סקר לכבוד יום הצרכנות הבינלאומי: הגינות או רווחים?. GettyImages

סקר לכבוד יום הצרכנות הבינלאומי: הגינות או רווחים?

לרגל יום הצרכנות הבינלאומי שחל היום, ה-15 במרץ ערכו במועצה הישראלית לצרכנות ובמשרד החינוך סקר בקרב תלמידי כיתות י' ברחבי הארץ בנושא "הגינות בעסקים". מה הם הצביעו? ומה אתם הייתם מצביעים?

תוצאות מפתיעות: משאל שנערך בקרב בני נוער לרגל יום הצרכנות הבינלאומי מגלה שבני הנוער בישראל לא כל כך חומריים כפי שאולי חושבים שאנחנו. הסקר בדק, באמצעות דיון בדילמות שונות מחיי היום-יום, כיצד תופסים בני הנוער את מידת ההגינות הנדרשת מבעלי העסקים? איזה שיקול צריך להנחות את העסקים במעשיהם: שיקול של רווח כספי או שיקולי הגינות אל מול הצרכן? 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אתם מוזמנים להיכנס לנעליהם של בעלי העסקים ולהתחבט בדילמות הבאות:

דילמה 1

מועדון הכדורסל הגדול בארץ העפיל לגמר גביע אירופה  וכך נוצר ביקוש יתר לקניית כרטיסי טיסה לספרד שם ייערך המשחק. בעלי המניות והמנכ"ל , שערים לביקוש הגדול לכרטיסים ולמחסור במקומות מציעים להעלות את כרטיסי הטיסה בצורה ניכרת. לטענתם יש ביקוש גדול וזה הזמן "לעשות רווחים משמעותיים".

 

תוצאות הסקר שנערך אצל בני הנוער: 22% טענו שבעלי העסק צריכים להעדיף שיקול רווחי על פני הגינות ו78% טענו שבעלי העסק חייבים להשתמש בשיקולי הגינות בהחלטותיהם.

דילמה 2:

בעיר בפריפריה נפתח פאב ייחודי ומצליח המיועד לנוער בגילאי התיכון והוא מציע מזון ומשקאות לא אלכוהוליים במחירים נוחים. בבדיקה שערך המנהל התגלה כי נערים רבים יושבים בפאב במשך שעות בלי להזמין דבר. הוא החליט לשקול קביעת "מחיר מינימום" לאדם לישיבה בפאב בתקווה שהצעד יעלה משמעותית את הרווחים.

 

תוצאות הסקר שנערך אצל בני הנוער: 44% חושבים שבעלי עסקים צריכים לנצל כל הזדמנות להגברת רווח ו56% חושבים ההפך. 

 דילמה 3:

במעבדות חברת אופטיקס הצליחו לפתח שיטה ולייצר משקפיים עם מסגרת דקה יותר שיחסכו בעלויות של חומרי גלם, מנהל הפיתוח הציע להציג לצרכנים את השינוי כשיפור השירות לצרכן. למרות שהוא מודע לכך כי העובדה שהמסגרת דקה יותר עלולה להגביר את הסיכוי לשברים בה.

 

תוצאות הסקר שנערך אצל בני נוער: 26% מבני הנוער חושבים שבעלי העסק לא צריכים להגיד כל פרט קטן על המוצר גם אם הוא חיסרון, 74% לא מסכימים איתם. 

דילמה 4:

בחנות הנעליים "נוחות והולכות" ישנם סוגים רבים של נעליים ממגוון מותגים. אחד המותגים הנמכר בחנות נחשב ליוקרתי, אך מוכרי החנות יודעים כי איכותו נמוכה והוא אינו מצדיק את מחירו הגבוה. המוכרת בחנות מתלבטת אם למכור לצרכנית את הנעליים היקרות ולהוכיח את עצמה כמוכרת, או להציע לה נעליים זולות יותר שתואמות את צרכיה האמיתיים.  

 

תוצאות הסקר שנערך אצל בני הנוער: 34% הסכימו כי בעלי עסקים צריכים למכור לצרכנים כל מוצר ואילו  66% חושבים שבעלי עסקים צריכים למכור לצרכנים רק מוצרים שיוכלו להתחייב לגביהם שהם טובים ואיכותיים.

 

תגובות