הירואי: האישה שהופכת ציורים לבובות למען חולי סרטן. יעל אוריאלי

הירואי: האישה שהופכת ציורים לבובות למען חולי סרטן

יעל אוריאלי הקימה פרויקט ייחודי, שדרכו היא הופכת ציורי ילדים לבובות ריאליסטיות לכל דבר, אך המיזם המרגש שהחליטה להביא לידי ביטוי בעקבות החשיפה והאהדה החברתית, עושה את כל ההבדל

הכי מרגש שיש: יעל אוריאלי הקימה במהלך השנה האחרונה מותג בובות, העונה לשם Dolls ‘n’ All, ושתכליתו היא, בפשטות - לברוא בובות מציורי ילדים. כאשר הצעירים שולחים אליה את הציורים בעזרת ההורים, ובתוך כך, הפנטזיות שציירו הופכות בן רגע למציאותיות לכל דבר, בגודל 50 סנטימטרים. את הבובות היא מוכרת באמצעות אתר אינטרנט לכל רחבי העולם, החל מארצות הברית, הונג קונג, נורבגיה ועד לישראל כמובן.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

© יעל אוריאלי

לאחר שאלפי אנשים בחרו לאמץ את הרעיון היחודי שלה, היא החליטה כי ברצונה לקחת את העניין צעד אחד קדימה, ולשמח אנשים אחרים, מה שגרם לה להקים מימון המון חברתי מרגש במיוחד, ובאמצעותו, היא מזמינה את הציבור הרחב לרכוש בובה לילד או לילדה המאושפזים באחת מהמחלקות האונקולוגיות ברחבי הארץ, כשהמיזם הוא ללא מטרות רווח. את האינטראקציה הענפה היא מקיימת, במקביל לאתר האינטרנט, באמצעות דף פייסבוק.

מחקרים רבים על כך שאחד הדברים הנחוצים על מנת שיילד ירפא, היא הבראת הנפש שלהם במקביל. ילדים מחלימים בצורה אידיאלית כשהם מצוים בסביבה נעימה, רגועה ותומכת. הבובות הופכות לעולם ומלואו של הילדים, כשהיא יכולה להפוך ולהיות החברה הכי טובה שלו, ובתוך כך, למצוא נחמה בעזרתן כשהם שרויים במצב הרפואי הקשה, לגרום לו לשמוח, ולסלול את הדרך להחלמה.

"יש קסם בבובות" יעל מסבירה. "הידיעה שהן יצירה שבאה מיצירה, משמחת כל ילד שקיבל את הציור שלו בחזרה עם בובה". היא מוסיפה ואומרת כי  "אני יודעת שאת השמחה הזו אני יכולה להעניק גם לילדים המתמודדים עם תהליכים מורכבים של החלמה ממחלת הסרטן ומאושפזים במחלקות האונקולוגיות." הפרויקט כבר תפס תאוצה ברחבי הארץ וכמה מעמותות הילדים המובילות בארץ בשיתוף פעולה ועוזרות לקדם אותו, הכל למען המטרה המבורכת.

הילדים, יחד עם הבובות שמבוססות על הציורים
הילדים, יחד עם הבובות שמבוססות על הציורים © יעל אוריאלי
תגובות