החיות הכי מוזרות שאפשר לגדל: נחשים. צילום: משפחת פינסקוביץ'

החיות הכי מוזרות שאפשר לגדל: נחשים

בעוד שבני נוער ברחבי הארץ מגדלים כלב או מאמצים חתול, ישנם לא מעט שבוחרים בחיות מחמד מעט יותר ייחודיות. סדרת כתבות מיוחדת על אותן חיות אקזוטיות, והשבוע, ראיון מיוחד עם מעיין פינקסוביץ' והנחשים שלה

כמעט כל אחד חלם בילדותו על חיית מחמד שתהיה שלו ושיוכל לדאוג ולטפל בה. אך לצד המגוון הנורמטיבי של בעלי החיים הללו, כמו כלבים, חתולים ודגים, יש בני נוער שלקחו את המסירות ואחריות לרמה יותר גבוהה, כשבחרו לגדל חיה מיוחדת, בדרך הייחודית לה, ואותם נציג בסדרת הכתבות הזו. והשבוע, נחשים. למה היא אוהבת אותם? איך משיגים את האוכל שלהם? ולמה צריך לשים לב כשקונים נחש?

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

שם החיה: נחשים

מי אנחנו: הבאד בוייז של סיפור גן העדן, אנחנו שייכים למחלקת הזוחלים ואין לנו גפיים. כיום, האח הארוך מביננו אורכו 10 מטרים והכבד ביותר שוקלים 190 קילוגרם. אנחנו בעלי דם קר, בניגוד אליכם בני האדם. אגב בני אדם, אתם בדרך כלל מפחדים מאיתנו, די בצדק, וחלקנו ארסיים.

מה הדבר הכי בולט בנו: הצבעים, הצורות והסגנונות השונים שכל אחד מאיתנו לובש על העור שלו.

התנהגות נפוצה: אנחנו לרב מהירים, חלקלקים וחמקניים.

© משפחת פינקסוביץ'
כתבה
כמה קשה לגדל חמוס כחיית מחמד?
שירה טרץ
בעוד שבני נוער ברחבי הארץ מגדלים כלב או מאמצים חתול, ישנם לא מעט שבוחרים בחיות מחמד מעט יותר ייחודיות. סדרת כתבות מיוחדת על אותן חיות אקזוטיות, והשבוע, ראיון מיוחד עם יקיר קרשביץ והחמוס שלו, בונזאי

תפסנו לשיחה את מעיין פינקסוביץ' בת ה14 שמגדלת יחד עם משפחתה נחשים לשיחה קצרה עליהם:

מה אוכלים הנחשים בדרך כלל?

"הנחשים שאנחנו מגדלים אוכלים עכברים או חולדות, תלוי בגודל של הנחש. יש בטבע נחשים שאוכלים זוחלים, נחשים אחרים, ציפורים, דגים, ביצים, עקרבים וכדומה, אבל לא שלנו".

אילו קשיים יש בגידול נחשים?

"הקשיים בגידול נחש הם שצריך לתת לו סביבת גידול נכונה שתתאים כמה שיותר לסביבה בה הוא גדל בטבע. בנוסף צריך לדאוג לטמפרטורה נכונה, לחות נכונה, גודל טרריום (אקווריום לנחשים) נכון, תאורה נכונה ולמנוע כל אפשרות שהנחש יוכל לברוח מהטרריום. הנחשים מאוד חמקנים ויכולים לצאת מפתחים שלא נראה לנו שהנחש יוכל לעבור דרכם".

© משפחת פינסקוביץ'

למה בחרת לגדל דווקא את החיה הזו?

"בחרתי נחש בהתחלה בגלל שזה היה תחביב של אבא שלי שהוא גם לוכד נחשים ואחר כך התאהבתי בחיה הכל כך מיוחדת. כל נחש והאופי שלו, הצבעים שלו והגודל".

מה היית ממליצה לאנשים שחושבים לגדל נחשים או כבר מגדלים כאלו?

"לפני שמחליטים לגדל נחש צריך ללמוד על צורת הגידול הנכונה, על התנאים שיש לתת לנחש והכי חשוב, אפשרות להשיג אוכל. זו בעיה לא קטנה היות ולא תמיד יש מקום שבו אפשר לקנות עכברים. אחר כך צריך לבחור גודל נכון. לפעמים קונים נחש בגודל של 30 ס"מ ואחרי שנה שנתיים הוא מגיע ל-2 מטר. לכן לפני שקונים, צריך לברר מה הגודל של הנחש הבוגר של אותו סוג".

© משפחת פינסקוביץ'

"כמו כן, יש נחשים זריזים וברחנים ויש איטיים. יש נחשים נשכנים ויש כאלה רגועים. צריך ללמוד על אופי הנחש אותו רוצים לגדל לפני שקונים. צריך גם לדעת שאחרי שקנינו נחש אם אנחנו מתחרטים, מאוד קשה לפעמים למסור למישהו אחר או למכור. כמו כן, לפני שקונים צריך לוודא שקונים ממישהו אמין שלא ימכור לנו נחש חולה או עם קרציונים ובטח שלא ימכור לנו נחש שאסור לגידול בארץ או בגלל שהוא ארסי או שהוא נחש ישראלי שהם כולם מוגנים על ידי החברה להגנת הטבע וגידול שלהם זה עבירה על החוק ואפשר לקבל קנס של הרבה מאוד כסף".

 
תגובות