יום האחדות: חבריו של הדר גולדין ז"ל ביוזמה מדהימה. צילום מסך מיוטיוב

יום האחדות: חבריו של הדר גולדין ז"ל ביוזמה מדהימה

חבריו של הדר גולדין ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן בקיץ 2014 יזמו פרויקט לזכרו, "פירות הדר", שמטרתו היא לקרב בין האוכלוסייה החילונית והדתית בארץ בעזרת בני הנוער "חשוב שנמצא את הדברים המשותפים בינינו"

סגן הדר גולדין ז"ל נהרג במלחמת צוק איתן בקרב ברפיח. לאחר מותו, חבריו של הדר פתחו בפרויקט שנקרא "פירות הדר" ומטרתו היא לקרב בין החברה החילונית לחברה הדתית בארץ. היוזמה היא להנצחתו של הדר, שהיה דתי אך הצליח לחבר בין שני העולמות ולהכיר חברים חילוניים רבים במהלך שירותו הצבאי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שוחחנו עם בר, תלמידת כיתה ט' ופעילה בתנועת הצופים שלקחה חלק בפרוייקט כחלק מהתנועה: "לפני בערך חודשיים הייתה הרצאה על הדר גולדין כחלק מפעילויות התנועה. ההורים, המשפחה והחברים שלו סיפרו לנו מי הוא היה, הם סיפרו שהוא היה אדם מאוד חיובי ואופטימי ותמיד רצה שיהיה טוב לכל הסובבים אותו. בנוסף הם סיפרו לנו שהוא היה דתי וכחלק משירותו הצבאי הכיר חברים חילוניים שהתחברו אליו מאוד. לאחר מותו הם רצו לעשות פרוייקט לזכרו שמחבר בין דתיים לחילוניים בחברה הישראלית, לאחר ההרצאה נפגשנו מספר נציגים מכל תנועת נוער בעיר ודיברנו על נושאים שיכולים להיות שנויים במחלוקת ולהעלות דעות שונות. בזכות המפגש למדתי להכיר אנשים עם דעות שונות משלי וזה היה מאוד מעניין". 

© צילום פרטי, באדיבות ynet

במהלך הפרויקט הגיעו נציגים מכל תנועה לפעילות משותפת שם דנו בנושאים רבים בקשר לחברה השראלית ואוכלוסיות השונות. "היינו בקבוצות שיח ודנו בכל מיני נושאים כמו: מהי חברה ישראלית, מהו יהודי בעיניך, והאם יהודי חייב להיות דווקא דתי או חילוני, ועוד נושאים שקשורים ליהדות ומשותפים לכל נציגי התנועות השונות. במהלך השיח הבנו שאם נוריד את מדי התנועה כל אחד מאיתנו יהיה אדם בפני עצמו בלי קשר לתנועות הנוער השונות". 

בנוסף, לאחר הפעילות בה לקחו חלק רק נציגים אחדים מכל תנועה, כל נציג העביר דיון דומה לקבוצתו בתנועה, בו דיברו על השוני בין החברה החילונית לחברה הדתית בישראל, כיצד השוני הזה בא לידי ביטוי בחיי היום יום של בני הנוער, ואיך בכל זאת אפשר לקרב בין שתי החברות.

 

לבסוף, בר סיפרה על הדברים הרבים שפעילות זו לימדה אותה: "הפעילות נתנה לי לשמוע הרבה דעות של אחרים, זה היה מאוד מעניין ובנוסף זה יכול לחבר ולקשר אנשים שבאים מרקעים שונים ואולי לא חשבת שתשמע או תבין אותם. במהלך המיזם הבנו שצריך להוריד את המדים של התנועה ולהיות מי שאנחנו באמת ללא השתייכות לקבוצה מסויימת, כי בסך הכל כולנו חלק מהחברה הישראלית וחשוב שנמצא את הדברים המשותפים בינינו ונסתדר זה עם זה."

 

תגובות