לכבוד יום הולדתו: המטבח של גיל-עד ז"ל. צילום: קבוצת הפייסבוק "המטבח של גיל-עד"

לכבוד יום הולדתו: המטבח של גיל-עד ז"ל

יום חמישי האחרון היה גם יום הולדתו של גיל-עד ז"ל, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ 2014. לזכרו, החליטו לפתוח במבצע "המטבח של גיל-עד" ולחלק לסובבים עוגיות שוקולד צ'יפס. "הפרויקט נתן לי הרבה כוחות להמשיך הלאה" סיפרה אחת מאחראיות הפרויקט

גיל-עד שער ז"ל היה אחד משלושת נערי ישיבה שביוני 2014 המתינו לטרמפ בצומת אלון שבות, נחטפו על ידי מחבלים ונרצחו. במשך כשבועיים וחצי, במסגרת מבצע "שובו אחים", השקיעה ישראל מאמצים ניכרים בניסיון לאתרם. 18 ימים לאחר החטיפה, נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים. זיכרון הנערים מלווה אותנו, תחושת היחד שליוותה את המדינה בימי החיפוש, מופיעה עד היום בפרויקטים לזכרם, אחד מהם הוא הפרויקט לזכרו של גיל-עד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

ביום חמישי האחרון, יום הולדתו של גיל-עד, נערך פרויקט לזכרו שהובילו תלמידות ה"מכללה ירושלים" - ''המטבח של גיל-עד''. במסגרת הפרויקט, התגייסו בני נוער רבים, תנועות נוער, ארגונים שונים ובתי ספר וחילקו עוגיות שוקולד-צ'יפס, שהיו אהובות במיוחד על גלעד, לעוברים ולשבים.

 

 "זה פשוט מזכיר לנו כמה טוב יש בעם שלנו"

דיברנו עם עדנה רפאלוב, ממובילת הפרויקט בשנה זו, שסיפרה לנו איך הכל התחיל: "לפני מספר שבועות הגיע אלינו למכללה אמא של גלעד שער וסיפרה לנו על המיזם הזה של אפיית מאפים וחלוקתם ביום הולדתו של גיל-עד ובקשה שנעזור להעלות את המודעות לנושא. אני וחברות שלי החלטנו להפיץ את הפרוייקט בווטסאפ, ולדעתי הצלחנו. הרבה מאוד אנשים תרמו מעצמם, התגייסו ועזרו, חלק אפו עוגיות חלק קנו עוגיות והכל לזכרו, כי גיל-עד מאוד אהב לאפות".

© עמוד הפייסבוק "תנועת בני עקיבא ישראל"

"כשחילקנו את העוגיות הסברנו לאנשים על גיל-עד", מספרת עדנה. "גם בבתי הספר חלק מהמורים אפו עוגיות, חילקו לתלמידים והסבירו להם.  הרבה מאוד אנשים התענינו בנושא ומאוד שמחתי להיות חלק ממנו. הפרויקט נכנס לי ללב, נתן לי הרבה כוחות להמשיך הלאה ולעשות עוד דברים טובים בהמשך".

"חברים יקרים ואהובים, מתרגשים מאוד מכל העשייה המבורכת שאנחנו שומעים ורואים בימים האחרונים. עשיה ששותפים לה רבים כל כך מכל החברה הישראלית" כתבה אימו של גיל-עד בעמוד הפייסבוק שלה. "האפייה המשותפת וההכנות יצרו חיבורים, חלוקת המאפים הגבירה אהבה וב"ה אנו רואים כמה טוב יש בעם שלנו. מבקשים להודות לכל מי שארגן ויזם לכל מי שטרח ואפה או בישל שהגיע וחילק וחייך וחיבק... נשמח להמשיך ולשמוע על עשיה המבורכת גם בימים הקרובים. זה פשוט נותן לכולם - כוח. זה פשוט עוזר לנו לאהוב אחד את השני, זה פשוט מזכיר לנו כמה טוב יש בעם שלנו".

© עמוד הפייסבוק "תנועת בני עקיבא בישראל"

 

 

תגובות