חוזרים ללימודים: המגמות הכי מגניבות ומיוחדות בארץ. צילום: shutterstock

חוזרים ללימודים: המגמות הכי מגניבות ומיוחדות בארץ

לכבוד החזרה ללימודים, הכנו אספנו עבורכם את הרשימה של המגמות הכי מקוריות ומיוחדות. איפה מלמדים תלמידים להיות שגרירים בינלאומיים? לאן טסים תלמידי מגמת מוסיקה קלאסית? ובאיזה בית ספר לומדים התלמידים פעם בשבוע בים?

מגמת מוסיקה קלאסית

כן, כן, עדיין יש בני נוער שאוהבים מוסיקה קלאסית ואף בוחרים ללמוד עליה במגמה. אחד מבתי הספר המציע לתלמידים מגמת מוסיקה קלאסית הוא בית הספר לאומניות בגבעתיים "תלמה ילין". כחלק מהמגמה התלמידים ניגשים התלמידים לבגרות במוסיקה בהיקף של חמש יחדות, הן בחומר עיוני והן בפן מעשי. רובם גם נבחנים בחמש יחידות נוספות של "רסיטל" (נגינה). בתלמה ילין מתחלקת המגמה לתזמורת סימפונית ולמקהלה ובמסגרת המגמה הם אף טסים לחו"ל למשלחות מוסיקה מיוחדות. מי אמר שמוסיקה קלאסית זה משעמם?

© צילום מסך יוטיוב

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

מגמת ספורט ימי

בתיכון "חדש" בהרצליה מציעים לתלמידים מגמה ייחודית ומגניבה במיוחד. במגמת הספורט הימי ניגשים התלמידים לארבע יחידות בחומר עיוני העוסק בחינוך גופני ועוד יחידה מעשית מיוחדת שבה התלמידים לומדים ונבחנים בספורט ימי. הם מוציאים רישיון על סירות ואופנועי ים, משתתפים בתחרות שיט שונות ומבלים יום בשבוע בלימודים בים. הלוואי עלינו!

© צילום מסך אינסטגרם

מגמת קרימינולוגיה ומשפטים

באותו בית ספר בדיוק, תיכון "חדש" בהרצליה לומדים חלק התלמידים במגמה מסקרנת וחשאית. הם נבחנים בבחינה בהיקף 2 יחידות במשפטים, 2 יחידות בקרימינולוגיה – חקירת הגורמים והתהליכים שגורמים לאדם לציית לחוקים ולנורמות חברתיות או לחרוג מהן ולבצע עבירות. ביחידה הנוספת מבצעים התלמידים עבודת חקר באחד משני הנושאים. חוקרים ועורכי דין, הדור הבא.

© צילום מסך tumblr

מגמת דיפלומטיה

אם אתם חושבים שאתם מנהיגי הדור הבא, ובינתיים יש לכם חמש יחידות אנגלית, זאת המגמה שלכם. מגמה זו היא חדשה ונפתחת רק השנה. בתי ספר רבים מצטרפים אליה, ואחד מבתי הספר המציעים את המגמה הזאת הוא בית הספר ע"ש יצחק רבין במזכרת בתיה. במסגרת המגמה יש 5 יח"ל שמתחלקות לשני חלקים: בחלק הראשון התלמידים יעשו שלוש יחידות שבמסגרתן ילמדו תקשורת בינאישית, חשיבה ויצירתיות. בחלק השני יש שתי יחידות שבהן תהייה לתלמידים אפשרות לבחור בין שני תחומים - יישוב סכסוכים או תרגום.

מגמת ניהול עסקי

כפר הנוער "עתיד" ע"ש יוהנה ז'בוטינסקי שבבאר יעקב מציע מגמה ייחודית ופרקטית לחיים. אז אולי זאת לא המגמה הכי קלילה אבל גם לה יש יתרונות רבים: המגמה מכינה את הלומדים בה לחיי החשבונאות ועולם הכספים. והכי חשוב בסוף המגמה מקבלים את התעודה הכי חזקה כיום בשוק העבודה - תעודת חשבונאי סוג 2 של משרד העבודה. בסך הכל במגמה יש במגמה אחת עשרה יח"ל (יחידות לימוד): יחידה אחת ביסודות הטכנולוגיה, 5 יחידות בחשבונאות וחמש יחידות במנהל עסקים וכלכלה.

© צילום מסך tumblr

מגמת רפואה

אז מסתבר שרופאים אפשר להיות גם מגיל צעיר. אז איזה תכנים בעצם המגמה מציעה? במגמה תוכלו ללמוד רפואה מונעת וקליניקה של הגוף. נושאי הלימוד יהיו בהיקף של חמש יחידות לימוד ויתמקדו בניהול בעיה בריאותית של המטופל. בנוסף, במסגרת הלימודים יוכשרו התלמידים במגוון קורסים ואף להשתלב בהתנדבות במד"א.

 
תגובות