיק לשלם עבורכם מס "ביטוח לאומי" ותשלום מס זה לא יכול להוריד לכם מהמשכורת. אין צורך לשלם מס בריאות משום שכל נער עד גיל 18 מבוטח באופן אוטומטי ופטור מתשלום. אין להטיל על בני הנוער קנסות או/ו עונשים, כל הורדה מהשכר אסורה על פי חוק.

אישור עבודה

בכדי לעבוד יש להצטייד באישור רופא שאתם כשירים לעבודה ובצילום תעודת זהות שלכם או של הוריכם.

פגעו בזכויות שלכם? במידת הצורך ניתן לפנות להסתדרות הנוער העובד והלומד באתר www.minimum.org.il או בטלפון 1121*.

 
תגובות