מפלז'ר לביזנס: הכירו את ליהי לבנון והעוגות. צילום פרטי

מפלז'ר לביזנס: הכירו את ליהי לבנון והעוגות

נכון שתמיד חלמתם לעשות את מה שאתם הכי אוהבים בתור עבודה? הנערים והנערות שנציג לכם בסדרת הכתבות החדשה "מפלז'ר לביזנס", לגמרי מגשימים את החלום. והפעם - האופה הצעירה, ליהי לבנון: "כשאני אופה אני מרגישה בטוחה בעצמי"

"אז מה תעשה כשתהיה גדול?", זוהי שאלה שכולנו נשאלים עליה במהלך חיינו, במיוחד במהלך גיל ההתבגרות. אולי חלקנו יודעים מה להשיב, וחלקנו לא. בשבועות הקרובים נציג בפניכם בני נוער שכבר ממזמן יודעים מה יעשו "כשיהיו גדולים", ועל אף גילם כבר עובדים בתחום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכירו את:

שם: ליהי לבנון

גיל: 16 וחצי

מאיפה בארץ: עמק חפר

עיסוקך: אופה, ומבלה המון שעות במטבח בהכנה ועיצוב עוגות ודמויות מבצק סוכר. 

ליהי לבנון © צילום: רעות גונן

באיזה גיל התחלת לעסוק באפייה, ולמה?

"בערך מגיל 6, התחלתי לאפות דברים פשוטים, בסגנון כדורי שוקולד ופנקייקים במטבח עם אבא שלי. מאז התעניינתי באפייה וקניתי המון ספרים בתחום, וספרי עוגות מעוצבות".

כיצד רכשת את הידע והניסיון?

"אפיתי במטבח ללא הפסקה, בהתחלה זה לא היה רק בצק סוכר, אלא אפייה באופן כללי. הניסיון הראשון של הכנת עוגה מבצק סוכר לא היה מוצלח במיוחד, אבל דווקא זה גרם לי לרצות ללמוד את זה יותר לעומק. התעניינתי מאוד בתחום ורק חיכיתי לרכוש ניסיון וידע בתחום בעצמי. בנוסף, לא הפסקתי לראות סרטוני אפייה ביוטיוב וללמוד גם מהם.

האהבה לבצק סוכר באה מאוחר יותר. בגיל 14 נכנסתי לקורס אפייה בבצק סוכר של אומנית בצק סוכר מאד מצליחה בארץ, שנמשך כמה מפגשים באורך 7 שעות כל אחד, שבמהלכם יושבים ולומדים פיסול דמויות ופיסול עוגות. יש לציין שבהתחלה, היא מאוד התפלאה שילדה בגילי מעוניינת להצטרף לקורס ברמה שכזו, אך היא נתנה לי הזדמנות, ובסופו של דבר נכנסתי. משם למדתי המון ורכשתי המון ידע בתחום. כשהקורס נגמר המשכתי לקורס אחר, ובסופם הבנתי שעיצוב עוגות בבצק סוכר זה מה שמושך אותי".

התחום בו את עוסקת כרוך בהשקעה הן כספית, והן נפשית מבחינת רצון, שעות עבודה, ציוד וכו'. הייתה לך בעיה עם זה או שהיית מוכנה להצליח בכל מחיר?

"בשבילי, עכשיו, כל עוגה שאני יכולה להכין זו הזדמנות. אפייה בבצק סוכר זה משהו שדורש המון זמן, וזה בתחום האפייה נחשב מאד מיוחד. אין לי מה להכין עוגה מבצק סוכר בהכרח ביומיום, רק כשיש בקשת עבודה או אירוע משפחתי, ואז זו צבירת ידע מחודשת בשבילי, עוד ניסיון עם משהו חדש לפי מה שמבקשים מבחינת מראה העוגה. לא אכפת לי לעבוד הרבה זמן, אני אוהבת את זה, ונהנית".

© צילום פרטי

מתי הבנת שאת יכולה לפתח את זה ולהרוויח מהאפייה גם מבחינה כספית?

"בהתחלה לא חשבתי על זה כמשהו עסקי בכלל. גם כשלקחתי את הקורס, זה היה כדי לצבור ניסיון וליהנות. הבנתי שאני יכולה להרוויח כאשר חברה של אמא שלי התעניינה בקניית עוגה לבת שלה וביקשה ממני להכין, זו הייתה המכירה הראשונה שלי, ומאז המשכתי למכור. עצם זה שאני יכולה להרוויח על זה כסף זוהי מתנה עבורי, וכל כך לא מובן מאליו. לעשות את הדבר שאני הכי אוהבת בשביל תשלום? – זו זכות."

האם נתקלת בקושי? 

"בוודאי. הכנתי עוגת גבינה לאירוע משפחתי, ובדרך כל הבלילה נשפכה, עבורי זו הייתה ממש טראומה, אבל דווקא בזכות זה, ואמא שלי שתמכה מהצד, למדתי שגם אפשר לאלתר, והכנתי במהירות עוגה חדשה".

מהו הרגע אותו את מתארת כ"שיא" בקריירה שלך?

"כאשר אני מכינה עוגות לימי ההולדת של אחיותיי, ורואה כמה הן מאושרות מהתוצאה, זה עושה אותי גם כן מאושרת".

© צילום פרטי

לסיכום, מה זו אפייה עבורך?

"ואו. זה החופש שלי. אחד הדברים שהכי מרגיעים אותי. למשל, לא ממזמן יצאתי ממתכונת, ואמרתי לחברה שעכשיו שסיימנו את המבחן, אני יכולה להתחיל לחשוב על העוגיות שרציתי לאפות, כי כשאני בלחץ של לימודים לא תמיד יש לי זמן לעשות את הדברים שאני באמת אוהבת. כשמסתיימת תקופת לחץ מסוימת הדבר הראשון שעולה לי בראש הוא לאפות, לעשות את מה שאני אוהבת. כשאני אופה אני מרגישה בטוחה בעצמי, בשליטה, ויודעת מה אני עושה".

מעוניינים לראות מה ליהי מכינה?

אתם מוזמנים להיכנס עמוד האינסטגרם של ליהי.

 

 לכל הכתבות בסדרה מפלז'ר לביזנס - לחצו כאן

תגובות