תחרות ה"ספוקן וורד": "העיקר ליהנות, המטרה היא החוויה". צילום: יובל בר-און (מתוך עמוד הפייסבוק של הספוקנוער)

תחרות ה"ספוקן וורד": "העיקר ליהנות, המטרה היא החוויה"

תחרות "הליגה המדוברת - ספוקן וורד" התקיימה בשבוע שעבר. אז מה זה בכלל ספוקן וורד? מה היה בתחרות? ניצן בן משה הייתה בתחרות וצפתה, ונהנתה מכל רגע

הלכתי בשבוע שעבר לראות את תחרות ה"ליגה המדוברת", תחרות "ספווקן וורד" של הספוקנוער. הלכתי קצת בחשש, לא ידעתי מה הולך להיות. יהיה משעמם? כיף? מצחיק? אולי אפילו מרגש? כשהגעתי הכל היה כל כך שונה ממה שדמיינתי: לא היה המוני וצפוף, כל המשתתפים עוד התאמנו בחוץ על הקטעים.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

נכנסתי לתוך האולם ומאותו הרגע שהמתחרה הראשון עלה על הבמה הכל השתנה. היה מרגש, מצחיק ובקיצור היה ערב מאוד מהנה. אז מה זה בעצם ספוקן וורד? זו בעצם תחרות של טקסטים  הנכתבים ע"י בני נוער, מבוגרים ואפילו ילדים. בכל פעם מתחרה עולה על הבמה ומקריא את הטקסט, כשבמקביל שופטים מנקדים כל אחד מהטקסטים. המתחרים עולים בכמה סבבים להקריא את מה שהם כתבו ובסוף הערב הניקוד נאסף מהשופטים, משוקלל והקבוצה הזוכה מוכרזת.

 

כל מתחרה עלה בתורו על הבמה והקריא את הקטע שכתב. חלק מהקטעים מרגשים, מעוררי השראה ועמוקים. חלקם הם קטעים מצחיקים שפשוט גורמים לך להתגלגל מצחוק. בסוף כל הסבבים עלתה לבמה טל כהן, שהיא כותבת "פואטרי סלאם" ידועה. כאשר סיימה להקריא את הקטע שלה היא חילקה סיכות לארבעת הקטעים שהכי אהבה. כשירדה מהבמה עלה מנחה הערב והכריז על הקבוצה הזוכה.

 

© צילום: יובל בר-און (מתוך פייסבוק)

שוחחתי עם נטע כהן, מתמודדת בת 17 מירושלים, מקבוצת ירושלים. "התכוננו על הקטע הקבוצתי בערך כשבוע ועל הקטע האישי גם כן שבוע", היא מספרת. "הגעתי לתחרות דרך נעמי, חברה שלי. היא הייתה בכמה ערבים כאלה, הציעה לי להצטרף וזרמתי עם העיניין". ככשאלתי אותה מה המטרה שלה - להצליח או להנות בתחרות, היא אמרה שמבחינתה "העיקר ליהנות, זה בשביל החוויה. התוכנית שלנו היא ליהנות".

בשורה התחתונה היה ערב מהנה. אני מאוד ממליצה לכל מי שאוהב טקסטים או סתם לקרוא סטטוסים בפייסבוק להשתתף בערב כזה או סתם ללכת לראות. 

בקרו בעמוד הפייסבוק של הספוקנוער

תגובות