"תעשו מקום": תיקון ליל שבועות לנוער הירושלמי. מועצת התלמידית והנוער העירונית, ירושלים

"תעשו מקום": תיקון ליל שבועות לנוער הירושלמי

לכבוד חג שבועות, במסורת שנמשכת כבר שלוש שנים, יתקיים תיקון ליל שבועות לנוער שאירגנו, יזמו ויעבירו חברי מועצת הנוער בירושלים. שוחחנו עם תהל ושחר, שמעבירים מעגלי שיח לקראת הערב המרגש הזה. "עבדנו קשה כדי שייצאו מפגשים מרתקים"

לילה לבן של לימוד והעשרה: אחד ממנהגי חג השבועות הוא לימוד תורה במשך כל ליל החג, שנקרא 'תיקון ליל שבועות'. מועצת התלמידים והנוער בירושלים החליטו לערוך להנגיש את המנהג לבני נוער ולערוך פעילות בנושא יהדות בליל שבועות לבני נוער מכיתות ט' עד יב'. האירוע יתקיים בלילה בין שבת לראשון בבית אביחי בירושלים. במהלך הפעילות יהיו הרצאות של, עמית סגל, שחר פישר, ומרלין וניג. בנוסף, יועברו מעגלי שיח על ידי נוער מקומי בנושא מקום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שוחחנו עם תהל שטרובר אחת ממדריכות הפעילות ומארגני האירוע שסיפרה לנו על הרעיון מאחורי הלילה הלבן, "הפעילות מותאמת גם לדתיים וגם לחילונים כאחד, אני חושבת שאחד הדברים הכי יפים שיש בירושלים הוא המגוון העצום של האנשים והדעות שלהם". "המטרה הראשונית של הערב מבחינת מסורת היא לימוד תורה, אז כמובן שתהיה התעסקות במקורות מהתנ"ך, זה יהיה חלק משמעותי אבל אנחנו מאוד משתדלים לגוון וחשוב לנו לתת מענה לשני הצדדים, דתיים וחילונים".

© מועצת התלמידית והנוער העירונית, ירושלים

 

תהל סיפרה לנו כי, "זו השנה השלישית שהפעילות מתקיימת בבית אבי חי, יש לנו הרבה ניסיון ואנחנו לומדים מטעויות. בשנים קודמות הגיעו ללילה הלבן בסביבות 250 בני נוער, וכמובן שאנחנו קוראים גם לנוער שהוא לא ירושלמי להתארח אצל קרובים שגרים בירושלים למרות המאמץ, אני באופן אישי מארחת חברים שגרים רחוק בגלל שהפעילות מעולה ושווה לבוא!"

"זו עבודה של כמה חודשים טובים", מספרת על תהליך העבודה. "אנחנו מדברים עם המרצים, בונים את הנושא, כדי שזה ייצא הכי טוב שאפשר. כל מי שמעביר מעגל עבר הכשרה של שלושה מפגשים ועבד המון כדי ליצור מפגש מרתק. עכשיו סיימנו את ההכנות ואנחנו מאוד מתרגשים". 

על מעגלי השיח מספרת לנו תהל: "השיח יתמקד בנושא מקום, בעיקר מהו המקום שלנו בחברה הישראלית. את המעגלים יובילו  אחד עשר בני נוער מהעיר ירושלים, דתיים וחילונים, בנים ובנות. כל המנחים לוקחים חלק באירועים שונים לבני נוער בבית אבי חי, חלקם במועצת הנוער העירונית, חלקם מובילים מיזמים חברתיים בעיר וכולם שונים זה מזה".

© מועצת התלמידים והנוער העירונית, ירושלים

שחר זהבי, שמעביר גם הוא מעגלי שיח סיפר לנו: "אני ואבישג (שמעבירה איתי את המעגל), מדברים על אהבה וגעגועים, הרצון להגיע למקום מסויים ומה ההרגשה שאתה עובר. אני מאוד מתרגש, אני מרגיש שהעבודה הקשה משתלמת כשאנשים יוצאים עם שאלות ורצון ללמוד עוד על העולם ועל עצמם. המטרה של הערב היא למידה, פיתוח מחשבתי ורצון להבין יותר טוב את העולם ועצמך".

 

 

תגובות