סלפי לאנושיות: בני נוער ישראלים ופלסטינים בקמפיין . צילום: יחסי ציבור

סלפי לאנושיות: בני נוער ישראלים ופלסטינים בקמפיין

כנס "כנפיי השלום" של עמותת "ילדים חיים בשלום" התקיים ביום שני האחרון, יום השלום הבינלאומי. בכנס הוצג בין היתר הקמפיין החדש שלהם, שנהגה ופותח על ידי בני הנוער המשתתפים בפעילות העמותה. "המטרה היא לשבור את חומות השנאה ולהפוך אותם להבנה ואהבה"

דווקא עכשיו, כשהמצב הבטחוני בארץ רעוע, משבר הפליטים מחריף והמציאות במזרח התיכון לא עשית פשוטה יותר, התכנסו כ-100 בני נוער ישראלים ופלסטינים ובני משפחותיהם לאירוע מיוחד, ביום שני האחרון, יום השלום הבינלאומי. באירוע, סיכמו בני הנוער שנת פעילות של דיאלוגים דו לאומיים והשיקו את הקמפיין החדש "סלפי לאנושיות".

עוד במדור החדשות של פרוגי:

עמותת "ילדים חיים בשלום" (KCP) בשיתוף עם ארגון USAID  מקיימים מפגשי דיאלוג ודו שיח בין בני נוער ישראלים לבני נוער פלסטינים. במפגשים, מתקיימות פעיליות רבות בכדי לגרום לשני הצדדים להכיר אחד את השני טוב יותר ובכדי להפיץ את המסר שלהם – רצון לשלום, לדיאלוג, לדיבור. "המפגש עם בני הנוער הפלסטינים הוא מדהים. בהתחלה היה קצת שוק של הריקודים, המוזיקה, אבל לאט לאט נפתחנו אחד לשני. זה כיף בטירוף להכיר תרבות חדשה ואנשים שכל כך קרובים אלינו פיזית, אבל כל כך רחוקים רוחנית", מספרת איימי בת ה17 מהיישוב שוהם. "כל מפגש מתמקד במשהו אחר. אני בשנה של הלידרים, שזו החברה הכי בוגרת. במפגשים שלנו כרגע אנחנו עוסקים באיך להפיץ את השלום, מביאים הרצאות ופעילויות, יש גם מפגשים שהם סתם כדי להתחבר ולהכיר".

© לוגו העמותה

כאמור, ביום שני האחרון ערכה העמותה אירוע מיוחד בו סיפרו בני הנוער ומלווי הפרוייקט על המפגשים, התהליך ודו השיח שנוצר. נערה פלסטינאית ממזרח ירושלים סיפרה: "במפגשים הכרתי אנשים מתרבות שונה והתחברתי אליהם באמת. יש לנו השפעה בכל מקום, אנחנו יכולים להשפיע ולגרום לשינויי, לשלום, לאהבה ולדו שיח".

אז מה זה קמפיין "סלפי לאנושיות"?

רגע השיא של האירוע היה השקת הקמפיין שיצרו, יזמו, הובילו והוציאו לפועל אותם בני נוער בגילאי 14-18, יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים. הקמפיין נקרא "סלפי לאנושיות" ועובד בצורה מאוד פשוטה. כל אחד מעלה צילום תקריב של העיניים שלו, מעלה לרשת החברתית עם התיוג "#IMHUMANITY" ומתייג שלושה אנשים שצריכים לעשות את אותו הדבר.

© יחסי ציבור

"במשך השנה האחרונה חשבנו על סלוגן, משהו שיהפוך לויראלי ויעביר את המסר הכללי, כל קבוצה הציעה את הסלוגן שלה ויחד גיבשנו את זה לסלוגן : 'say yes to humanity'" (תגידו כן לאנושיות). הבנו שדרך העיניים אנחנו יכולים לראות כל כך הרבה דברים ואנושיות רבה ופשוט החלטנו לקחת את הדבר הפשוט הזה, העיניים ולהדביק לה את המילה אנושיות. בעיניים אתה יכול לראות כל כך עמוק באדם בלי לדעת מה המוצא שלו והדת שלו", מספרת איימי על הקמפיין. "אז בחרנו לקחת את ההשאטג "#IMHUMANITY, אנחנו אנושיות. זאת לא שגיאה לשונית, אלא גם אנחנו אנושיות, עם כל מה שהמילה הזאת אומרת".

"אנחנו מכשירים דור שלם של מנהיגים צעירים"

את האירוע חתמו קטעי שירה ומחול, בני נוער ישראליים שניגנו לצלילי השיר "עוד יבוא שלום עלינו" ויחד איתם הקהל הצטרף בשירה חרישית אך מלאת כוונה, בני נוער פלסטינאים רקדו ריקוד ערבי מסורתי שהקפיץ את הקהל ומירה עוואד ואחינועם ניני סיימו בשירים על שלום, דיאלוג ודו שיח בעברית ואנגלית.

"המסר הוא שלכולנו יש אחריות וכח להשפיע. כל אחד מאיתנו יכול לעשות מאמץ ולהתעלות מעל מחסומים של גזע, שפה, דת ותרבות ועוד. ההתמקדות בעיניים מטשטשת את כל השאר ומשאירה את הכוונות והמעשים שלנו כמרכיב העיקרי בזהות האנושית שלנו. כשאני מסתכלת עליהם אני רואה כמה העצים אותם התהליך של לפגוש אנשים מהצד השני וליצור ערוצי תקשורת דרך חומות השנאה בין שני העמים, אנחנו מכשירים דור של מנהיגים צעירים שמכירים את הצד השני באופן בלתי אמצעי ויכולים לדבר אחד עם השני ולפתור בעיות, הם התקווה שלנו", אומרת שני פרץ–קריב, מנכ"לית עמותת "ילדים חיים בשלום".

 

איימי מסכמת את החוויה שעברה ב KCP  ועל התקווה שלה לשלום "החלום שלי זה שכל האנשים יבינו ושכל האנשים יוכלו לחוות את הצד השני לפני שהם מגבשים דעה זה נראה לי מאוד חשוב כדי להגיע לשלום. וקודם כל שלום עצמי, כשאין לנו שלום עם עצמינו אנחנו לא יכולים לעשות שלום עם אחרים, אני חושבת שהשלום שאני רואה באידיאל היא שיראו שכולנו אנושיים, שכולנו אנושיות ולפעמים אנחנו מפספסים את זה בין כל המלחמות והסכסוכים".

תגיות
תגובות