"אנחנו דור מצוין": פרויקט התנדבות בחופש הגדול. צילום: יוסף קיורר

"אנחנו דור מצוין": פרויקט התנדבות בחופש הגדול

אמי מרון וחברים שלו לא רצו רק לבלות בבריכה או בים כל הקיץ, וניסו לחשוב על דרכים להעביר חופש גדול משמעותי וכיפי. כך הם הקימו את פרויקט "שבוע טוב", שחוזר הקיץ בפעם השנייה ובו יתנדבו כשלוש מאות בני נוער

הרבה מאיתנו מנצלים את החופש להתנדב במקומות שונים, שאין לנו זמן להגיע אליהם בזמן שגרת הלימודים. פרויקט "שבוע טוב" שפועל זו השנה השנייה בירושלים הוא פרוייקט התנדבות ייחודי מסוגו. כל שבוע קבוצת בני נוער יחד עם 2 מדריכים יוצאת למגוון התנדבויות, מאריזת מזון לנזקקים ועד שיפוץ שכונות.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

נשמע כיף? זה לא הכל, במשך השבוע מעבירים המדריכים, בני נוער בעצמם, פעולות למתנדבים על מעורבות חברתית והחברה הישראלית. שוחחנו עם אמי מרון, מקים הפרוייקט, לכבוד החופש הגדול המתקרב אלינו וחזרתו של הפרויקט המיוחד הזה - "שבוע טוב".

© יוסף קיורר

מה גרם לכם להקים את הפרויקט?
"ידענו שאנחנו רוצים לעשות משהו שיהפוך את הקיץ שלנו לקיץ משמעותי שבו, בנוסף להנאה שלנו מהחופש, נעשה טוב גם לעוד הרבה אנשים אחרים. אז ישבנו וחשבנו על דרך שבה נוכל לשלב בין עשיית הדברים הטובים לבין האווירה הכיפית של החופש וככה בעצם הגענו ל"שבוע טוב". ב"שבוע טוב" אנחנו מציעים לבני נוער לבחור שבוע אחד מהחופש שלהם ולהקדיש אותו למטרה טובה. במשך השבוע הזה הם יצטרפו לצוות של מתנדבים בגיל שלהם וביחד עם שני מדריכים תותחים, הם יצאו בכל יום להתנדב בעמותה שונה שכיף להתנדב בה. לדוגמא- קטיף בשדות חקלאיים לטובת אנשים עניים, שיפוץ שכונות ועוד".

מה המטרה שלכם בפרויקט?
"המטרה העיקרית שלנו היא לאפשר לבני נוער להפוך את הקיץ שלהם לקיץ משמעותי מאוד מבלי לוותר על הכיף של החופש".

© יוסף קיורר

למה כדאי לבני נוער להצטרף לפרוייקט?
"אנחנו מאמינים שכל אחד מאיתנו רוצה לנצל את החופש בדרך הכי טובה שהוא יכול ולהרגיש שהוא עשה בו משהו מעבר לים-סרט-בריכה וזה בדיוק מה שאנחנו מציעים בשבוע טוב - לנצל את הקיץ ולעשות טוב!"

איך ההרגשה לחזור לסיבוב שני, אחרי שקיץ שעבר היה כל כך מוצלח? מה השתנה מקיץ שעבר?
"האמת שבשנה שעברה ממש הופתענו מהכמות הגדולה של האנשים שרצו להירשם ולצערנו לא הצלחנו לקבל את כולם. אחרי ששבוע טוב נגמר, קיבלנו מהמתנדבים תגובות מאוד חיוביות ואנחנו שמחים על זה שהצלחנו לעמוד במטרות שלנו ולעזור להרבה אנשים. השנה אנחנו מקווים ללמוד מהשגיאות שעשינו בשנה שעברה ואנחנו מתכוונים להתרחב ולקבל כמעט 300 מתנדבים."

©יוסף קיורר

לסיום, מילה לכל אלו שחושבים שאנחנו דור מקולקל?
"תסתכלו יותר טוב. אנחנו דור מצוין".

 

תגובות